اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306687
تاریخ انتشار: 1401/07/04 19:01
پیشکسوت فوتبال: اگر در جام‌جهانی هم برابر انگلیس، آمریکا و ولز اینطور خوب و با برنامه ظاهر شویم، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. مهم این است که روند بازی ما برابر اروگوئه تکرار شود و فقط به یک بازی ختم نشود.

به گزارش ایرنا؛ حمید درخشان روز دوشنبه درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر اروگوئه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازی خوب و قابل قبولی را از ایران دیدیم. تیم ما در ایجاد موقیعت و هم دفاع بسیار خوب کار کرد. در کارهای دفاعی بازیکنان وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام می‌دادند. خط هافبک ما سرعت بالایی ندارد و از طرفی بسیار فشرده و دفاعی بازی می‌کنیم. دفاع کردن تا یک جایی خوب است ولی مهم این است که بتوانیم در جام جهانی برابر تیم‌های بزرگ این دفاع‌ کردن را با تصمیمات درست تحمل کنیم و اشتباهی انجام ندهیم.

وی افزود: ما در خط حمله بازیکنان شاخص و خوبی داریم و اگر آنها را تغذیه کنیم می‌تواند راهگشا باشد. در خط حمله بعد از تعویض آزمون با طارمی، عملکرد خط حمله ایران بهتر شد و ارسال‌ پاس‌ها را در خط جلوی ایران بیشتر دیدیم. هم سامان قدوس و هم کریم انصاری‌فرد پاس‌های بسیار خوبی ارسال می‌کردند و دقیقا روی همین تاکتیک و ضربه تمام کننده طارمی به گل رسیدیم. ما یک برد روحیه‌بخش برابر یک تیم با اصالت به دست آوردیم و باید بگویم که تیم کوچکی را نبردیم. از طرفی جدا از اینکه خوب دفاع کردیم یک گل تاکتیکی زدیم و این موضوع امیدوارکننده است.

 

درخشان در ادامه گفت: بسیار مهم بود برابر تیمی چون اروگوئه که ستاره‌های خوبی در اختیار دارد، بعد از حمله، بازیکنان سریع برگردند و این اتفاق بارها در بازی رخ داد. از طرف دیگر وقتی کار دفاعی به پایان می‌رسید، نفرات به خوبی به حمله اضافه می‌شدند. کار دفاعی ما طوری تنظیم شده بود که همه بازیکنان درگیر باشند و فضا به حریف ندهند. در یکی دو مورد اروگوئه فرصت به دست آورد که بیرانوند فرصت‌ها را از آنها گرفت. فراموش نکنید اروگوئه بازیکنان خلاق و با کیفیتی داشت اما ما خیلی خوب دفاع کردیم و خیلی خوب در حمله یکدیگر را پیدا کردیم.

 

او درباره اینکه ایران برابر اروگوئه صرفا دفاع نکرد و برای حمله هم برنامه داشت گفت: اگر از دفاع به حمله خوب اضافه بشویم، امتیاز بسیار مهمی برای ماست. اگر در جام‌جهانی هم برابر انگلیس، آمریکا و ولز اینطور خوب و با برنامه ظاهر شویم، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. مهم این است که روند بازی ما برابر اروگوئه تکرار شود و فقط به یک بازی ختم نشود. ما نیاز داریم که در بازی‌های دیگر هم روی همین تاکتیک کار کنیم تا با هماهنگی بیشتر بین نفرات بتوانیم عملکرد خوبمان را در بازی برابر اروگوئه، در بازی‌های دیگر هم ادامه دهیم.

 

درخشان ادامه داد: نوع دفاع گروهی تیم ملی برابر اروگوئه بسیار خوب بود. مثلا سردار آزمون در نیمه اول تا پشت محوطه جریمه دفع توپ می‌کرد و به خط هافبک کمک می‌کرد. این نشان می‌داد در دفاع کردن کمک می‌کردند. در نیمه دوم هم همین روند ادامه داشت. همانطور که گفتم در این بازی نقطه مثبت ما این بود که در اضافه شدن به خط حمله بسیار خوب کار کردیم.

