اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307254
تاریخ انتشار: 1401/08/20 13:02
چه کسی پاسخگوی سیمای نازیبای دهدشت است؟

امام جمعه دهدشت با توجه به وضعیت نامناسب سیمای شهری دهدشت گفت: این در حالی است نیروهای خدماتی شهرداری به نیروی اداری تبدیل شدند و این خیانت به فضای شهری است که ماحصل آن زباله‌های رها شده در معابر و خیابان‌های شهر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت یکی از مصادیق تقوا را تقوای در حق همسایه عنوان و اظهار کرد: انسان باید نسبت به همسایه خود عنایت ویژه داشته باشد.

امام جمعه دهدشت صله‌رحم نسبت به پدر مادر را مقدم‌تر از هر مرتبه صله‌رحم عنوان و تصریح کرد: عزت دنیا و آخرت در دعای مادر و پدر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که این روزها ابرقدرت‌های دنیا رو به افول هستند گفت: کشورهایی که روزی مستعمره این ابرقدرت‌ها بودند رو به قدرت هستند و این روزها آن کنشگری سابق و تک‌بعدی از بین رفته است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نقش مهم قدرتی ایران در نظم نوین جهانی را یادآور شد و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با ذخایر انرژی و تولیدی که در حوزه‌های مختلف دارد یک کنشگر مهم است.

امام جمعه دهدشت از فروپاشی هژمونی غربی در عرصه نظامی و فناوری به عنوان دیگر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین جهانی نام برد و تصریح کرد: هم چنین در حوزه گفتمانی، امروز هیچ قرارداد مهم بین‌المللی وجود ندارد مگر این که جمهوری اسلامی ایران باید در آن نقش داشته باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر دستیابی سپاه سرافراز به ماهواره قائم ۱۰۰ را از دیگر افتخارات عنوان و خاطرنشان کرد: این مسئله توان حمله به خاک اروپا و پایگاه‌های آمریکایی با استفاده از موشک دومرحله‌‌ای را به جمهوری اسلامی داده و حاصل شده است.

وی بیان کرد: آن‌هایی که فکر می‌کردند برخی تعارف‌ها بلوف سیاسی است بدانند این روزها در اوج بحران، جمهوری اسلامی با کسی تعارف نخواهد داشت.

وحدانی‌فر گفت: با شلیک موشک سه مرحله‌ای به طرف مقابل تفهیم کردیم دوران پس از برجام تمام شده و اینجاست که باید قدر ولی فقیه، عالم و عادل آن سید فرزانه را بدانیم.

امام جمعه دهدشت با بیان این که برجام هیچ حاصلی و حتی سایه‌ای برای ما نداشت بلکه خار فراوان داشت گفت: شکلیک موشک قائم ۱۰۰ یعنی اگر شما با هر فاصله‌ای اراده حمله نظامی داشته باشید جمهوری اسلامی ایران بر همان فاصله سینه شما را خواهد شکافت.

وی افزود: این ماحصل تفکر جوانانی است که حرف ولی فقیه جامعه را گوش دادند.

امام جمعه دهدشت ترور عمران‌خان را یادآور شد و با بیان این که غرب نمی‌خواهد قدرت جدید دیگر مقابل آن‌ها رشد کند بیان کرد: تفکر عمران خان، آمریکا را بر آن داشت اگر کشوری دیگر کنار ایران، روسیه و چین قرار بگیرد و یک نخست‌وزیر مخالف آمریکا باشد کار آن را تمام کند لذا او را برکنار کردند و ترور ناموفق داشتند.

وی فضای نازیبای شهر دهدشت را یادآور شد و ضمن تشکر از زحمات شهردار، سه عامل را باعث وجهه شهری نازیبا عنوان و تصریح کرد: نقش شهروندان در تنظیف سیمای شهری بسیار مهم است، کسبه و بازاریان که جداول را پر از زبال‌ها می‌کنند بدانید خیابان محل عبور مردم است و نه برای ریختن زباله‌های شما؟

وی نقش آموزش وپرورش در آگاه‌سازی نسبت به مسئله محیط‌زیست و زیباسازی شهری را مهم خواند و گفت: توقع این است مدارس و دانشگا‌ه‌ها این مهم را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه دهدشت نیروهای خدماتی شهرداری را ۳۰ نفر عنوان و بیان کرد: برای نیروهای خدماتی باید فکری شود، هر چند در گذشته نیروهای خدماتی را به نیروهای اداری تبدیل کردند و این خیانت به فضای شهری است که دارد اتفاق می‌افتد.

وی بخش خصوصی را ناتوان و ناکارآمد اما حمایت شده توسط عده‌ای عنوان و اظهار کرد: چرا باید فضای شهر ما به این وضعیت نازیبا دچار شود؟

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*