اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307732
تاریخ انتشار: 1401/10/08 23:06
پله، اسطوره فوتبال دنیا و برزیل، در سن 82 سالگی در شهر سائو پائولو درگذشت.

پله، ستاره برزیلی دنیای فوتبال که برخی او را بهترین بازیکن تاریخ این رشته ورزشی می‌دانند، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

او در طول ۲۱ سال فعالیت حرفه‌ای موفق شده بود در هزار و ۳۶۳ بازی، هزار و ۲۸۱ گل بزند. او در ۹۲ بازی ملی، ۷۷ بار دروازه حریف را باز کرده بود.

پله همچنین تنها بازیکن تاریخ فوتبال بود که موفق شد سه بار به عنوان قهرمان، جام جهانی فوتبال را بالا ببرد؛ در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰.

او به عنوان «بازیکن قرن بیستم فیفا» نیز انتخاب شد.

«پله» درگذشت

پله در سال‌های اخیر با بیماری‌های کلیه و پروستات دست و پنجه نرم می‌کرد.

پزشکان در سپتامبر سال ۲۰۲۱ در بیمارستان آلبرت اینیشتین در شهر سائو پائولوی برزیل، یک توده سرطانی را از روده‌های پله خارج کردند. او در نوامبر سال ۲۰۲۲ (بیش از یک‌ماه پیش) بار دیگر به بیمارستان منتقل شده بود.

کلی ناسیمینتو، دختر پله در روزهای اخیر از طریق شبکه‌های اجتماعی، هواداران او را از وضعیت پله مطلع می‌کرد.

او روز پنج‌شنبه با انتشار عکسی که به نظر می‌رسد در آن، اعضای خانواده پله دستشان را بر روی بدن او گذاشته‌اند، نوشت: «هر چه امروز هستیم، از تو داریم. تا ابد دوستت داریم. آسوده بخوابی.»

«پله» درگذشت

 

 

اولین واکنش ها به درگذشت پله

نیمار و کیلیان ام باپه اولین افرادی بودند که به درگذشت "پله" اسطوره فوتبال واکنش نشان دادند.

نیمار ستاره برزیلی در واکنش به مرگ پله نوشت: قبل از پله، "۱۰" فقط یک عدد بود. من می‌گویم قبل از پله، فوتبال فقط یک ورزش بود. پله همه چیز را تغییر داده است. او فوتبال را به هنر تبدیل کرد، به سرگرمی ای برای فقرا و سیاه پوستان. فوتبال و برزیل به لطف "پادشاه" جایگاه خود را بالا برده اند! او رفته است اما جادویش باقی است. پله برای همیشه هست!

نیمار توانست در دیدار با کرواسی در وقت‌های اضافه برای تیمش گلزنی کند. هر چند این گل پاسخ داده شد و در نهایت کرواسی در ضربات پنالتی برنده شد ولی این گل نیمار دستاورد شخصی بزرگی برای او رقم زد و باعث شد تا ستاره برزیلی به رکورد ۷۷ گل ملی پله برسد.

نیمار در ۱۲۴ بازی ۷۷ گل به ثمر رساند و پله در ۹۲ بازی به این مهم رسید.

کیلیان ام باپه فرانسوی در پست خود در شبکه های اجتماعی پله را "پادشاه فوتبال" خواند.

سر جف هرست نیز در واکنش به این اتفاق نوشت: من خاطرات زیادی از پله دارم، بدون شک بهترین فوتبالیستی که در مقابلش بازی کردم. برای من پله بهترین بازیکن تمام دوران است و به حضور در زمین با او افتخار می‌کردم. در آرامش بخواب پله.

گری لینه کر، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس در توییتر پستی را برای ادای احترام به پله منتشر کرد.

در این پیام آمده است: یک فوتبالیست بزرگ. او ۳ بار با آن پیراهن زیبای زرد، طلایی ترین جام را بالای سر برد. او ممکن است ما را ترک کرده باشد اما همیشه جاودانه خواهد بود.

پیام ساده مسی و متن احساسی رونالدو برای "پله"

لیونل مسی به یک پیام بسیار ساده بسنده کرد و نوشت: "در آرامش بخواب".

کریستیانو رونالدو نیز نوشت: عمیق ترین تسلیت من به تمام برزیل و به ویژه به خانواده آقای ادسون آرانتس دو ناسیمنتو. یک "خداحافظی" با پادشاه ابدی هرگز برای بیان درد و رنجی که در حال حاضر کل دنیای فوتبال را در بر گرفته کافی نخواهد بود. پله یک الهام برای میلیون ها نفر از دیروز تا امروز و همیشه است. محبتی که او همیشه نسبت به من نشان می داد، در هر لحظه ای متقابل بود، حتی از راه دور. او هرگز فراموش نخواهد شد و یادش برای هر یک از ما عاشقان فوتبال جاودانه خواهد ماند. در آرامش باش، پادشاه پله.

منبع:فرارو



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*