اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307713
تاریخ انتشار: 1401/10/05 09:12
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مردم نیک‌اندیش استان اردبیل ۱۸ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال‌جاری زکات واجب، مستحبی و فطره پرداخت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تایماز نیوز؛ علیرضا حسین‌نژاد در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان اردبیل گفت: هم‌استانی‌های اردبیلی بیش از ۱۸ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره خود را در ۹ ماهه سال‌جاری به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در هر روستا که دارای ظرفیت زکات است شورای زکات تشکیل شده است، افزود: با همراهی اعضای شورای زکات، عاملین و مودیان زکات، این وجوهات با اولویت رفع نیاز فقرا و نیازمندان در همان محل جمع‌آوری شده، هزینه می‌شود.

حسین‌نژاد ضمن قدردانی از اعضای شورای زکات استان اردبیل که با همکاری مضاعف موجب خدمات‌رسانی گسترده به نیازمندان جامعه شده‌اند، اعلام کرد: احیا و ترویج فریضه‌ واجب زکات وظیفه یکایک اقشار جامعه است تا با پیروی از این فریضه واجب الهی بتوانیم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت منطقه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه مردم نیکوکار این استان در پنج سال گذشته نیز بیش از ۵۳ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: تمامی زکات پرداختی در همان محل هزینه شده و به دست اقشار آسیب‌پذیر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۴۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از این مبلغ به درمان بیماران نیازمند کمک شده است، افزود: ۹۲۰ بیمار زمین‌گیر از این زکات پرداختی بهره‌مند شده‌اند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۱۰ میلیون تومان از این مبلغ صرف کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت شده است، بیان کرد: برای ۷۱۹ نفر از دانش‌آموزان تبلت، لوازم تحریر و سایر ملزومات تحصیلی فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به کمک دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی از محل زکات پرداختی برای ساخت، تعمیر و مقاوم‌سازی منازل مددجویان اشاره کرد و افزود: ۳۳۵ خانوار تحت حمایت از خدمات عمرانی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۲۵۱ نوعروس با دریافت کمک هزینه تامین جهیزیه راهی خانه بخت شده‌اند، بیان کرد: به برکت زکات پرداختی بیش از یک میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان در اختیار نوعروسان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به پرداخت ۴۲ میلیارد تومان در قالب کمک‌های معیشتی به مددجویان اردبیلی، گفت: بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی مددجویان از طریق پرداخت زکات برطرف می‌شود که امیدواریم شاهد رشد چشمگیر کمک‌های مردمی و کشاورزان در این خصوص باشیم.

    • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد،
برچسب ها:
تایماز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*