اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306764
تاریخ انتشار: 1401/07/16 14:28
عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که به واسطه فعالیت کارخانه سیمان در کوه بی بی شهربانو ایجاد شده است گفت: وزارت میراث فرهنگی تعارف را کنار بگذارد و به فکر تمدن چند هزار ساله ری باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، سیداحمد علوی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای ششم شهر تهران در نود و چهارمین جلسه این شورا و بعد از ارائه گزارش سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنانی خواستار تعیین تکلیف مدیریت یکپارچه موزه هاش شهر تهران شد.

وی با باشاره به سخنان ضرغامی گفت: موضوع گردشگری تهران تا زمانی که مدیریت یکپارچه برای موزه ها و اماکن گردشگری آن وجود نداشته باشد، محقق نمی شود.

علوی همچنین با اشاره به مشکلاتی که ضوابط میراثی ساخت و ساز برای شهروندان ایجاد کرده است افزود: وظیفه ما این است کاری کنیم تا حال دل مردم خوب شود. اکنون در مناطق ۱۲، ۱۱ و ۶ به واسطه موضوع حریم و ضوابط میراثی شهروندان درگیر موضوعاتی هستند که آنها را آزار می دهد.

وی با بیان اینکه این ضوابط نیاز به بازنگری دارند ادامه داد: ترسم ما از آن است که با این ضوابط تجربه تلخ قانون باغات تکرار شود و شرایط طوری شود که تا صحبت آن می شود ملکلی ارزش میراثی پیدا خواهد کرد، مالک سریع به دنبال تخریب آن رود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای ششم شهر تهران همچنین به موضوع ضوابط ساخت و ساز در حریم اشاره کرد و گفت: نوسازی املاک فرسوده در حریم میراثی برای مالکان صرفه اقتصادی ندارد، در حالی که این املاک بعضا با خطر ریزش مواجه هستند.

وی در خصوص زمان مجوزهای صادر شده برای ساخت و ساز نیز گفت: این مجوزها یکساله صادر می شود اما چون صدور پروانه ساخت زمان بر است، تا این پروانه صادر شود، مجوز میراث منقضی شده و مالک دوباره باید این راه را طی کند.

علوی همچنین به مشکلات ایجاد شده از سوی کارخانه سیمان در ری گفت: انتظار داریم مسئولین ما بخصوص وزات میراث فرهنگی تعارف را کنار بگذارند و به فکر ری باشند. این شهر تمدن چند هزار ساله دارد اما زمانی که در مورد وضعیت کوه های اطراف آن صحبت می کنیم، مسئولان در رودرباستی با آن کارخانه گیر می کنند.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*