اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307497
تاریخ انتشار: 1401/09/15 22:41
مراکش در ضربات پنالتی با برتری 3-0 به کار خود پایان داد تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال این کشور راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی شود و خودش را در میان هشت تیم برتر دنیا ببیند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دیدار مراکش و اسپانیا پس از پایان بازی در 120 دقیقه با تساوی 0 بر 0 به ضربات پنالتی کشیده شد

⚽️ اسپانیا ۰ (۰) - مراکش ۰ (۳)

در ضربات پنالتی مراکشی ها یاران لوئیس انریکه را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کردند و به مرحله یک چهرم نهائی جام جهانی قطر راه یافتند

🔺یاسین بونو دروازه بان مراکش به عنوان بهترین بازیکن دیدار اسپانیا - مراکش برگزیده شد

ضربات پنالتی پابلو سارابیا(وینگر پاری سن ژرمن) کارلوس سولر (هافبک پاری سن ژرمن) سرخیو بوسکتس(کاپیتان اسپانیا) توسط یاسیون بونودروازه بان مرکش مهار شدند.

سرانجام ضربه پنالتی چیپ اشرف حکیمی به مرکز دروازه وارد شد تا حکم برتری مراکش صادر شود

فرستاد و سیمون این بار هم با تشخیص اشتباه به سمت راست شیرجه رفت تا دروازه‌اش برای سومین بار باز شود.

سجده شکر بازیکنان مراکش بعد از صعود به مرحله یک چهارم جام جهانی برای نخستین بار

پرچم فلسطین در جشن پیروزی بازیکنان تیم ملی مراکش


پی نوشت:

  • تنگه جبل‌طارق

تنگه جبل‌طارق (به انگلیسی: Strait of Gibraltar) تنگه‌ای باریک است که دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس متصل نموده و اسپانیا و مراکش را در دو قاره اروپا و آفریقا از هم جدا می‌کند. نام این تنگه از سردار اموی طارق بن زیاد گرفته شده و به معنی کوه طارق است. عرض

  • کازابلانکا

کازابلانکا یا دارالبیضاء (به عربی: الدار البیضاء) بزرگ‌ترین شهر کشور مراکش است. نام این شهر به زبان اسپانیایی و به معنای سرای سفید است.

این شهر مهم‌ترین بندر مراکش در کنار اقیانوس اطلس است. جمعیت دارالبیضا یا همان کازابلانکا در سال ۲۰۱۲ تقریباً ۴٬۱۵۰٬۰۰۰ است. این شهر یکی از شهرهای مهم مراکش و قاره آفریقا هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ اقتصاد می‌باشد. بندر کازابلانکا یکی از بزرگترین بنادر مصنوعی در جهان است و دومین بندر بزرگ آفریقای شمالی بعد از قاهره بزرگ می‌باشد. همچنین کازابلانکا پایگاه اصلی دریایی برای نیروی دریایی مراکش را نیز در اختیار دارد.

  • باشگاه فوتبال کازابلانکا

باشگاه فوتبال الوداد کازابلانکا (عربی: نادی الوداد الریاضی) باشگاهی فوتبال در کشور مراکش است.
این باشگاه که در شهر کازابلانکا قرار دارد در تاریخ ۸ مه ۱۹۳۷ تأسیس شده‌است و سابقه ۲۰ قهرمانی در لیگ مراکش، ۹ قهرمانی در جام حذفی مراکش و ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا را دارد.

  • سامورایی

 

سامورایی یا سامورای (به ژاپنی: 侍) نجیب‌زادگان نظامی و افسر کاست در قرون وسطی و عصر جدید نخستین ژاپن بودند. در ژاپن، به آنان معمولاً بوشی (به ژاپنی: 武士) یا بوکه (به ژاپنی: 武家) گفته می‌شود. در اواخر قرن دوازدهم، اصطلاح سامورایی به‌طور مترادف بوشی به کار می‌رفت و در ارتباط با جنگاوران رده‌های میانی و عالی استفاده می‌شد. سامورایی‌ها معمولاً به یک طایفه یا ارباب مشخص وابسته بودند. این افراد پیرو مجموعه ضوابطی بودند که بعدها بوشیدو نامیده شد. گرچه تعداد سامورایی‌ها کمتر از ۱۰٪ جمعیت ژاپن بود، اما آموزه‌های آنان را همچنان می‌توان هم در زندگی روزمرهٔ مردم ژاپن و هم در هنرهای رزمی ژاپنی امروز مشاهده کرد.

  • اسپانیا سرزمین ماتادورها

پادشاهی اسپانیا، سرزمینی در غرب قاره ی اروپا، به پایتختی مادرید و مشهور به سرزمین گاوباز ها است. اسپانیا، زادگاه سورئالیسم و سالواردو دالی با نقاشان و هنرمندان بی نظیری چون پیکاسو شناخته می شود. ماتادور های اسپانیش را می توان بزرگ ترین گاوباز های جهان دانست. لغت ماتادور در زبان اسپانیایی به معنای فردی است که در میدان عمومی گاوبازی می کند. امروز گرچه از گاوبازی تنها میدان های زیبا با معماری خاص آن ها باقی مانده است. اما هم چنان با شنیدن نام ماتادور تنها اسپانیا به خاطر می آید. گاوبازی را می توان نبرد بین ماتادور و گاو نر دانست که سرانجام خوشی برای هیچ یک ندارد. این کشور طبیعتی مسحور کننده دارد و یکی از خاص ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران است. معماری زیبا و سورئال اسپانیا برای شما سفری خاطره انگیز را رقم خواهند زد. لوکس ترین هتل های 200 ساله ی جهان را در اسپانیا می توانید پیدا کنید. هم چنین هنر اسپانیایی به دست هنرمندانی چون فرانسیس گویا، ماریانو فورتونی، ال گرکو و خالقان سبک های نقاشی پدید آمده است. اسپانیا سرزمین جشن های هیجان انگیز، فستیوال های جذاب، آثار معماری شگفت انگیز و دانشگاه های کهن است. در این مقاله سعی داریم اسپانیای زیبا را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما در پایاتور بمانید.

 

برچسب ها:
جام جهانی قطر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*