اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307171
تاریخ انتشار: 1401/08/14 20:29
.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام، رضا ثقتی روز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر خیابانی پلیس که در تالار مرکزی رشت برگزار شد ؛ با اغتنام از فرصت ، از تلاش‌های فراجا در برقراری امنیت و آرامش به‌ ویژه طی هفته‌های اخیر قدردانی کرد .

وی پلیس متعالی و کمال ‌یافته را پلیسی عنوان کرد که با بهره گیری از ابزار نافذ هنر ، رویکرد پیشگیری را دنبال می‌کند .

وی ادامه داد : هزینه در بخش هنر ، سرمایه‌گذاری‌ست و دارای ارزش‌ افزوده برای کمال جامعه است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یادآوری شعار خود با عنوان تشکیل جبهه متحد فرهنگی در استان افزود : فرهنگ ، مقوله‌ای فراسازمانی است و بر این مبنا از نقش‌آفرینی همه نهادها برای تعالی‌بخشی فرهنگی جامعه استقبال می‌کنیم .

ثقتی برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی پلیس را یکی از نمونه‌هایی دانست که فراجا در این حوزه گام برداشته و گفت : جشنواره‌های این ‌چنینی ، در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر هستند و اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز فراجا استان از مشارکت همه هنرمندان در این عرصه حمایت می‌کند .

سرهنگ حسین حسن پور جانشین فراجا گیلان هم گفت : پلیس در این برهه مسئولیت خطیری بر دوش دارد و هنری مانند تئاتر می‌تواند در به تصویر کشیدن وظایف بزرگ پلیس ، موثر باشد .

به گفته هومن میرمعنوی دبیر نخستین جشنواره خیابانی پلیس ؛ ۱۵ اثر با موضوع آسیب‌های اجتماعی در این جشنواره شرکت داشتند که از شش گروه برتر تئاتر تجلیل شد و از آنجایی که این جشنواره حالت رقابتی نداشت ، از تمامی گرو‌ه‌های شرکت کننده تقدیر به عمل آید .

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی پلیس با موضوع آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق و تاثیر منفی آن بر افراد در جامعه، اعتیاد و جامعه ، بزه‌کاری و آثار آن در جامعه ، مهاجرت و جوانان ، کودکان کار ، همسر آزاری و جرم ، کرونا و جامعه ، مدیریت پسماند و شهری سالم ، آسیب‌های اجتماعی نوظهور و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان برگزار شد .

توجه به همدلی و مشارکت اجتماعی در راستای آسیب‌های اجتماعی ، پرداختن به موضوع جوان و آسیب‌های اجتماعی ،  ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم از طریق تئاتر خیابانی ،  توجه به خانواده و تاثیر آسیب‌های اجتماعی بر جامعه ، ایجاد امکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر میان هنرمندان استان ، توجه به سلامت خانواده و جامعه و نگاه ویژه به کودکان در جامعه ، آینده‌سازان ایران اسلامی از اهداف این جشنواره بوده است

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*