اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30621
تاریخ انتشار: 1395/03/02 19:09
درپی تحویل یک واحد از سامانه اس 300؛
دستیار رئیس جمهور روسیه:تا پایان سال چند سامانه دفاع موشکی اس 300 دراختیار ایران قرار میگیرد.
روسیه چند واحد دیگر از سامانه اس 300 را به ایران تحویل می دهدبه گزارش عصرجهان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ولادیمیر گوژین Vladimir Kozhin دستیار رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور تا پایان امسال چند واحد دیگر از سامانه دفاع موشکی اس 300 در اختیار ایران قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، خبرگزاری اینترفکس به نقل از کوژین اعلام کرد امسال تاکنون حدود یک واحد از این سامانه به ایران تحویل داده شده است. 
 دستیار رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های نظامی-فنی روز پنجشنبه گفت ایران آماده است شکایتش را از مسکو بابت تحویل ندادن سامانه های دفاع هوایی اس-300 به تهران پس بگیرد. 
 ولادیمیر کوژین گفت ایران همه اسناد لازم را برای پس گرفتن شکایت خود آماده کرده است اما شرایط پس گرفتن این شکایت مشخص نیست.
کوژین در گفتگو با خبرنگاران درباره زمان پس گرفته شدن این شکایت گفت :«طرف ایرانی همه اسناد را آماده کرده و به پاریس (محل دیوان بین المللی داوری) فرستاده است و بقیه کارها به روال حقوقی مربوط می شود. شرایط پس گرفته شدن این شکایت هنوز مشخص نیست.»
مسکو و تهران در سال 2007 یک قرارداد 900 میلیون دلاری برای فروش پنج سامانه موشکی اس-300 به ایران امضا کردند. روسیه در سال 2012 این قرارداد را با استناد به یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که تهران را تا زمان ثابت کردن صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تحت تحریم های تسلیحاتی قرار داده بود، به حال تعلیق درآورد. تهران نیز بر سر این مسئله از مسکو به دیوان بین المللی داوری شکایت کرد. 
مسکو در سال 2015 پس از حصول توافق هسته ای میان شش قدرت جهان و ایران بر سر برنامه هسته ای تهران، ممنوعیت تحویل دادن اس-300  به ایران را باطل کرد.
در 11 آوریل ، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد روسیه نخستین بخش از سامانه های اس-300 را طبق برنامه به ایران تحویل داده است.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*