اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307617
تاریخ انتشار: 1401/09/27 01:12
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سرکرده یک باند سرقت با وعده واهی ازدواج، دختر جوان را به سرقت طلاهای پدرش ترغیب کرده بود.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: آذرماه امسال، مرد میانسالی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت؛ دختر ۱۸ ساله‌اش هنگامی که در خانه تنها بوده ۴ کیلو طلا به ارزش ۷ میلیارد تومان را که تمام دارایی و پس‌انداز خانواده بوده به سرقت برده و از خانه فرار کرده است.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: پس از اظهارات مرد میانسال و دریافت این خبر، کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی دختر جوان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کردند و متوجه شدند ۳ مرد موتورسوار طلاهای مذکور را از دختر جوان سرقت کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: بدین ترتیب با دستور مقام قضائی رسیدگی به موضوع سرقت ۴ کیلو طلا از دختر جوان توسط ۳ مرد موتور سوار، در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات ابتدایی دختر جوان مدعی شد با پسری به نام عرفان در فضای مجازی آشنا شده و پس از گذاشتن قرار ازدواج برای خرید خانه تصمیم به سرقت طلاهای خانواده خود گرفته که روز حادثه ۳ مرد موتور سوار هنگامی که با پسر جوان قرار داشته طلاها را با تهدید چاقو سرقت کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست پسر جوان را هدف تحقیق قرار دادند و از ضد و نقیض گویی‌های وی پی بردند سرقت طلاهای دختر ۱۸ ساله با اجرای نقشه قبلی انجام شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پسر جوان که در ابتدا جرم خود را انکار می‌کرد در جریان تحقیقات لب به سخن گشود و به اجیر کردن ۳ مرد جوان برای سرقت کوله‌پشتی دختر جوان که حاوی ۴ کیلو طلا بوده اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه مادر متهم نیز در این سرقت نقش پررنگی داشته است، گفت: کارآگاهان اداره پنجم پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه موسواران شدند و آن‌ها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.  

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی با بیان اینکه متهمان در جریان تحقیقات به جرم خود اعتراف کردند، متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*