اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306723
تاریخ انتشار: 1401/07/11 22:25
علاوه بر برنامه ریزی برای جبران خسارت های ناشی از سیل و بلایای طبیعی در کل کشور ،با آغاز دور دوم سفرهای ریاست محترم جمهور در نیمه دوم مهرماه امسال مصوبات و قول و وعده های دور قبل پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان ؛ معاون اجرائی رئیس جمهور به همراه اُستاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان ، در بازدید از عملیات اجرائی طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی ، شهر لیکک و حومه در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما که پرسید؛ اخیراً در خبرها از آغاز دور دوم سفرهای اُستانی هیئت دولت از نیمه دوم مهر ماه 1401 خبر داده بودید آیا این سفرها طبق برنامه آغاز می شود و رویکرد و راهبرد سفرهای دور دوم چه خواهد بود؟ گفت : قطعا دور دوم سفرهای آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اُستانهای مختلف کشور با قوت ، قدرت و استحکام بیشتری شروع خواهد شد.

سید صولت مرتضوی، در خصوص سوال دوم خبرنگار صداوسیما که از میزان ارزیابی پیشرفتِ اجرای مصوبات و توافق نامه های دور اول سفرهای ریاست جمهوری و پیش بینی درصد اجرای مصوبات این سفرها در یک سال گذشته سوال کرده بود افزود : در دور دوم سفرها با بررسی و رصد تعهدات سفرهای اول، آنچه را که دولت و دستگاههای اجرایی قول وعده داده است و باید تک تک این قول ها و وعده ها بررسی و عملیاتی شود وحضور ما در اُستان ها هم به همین دلیل است که با حضور در اُستانه ا یک نظارت میدانی بر طرح ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ، دولت سه اولویت مهم دارد ، موضوع قول و شعاری که دولت در زمینه احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال را داد درصدر این قول و قرارهاست گفت : در حوزه احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال باید گرفتاری ها و مشکلات و پیشرفت را به دقت بررسی کنیم و اگر مشکلاتی در این خصوص وجو داشت برطرف شود.

معاون اجرائی رئیس جمهور ، دومین موضوع مهم و پیش روی دولت را بحث اشتغال ذگر کرد و ادامه داد: حتما در حوزه ی اشتغال ، طرح های اشتغال زا را باید به دقت بررسی کنیم و بر حسب دستور رئیس جمهور محترم به موضوع اشتغال به صورت ویژه پرداخته میشود.

سید صولت مرتضوی، سومین موضوع پیش روی دولت در سفر به اُستان ها را مباحث فرهنگی ذکر کرد و اظهار داشت : این هم از اولولیت های دور دوم سفرهای ریاست محترم جمهوری خواهد بود که از هم اکنون به صورت ویژه در دستور کار است.

معاون اجرائی رئیس جمهور ، در پاسخ به اینکه برنامه دولت برای جبران خسارت های سیل و بلایای طبیعی در سراسر کشورچیست گفت : روند جبران خسارت های سیل و بلایای طبیعی به صورت طبیعی در حال انجام است و پیشنهادات لازم را از وزارت کشور در این زمینه دریافت نمودیم که در رابطه با حوادثی که صورت می گیرد پیش پرداخت هایی در مورد مدیریت بحران پرداخت می شود که به صورت تنخا در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد و وزارت کشور هم نسبت به پرداخت خسارت های سیل و بلایای طبیعی اقدام می کند.

سید صولت مرتضوی، در ادامه در خصوص جبران خسارت های سیل و بلایای طبیعی در سراسر کشور افزود : بعد از عملیات امداد و نجات و اسکان موقت برآورد خسارت های موجود صورت می گیرد و خسارات های برآورد شده در حوزه های مختلف از سوی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در دستور کار دولت قرار می گیرد و منابع لازم به آنها اختصاص داده خواهد شد که خوشبختانه تاکنون هم منابع بسیار خوبی در حوزه حوادث و بلایای طبیعی تخصیص یافت و مشکل خاصی وجود ندارد.

 


خبرنگار/مسلم مختاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*