اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306733
تاریخ انتشار: 1401/07/12 12:51
ابتدا اعلام شد زاهدی وفا توانسته رای اعتماد بگیرد اما با اعتراض جمعی از نمایندگان و بررسی دوباره آرا، مشخص شد او با اختلاف اندک، شکست خورد و نتوانست وزیر شود.

"زاهدی‌وفا" گزینه پیشنهادی برای وزارت کار، موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشد.
محمدهادی زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف، و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۷۲ رای اخذ شده نتوانست رای اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.

نکته اینکه ابتدا اعلام شد زاهدی وفا توانسته رای اعتماد بگیرد اما با اعتراض جمعی از نمایندگان و بررسی دوباره آرا، مشخص شد او با اختلاف اندک، شکست خورد و نتوانست وزیر شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) به بررسی صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

بعد از دفاع رییس جمهوری از گزینه پیشنهادی خود برای وزارت کار و همچنین توضیحات زاهدی‌وفا درباره برنامه‌اش در این وزارت‌خانه، نمایندگان مجلس رای خود را اعلام کردند.

نماینده مخالف: نمی‌شود وزیری انتخاب کنم که دو فرزند او متولد کانادا هستند

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «نمی‌شود که من وزیر کابینه‌ای انتخاب کنم که ۲ فرزند او در کانادا به دنیا آمده‌اند»، اظهار کرد: آقای زاهدی وفا انسانی بسیار خوب و نیکو با سرمایه‌ای هزار میلیاردی هستند؛ اصلا کاری ندارم که این اموال از کجا آمده است اما انقلابی که امام راحل گفت، انقلاب مستضعفان و محرومان و پا برهنگان است.

به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی نماینده زبرخان، فیروزه و نیشابور در مجلس در جلسه روز سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت محمد هادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی (تکاور) طی اظهاراتی در مخالفت با این گزینه با تاکید بر اینکه امروز یکی از حساسترین روزهای مجلس یازدهم است گفت: امروز نمایندگان مجلس برای مشاور تصمیم نمی‌گیرد بلکه قرار است برای سکان وزارتخانه‌ای تصمیم بگیرند که وزارتخانه مردم است؛ نمی‌شود درد محرومیت نداشت اما برای محرومیت تصمیم گرفت و نمی‌شود از سفره خالی خبر نداشت اما برای زنان سرپرست خانوار و برای معلولان فراموش شده تصمیم گرفت.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: امروز گرد هم آمده‌ایم تا برای سکان وزارتخانه‌ای تصمیم بگیریم که متاسفانه محل آزمون و خطا شده است. دوره قبل من به شما گفتم که آقای عبدالملکی تعهد و تجربه لازم را ندارد و کار به جایی رسید که دولت خودش ایشان را تغییر داد. ما با رای بالای ۲۰۰ نفر به کابینه آقای رئیسی اعتماد خودمان را به رئیس جمهوری اعلام کردیم اما امروز شرایط فرق می‌کند.

این نماینده مجلس افزود: نمی‌شود که من وزیر کابینه‌ای انتخاب کنم که دو فرزند او در کانادا به دنیا آمده‌اند. آقای زاهدی وفا انسانی بسیار خوب و نیکو با سرمایه‌ای هزار میلیاردی هستند؛ اصلا کاری ندارم که این اموال از کجا آمده است اما انقلابی که امام راحل گفت، انقلاب مستضعفان و محرومان و پا برهنگان است.

چنارانی تاکید کرد: آقای رئیسی گفتند که اگر کسی فرزندش تابعیت خارج از ایران دارد خودش هم برود؛ ما منتظر اجرا هستیم. فرزندان ۵۴۰۰ و اندی از مسئولان جمهوری اسلامی در خارج از ایران هستند؛ چطور می‌شود جمهوری اسلامی ایران حقوق و مسئولیتش خوب است اما ولی تابعیت آن برای شما باشد؟ اگر کشوری متجاوز و متخاصم است و کشور دشمن است و آمریکا و کاناداست چطور فرزندان مسئولان آنجا هستند؟

وی با بیان اینکه این موضوعات در فهم منِ فرزند ۵۷ نیست، تاکید کرد: من امروز در خانه ملت نشستم تا برای مردم جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کنم. فریاد من از سینه‌ای دلسوخته درمی‌آید.

