اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306924
تاریخ انتشار: 1401/07/27 23:59
مدیر عامل شرکت سبد گردان ثروت پویا بیان کرد: افزایش نرخ بهره بانکی باعث خروج سرمایه ها از بازار سهام شده و جذابیت سرمایه گذاری را در بازار‌های رقیب از بین برده است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مهدی رضایتی مدیر عامل شرکت سبد گردان ثروت پویا در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران بیان کرد: افزایش نرخ بهره به دلیل این که ریسکی ندارد و بازده آن در شرایط رکودی مناسب است، باعث شده است تا سرمایه ها از بازار سهام فرار کنند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بخشی از نگرانی به تجربه سال های ۹۶ که سطح تورم پایین با نرخ بهره بالا بود باز می گردد و این ذهنیت منفی را در بین فعالان بازار مبنی بر ایجاد تورم ایجاد کرده است. در حالی که در بازارهای رقیب، افزایش نرخ بهره، جذابیت را در بازار سرمایه کمتر می کند.

رضایتی تاکید کرد: جهش در نرخ بهره بانکی اثر واقعی دارد و در بازار سرمایه اثر روانی منفی را برای فعالان ایجاد می کند، افزون بر آن به رغم ناکارآمدی های حوزه اقتصاد در خصوص این که افزایش نرخ بهره بتواند اثرات مثبت اقتصادی و کنترل تورم را به همراه داشته باشد، نیز تردید وجود دارد.

مدیر عامل شرکت سبد گردان ثروت پویا در پایان تاکید کرد: یک نگرانی نسبت به گذشته و این که سیاست های پولی به یک رکود عمیق در بازار منجر می شود وجود دارد که باید بانک مرکزی ضمن توجه بیشتر به سیاست های پولی به آن پایان دهد.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*