اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307263
تاریخ انتشار: 1401/08/20 21:30
آخرین نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا
تا این لحظه، جمهوری‌خواهان پیشتاز مجلس نمایندگان هستند در حالی که آرای مجلس سنا برای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برابر است.

آخرین نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد در مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان پیشتاز بوده و در مجلس سنا هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آرای برابر دارند.

به گزارش رویترز، تا این لحظه جمهوری‌خواهان ۲۱۱ کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب کرده و به گفته موسسه تحقیقاتی ادیسون ریسرچ، تنها با به دست آوردن ۷ کرسی دیگر می‌توانند کنترل را از دست دموکرات‌ها گرفته و به جاه‌طلبی‌های قانونی بایدن پایان بدهند. در همین حال، حزب دموکرات تاکنون توانسته ۱۹۷ کرسی را در این مجلس به دست بیاورد.

در مجلس سنا هر دو حزب تا کنون ۴۸ کرسی را به دست آورده اند. سرنوشت سنا در دست سه ایالت به شدت مورد مناقشه است. هر یک از دو حزب می‌توانند اکثریت را با رقابت در «نوادا» و «آریزونا» به دست آورند، جایی که انتظار می‌رود شمارش آرا چند روز دیگر هم طول بکشد. اگر طی این رقابت هیچ کدام از احزاب موفق نشود اکثریت را به دست بیاورد، انتخابات ایالت «جورجیا» که به دور دوم کشیده شده، تعیین کننده خواهد بود. در این ایالت، رافائل وارنوک از حزب دموکرات و هرشل واکر از حزب جمهوری‌خواه، ششم دسامبر به مصاف یکدیگر خواهند رفت، زیرا در این دور هیچ کدام موفق به کسب ۵۰ درصد آرا نشدند.

آخرین نتایج انتخابات

اگرچه انتظار می‌رفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را تصاحب کنند، اما عملکرد این حزب ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها بود. اگر جمهوری‌خواهان موفق شوند اکثریت مجلس نمایندگان را به دست بیاورند، می‌توانند برخی اقدامات بایدن را مسدود کرده و تحقیقاتی را درباره دولت او آغاز کنند. همچنین ممکن است زمینه برای درگیری‌ها بر سر افزایش سقف هزینه‌های کشور هم فراهم شود.

بایدن دیروز به خبرنگاران گفته بود هنوز امید خود را نسبت به این که دموکرات‌ها اکثریت هر دو مجلس را به دست بیاورند، از دست نداده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*