اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306411
تاریخ انتشار: 1401/06/02 20:24
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تاکید کرد:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: بر اساس ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی و برای اخذ مفاصا حساب، موظف به معرفی واحدهای تولیدی به سازمان تامین اجتماعی در زمان نقل و انتقال آنان هستیم که متاسفانه این موضوع باعث نارضایتی واحدهای تولیدی و افزایش بروکراسی های اداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تایماز نیوز ، محمد اهلی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی از قانون شهرداری ها مستثنی بوده و این شرکت از بابت صدور پروانه ساختمان و پایان کار، هزینه ای از واحدهای تولیدی دریافت نمی کند.

وی تصریح کرد: ماده ۵ بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تاکید می کند که واحدهای تولیدی مکلف هستند به منظور پوشش بیمه کارگران ساختمانی، ۱۵ درصد از هزینه پروانه ساختمان را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند، در حالی که با توجه به رایگان بودن صدور پروانه ساختمان در شهرک های صنعتی، این هزینه بایستی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی صفر در نظر گرفته شود.

اهلی خواستار ارائه رویه ای مشخص از سوی سازمان تامین اجتماعی برای صدور مفاصا حساب در زمان نقل و انتقال واحدهای تولیدی شد و افزود: با توجه به صراحت قانون که مبنا را اخذ ۱۵ درصد هزینه پروانه ساختمان در نظر گرفته است و از طرفی با توجه به رایگان بودن صدور پروانه ساختمان در شهرک های صنعتی، لذا لازم است برای تسهیل گری امور و حل مشکلات واحدهای تولیدی، مکانیسم مشخصی در نظر گرفته شود تا شاهد سرگردانی واحدهای تولیدی نباشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: طرح این موضوع از جمله درخواست های مکرر واحدهای تولیدی در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که در صورت حل ریشه ای، مشکلات بیمه ای واحدهای تولیدی در زمان نقل و انتقال مرتفع خواهد شد.

روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل

برچسب ها:
تایماز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*