امیرآبادی: زاهدی‌وفا امین اموال پدر است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: ثروت آقای زاهدی وفا به عنوان ارث به وی رسیده است و بر اساس سندی که موجود است ایشان امین این اموال پدر هستند و باید امانت داری کنند.

به گزارش ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: باید توجه کنیم داشتن ثروت از نظر اسلام بد نیست. مسیر کسب و خرج ثروت مهم است. این ثروت به عنوان ارث به ایشان رسیده و بر اساس سندی که موجود است ایشان امین این اموال هستند و باید امانت داری کنند و در مسیر عام المنفعه هزینه می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبری فرمودند ممکن است نخبه ای از کشور خارج شود و معلوماتی کسب کند و بعد برگردد و به کشور خدمت کند. آقا زاهدی وفا به کانادا رفتند و درس خواندند و دو فرزند ایشان هنگام تحصیل به کانادا به دنیا آمدند اما ایشان اقدام به دریافت اقامت و گرین کارت برای آنان نکرد.

زاهدی‌وفا: فرزندانم هیچ‌گونه اقامت و یا تابعیت خارج از کشور ندارند

محمد هادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی (تکاور) در جلسه روز سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیتش گفت: در پایان تحصیلاتم در سال ۶۹ بورسیه دولتی را قبول شدم با تاکید رئیس دانشگاه آیت‌الله مهدوی کنی بورسیه دانشگاه امام صادق (ع) شدم و بعد از مراجعه در دانشگاه امام صادق (ع) خدمت کردم . در سال ۷۰ به خارج رفتم و مدرک فوق لیسانس و سپس دکتری گرفتم، در دوران تحصیل برای کمک هزینه تدریس کردم که موارد مندرج بر سوابق تحصیل در خارج از کشور به آن دوران بر می‌گردد.

وی ادامه داد: درباره این‌که فرزندانم در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند، همانطور که مدارکم را در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی ارائه کردم، فرزندانم هیچ‌گونه اقامت و یا تابعیت خارج از کشور ندارند. خودم و همسرم هیچ‌گاه برای اقامت و تابعیت در خارج از کشور اقدامی نکردیم. علی‌رغم داشتن فرصت‌های شغلی در خارج از کشور آنها را نپذیرفتم چون تعهد و تکلیفی برای کشورم و دانشگاهم داشتم. در کمترین زمان بعد از فارغ‌التحصیلی به کشور بازگشتم و افتخار می‌کنم که در کشورم خدمت می‌کنم افتخارم این است که برای عزیزانی که در کشور شهید شدند و خون دادند و استقامت کردند، بتوانم خدمتی داشته باشم.

زاهدی‌وفا در توضیح وضعیت اموال‌اش گفت: هیچ‌گاه برای جمع کردن اموال کوششی نکردم زندگیم در ۴۰ سال گذشته بسیار شفاف بوده و به حقوق معلمی دانشگاه اکتفا کردم و زندگی‌ام را با حقوق علمی گذراندم اما من وصی، امین و وارث پدرم بودم پدری که به دلیل فقدان پدر خود از شش سالگی تا زمان انقلاب بسیار کار و تلاش کرد و توانسته بود با سربلندی و عزت نفس در امور خیریه موفق باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پدرم در محله‌مان مسجد امام حسن (ع)، درمانگاه و شرکت‌های تعاونی محلی را ساخت در اوج انقلاب برای توزیع مواد و کالاهای اساسی این شرکت‌ها را شکل داد بعد از انقلاب جز کار خیر کار دیگری نکرد که اموال خود را در راه خیر صرف کرد.

وی ادامه داد: توصیه پدرم این بوده که همواره بین مردم زندگی کنید و منزل خود را در بین قشر متوسط جامعه داشته باشیم تا وقتی که خدمت ایشان بودیم با او زندگی می‌کردیم پس آنچه که در اموال به نام بنده است
خیلی متفاوت از چیزی است که گفته شد. اطلاعات داده شده دقیق نیست. هرچه اموال به بنده واگذار شده در مراجع قانونی و شرعی آمده است و دارای احکام دادگاه‌های صالحه است.

وی در پایان گفت: در مکتب اخلاقی امام آموختیم آنچه تخریب است را پاسخ ندهیم امام با خدا تقسیم کار کرد و گفت من از اسلام و مکتب دفاع می‌کنم خدا از من دفاع خواهد کرد. بزرگان انقلاب این مسیر را رفتند و ما شاگردان این مکتب این مسیر را می‌رویم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*