اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306405
تاریخ انتشار: 1401/06/01 20:40
رییس پلیس راهور:
رییس پلیس راهور اظهار داشت: طبق گزارش‌های به دست آمده زمانی که واردات خودرو افزایش یافت، میزان تصادفات هم کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ هادیانفر در نشست تخصصی ارتقای ایمنی عبور و مرور که با حضور روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵١ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند و ۶ درصد در حین انتقال و ۴٣ درصد در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی ادامه داد : اما مگر چند بیمارستان مجهز به بخش تروما هستند که در لحظه ضربه مغزی را تشخیص دهند بنابراین باید نگاه وزارت بهداشت به بحث تصادفات باید تغییر کند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه سالانه تعداد تلفات جاده‌ای ١٧ هزار نفر است که هزینه مستقیم و غیرمستقیم هر کشته به ۵.۴ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: ٧ درصد تولید ناخالص ملی و ٩ درصد درآمد کشور صرف تصادفات جاده‌ای می شوند.

 هادیانفر با بیان اینکه به طور جدی پیگیر واردات خودرو بودیم، ادامه داد: طبق گزارش‌های به دست آمده زمانی که واردات خودرو افزایش یافت، میزان تصادفات هم کاهش پیدا کرد و همچنین کیفیت ساخت داخلی هم به دلیل شرایط رقابتی بالا رفت و اساسا اضافه شدن آپشن ایربگ، کروز و افزایش کیفیت کمربندها و ... در خودرو های داخلی زمانی انجام شد که در شرایط رقابتی با خودروهای وارداتی قرار گرفتند.

ییس پلیس راهور با اشاره به افزایش تعداد وسایل نقلیه گفت: سالانه با رشد ١.۵ درصدی جمعیت مواجه هستیم و در حال حاضر ۵۴ میلیون نفر در کشور گواهینامه رانندگی دارند و ٣٨ میلیون وسیله نقلیه موجود است. در حالی که سالانه ١.٧ میلیون وسیله نقلیه به ناوگان ٣٨ میلیونی اضافه می‌شود در ۴ سال گذشته تنها ٧ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده‌است و به همین دلیل است که شهرها شاهد انسداد ترافیکی هستیم و خیابان‌ها در روزهای پیک به پارکینگ تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که متغیرها و عوامل موثر در بروز تصادفات افزایش یافته باید با افزایش زیرساخت ها تعادلی را بین متغیرها ایجاد کنیم، گفت: امروز تمام مردم کشور کاربر حوزه ترافیک محسوب می شوند .

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر در دنیا در تصادفات کشته می‌شوند، اظهار داشت: دیگر نمی‌توان عامل تصادفات عامل انسانی، راه و خودرو است در حال حاضر ۵ عامل مدیریت، عامل انسانی، راه، خودرو و قوانین و مقررات در بروز تصادفات تاثیرگذار هستند.

رییس پلیس راهور با اشاره به کنترل تصادفات در کشورهای پیشرفته گفت: طرح زیرو در اعضای اتحادیه اروپا در حال اجرا است و در اجرای این طرح هم موفق بودند نه اینکه شعاری برای خوراک رسانه‌ای بدهد بطوریکه از ضریب ١٨ نفر کشته تصادفات به ١.۵ نفر رسیدند . در ایران در برنامه ششم قرار بر این بود که شاخص به ٣١ درصد کاهش پیدا کند اما به اجرا نرسید.

هادیانفر گفت: در تصادفات کشورمان ٣٠٠ هزار نفر مجروح می‌شوند که ٢٠ درصد آن ها دچار معلولیت خواهند شد و ١٨ درصد فوتی تصادفات افراد کمتر از ١٨ سال هستند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه باید بپذیریم خودروی ملی نه ملی است و نه ایمن ادامه داد: اخیر دو دستگاه خودرو ساخت داخل درتصادف با هم دچار آتش‌سوزی شدند سوال این است که مگر در خودروها تی ان تی کار گذاشتند که در تصادف دچار حریق می‌شوند.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای ایام اربعین گفت: تا به امروز ٢ میلیون نفر در سامانه سماح برای حضور در عتبات عالیات در ایام اربعین ثبت نام کردند که طبق برآوردها ٧ روز قبل از روز اربعین پیک سفر خواهد بود و باید بر روی مدیریت زمان تمرکز کنیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که بیشترین تصادفات در شهریورماه رخ می‌دهد چراکه بیشترین سفر مردم در پایان تابستان انجام می‌شود و بیشترین سفر در مسیرهای خراسان رضوی، گیلان و مازندران است.

خبر در حال تکمیل می باشد...

منبع:ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*