اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307173
تاریخ انتشار: 1401/08/14 20:33
.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، سید احمد علوی نماینده شورای شهر تهران در خصوص برنامه جدید شورا برای مدیریت محلات گفت: برای نظام‌نامه جدیدی که در خصوص مدیریت محلی تصویب شده است، تصمیم به تشکیل ستاد مشارکت‌های مردمی شهر تهران در شورای اسلامی شهر گرفتیم.

او ادامه داد: این ستاد متشکل از هفت نفر شامل دو نماینده از کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ۵ نماینده از سایر کمیسیون‌ها است.این ستاد باید تشکیل می‌شد تا دستورالعمل‌های تصویب شده شهرداری درخصوص مدیریت شهری را بررسی، تایید یا تکذیب کند.

این نماینده شورای شهر تهران افزود: لازم بود برای شروع، نطام نامه ای تدوین شود که شهرداری در تلاش است تا همزمان دستورالعمل‌ها را تهیه و به ستاد تشکیل‌شده ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول که تشکیل این ستاد بود، انجام شده است و مسئولیت‌هایی که برعهده دارد، عبارتند از: تشکیل دبیرخانه ستاد، تهیه دستورالعمل ناظرانی که نماینده شورا در هر محله هستند و تایید دستورالعملی که شهرداری در نظام‌‌نامه متعهد به تهیه آن شده است. بدیهی است که ادامه کار مستلزم تهیه دستورالعمل در شهرداری و ارسال آن است.

علوی در پایان بیان کرد: ستاد مدیریت محله شهرداری و ستاد مشارکت‌های مردمی موازی هم نیستند بلکه در کنار هم فعالیت می‌کنند چراکه شورا وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت دارد و وظیفه اجرا با شهرداری است و با رایزنی‌های انجام شده بناست در روند اجرایی شدن نظام نامه تسریع شود.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*