 

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد:‌ هافبک‌های ما هم خیلی خوب به خط حمله اضافه شدند. پس از سه تعویضی که در خط جلو انجام دادیم، کریم‌ انصاری‌فرد، مهدی طارمی و علی قلی‌زاده خیلی خوب همدیگر را پیدا کردند. در نهایت هم روی یک کار خوب تیمی به گل رسیدیم. اینجا نقش بازیکن با تجربه‌ای مثل مهدی طارمی مشخص شد که توانست از فرصت طلایی خود که با پاس بی‌نظیر انصاری‌فرد حاصل شد، به بهترین شکل استفاده کند.

او در خصوص تفاوت سبک بازی تیم کی‌روش و اسکوچیچ توضیح داد: تفاوت تیم اسکوچیچ و کی‌روش این است که تیم اسکوچیچ رو به جلوتر بازی می‌کرد و هجومی‌تر بود اما در دستورات تاکتیکی کی‌روش، دفاعی بازی می‌کنیم و گل نخوردن و نظم و انضباط تیمی اولویت اول تیم است. البته تاکید می‌کنم در تیم اسکوچیچ هم نظم خوبی وجود داشت و تنها بعد از مسائلی که فدراسیون گذشته به وجود آورد، ناآرامی‌هایی دیده شد. به هر حال در حال حاضر فقط باید به نظم و انضباط، انسجام و یکدلی تیم فکر کنیم تا در جام جهانی بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. انتظار مردم از تیم ملی این است که در جام جهانی خوب بازی کند.

 

درخشان در مورد اینکه برتری مقابل تیمی مثل اروگوئه انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی را برای حضور در جام جهانی به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد، گفت:‌ صددرصد همین‌طور است. این برد از لحاظ روحی و روانی تیم ما را بالا می‌برد، موجودیت این تیم را ثابت می‌کند و در نهایت نفرات ما را به خودباوری خوبی می‌رساند و این موضوع خیلی مهم است.

 

وی در خصوص استفاده کارلوس کی‌روش از نفراتی مثل ابوالفضل جلالی کم‌تجربه در ترکیب اصلی یا به زمین فرستادن مهدی طارمی در نیمه دوم عنوان کرد: بازیکنان ما یک تیم هستند و نفراتی که به زمین می‌روند تفاوت خیلی خاصی با نیمکت‌نشین‌ها ندارند. شاید ۵ درصد بین آنها اختلاف باشد. کی‌روش با این حرکت خود اعتماد به نفس خوبی به جوان‌هایی مثل جلالی می‌دهد. وضعیت مهدی طارمی مشخص است و او در هر حالتی جزو نفرات ثابت ما در جام جهانی خواهد بود. به همین دلیل سرمربی تیم سعی دارد در بازی دوستانه از نفراتی که کمتر از آنها استفاده شده بهره ببرد.  

درخشان در مورد عملکرد کی‌روش در نخستین بازی پس از بازگشت روی نیمکت‌ تیم ملی گفت: بازگشت کی روش اتفاق مثبتی برای فوتبال ما است. در بازی با اروگوئه ثابت شد نظم و انضباط به تیم بازگشته و کی‌روش به شکلی کار می کند که بازیکنان می‌دادند سرمربی تیم چه افکار و خواسته‌هایی دارد. مهم‌ترین اصل در فوتبال انضباط تیمی است. بچه‌های ما در بحث تاکتیکی با اروگوئه این موضوع را بسیار خوب نشان دادند.

 

درخشان در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی شانس صعود به مرحله حذفی جام جهانی را دارد خاطرنشان کرد: اگر این روند را ادامه دهیم و کمی از لحاظ فنی رشد کنیم می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و فکر می‌کنم تیم ملی در کار گروهی هم بتواند پیشرفت کند. امیدوارم با این نفراتی که در اختیار داریم بتوانیم در جام جهانی نتایجی بگیریم که مردم خوشحال شوند.

 

او در پایان درباره بازی دوستانه با سنگال بیان کرد: من امیدوارم در بازی با سنگال هماهنگی لازم بین بازیکنان تیم ملی شکل بگیرد اما اگر فدراسیون بتواند یک یا دو بازی دوستانه دیگر هم برای تیم ملی برگزار کند، شرایط بسیار بهتر خواهد شد چون وضعیت ما مشخص‌تر خواهد شد و نقاط قوت و ضعف خودمان را بهتر خواهیم شناخت تا با تیمی شکیل و منظم و با قدرت بالا در جام جهانی حضور پیدا کنیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*