اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307744
تاریخ انتشار: 1401/10/11 12:43
همزمان با فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم عزاداری و سوگواری در صنعت نیشکر برگزار شد. همچنین این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به همین مناسبت، اقداماتی فرهنگی در مناطق همجوار انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از هنر قلم و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این مراسم‌ها، کارکنان صنعت نیشکر با برگزاری سینه‌زنی و نوحه‌خوانی به سوگ نشستند. سخنرانی، مداحی، ذکر مصیبت و سینه‌زنی از دیگر بخش های این آیین‌های معنوی بود و ذاکران اهل بیت (ع) در رسای بانوی دو عالم نوحه سردادند.

موکب نیشکری‌ها در پارک میثاق اهواز

همزمان با این ایام، موکب فاطمه الزهرا(س) در پارک میثاق اهواز به همت مسجد ولایت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برپا شد و به مدت سه شب، پذیرای عزاداران فاطمی بود.

همچنین در مسجد ولایت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با ایام فاطمیه با حضور پرشور مردم برگزار شد. سخنرانی، قرائت ادعیه، زیارت‌نامه و مداحی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این آیین‌ها بود. سخنرانان نیز با موضوع شخصیت و جایگاه حضرت زهرا(س) و ضرورت جهاد تبیین سخنرانی کردند.

مراسم عزاداری فاطمیه در شرکت خمیرمایه و الکل رازی

بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشت ایام عزاداری فاطمیه در حسینیه سیدالشهدا شرکت خمیرمایه و الکل رازی برگزار شد و عزاداران فاطمی در سوگ فاطمه زهرا(س) عزاداری کردند.

در این مراسم، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان و مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تأکید کرد که حضرت زهرا (س) برای تثبیت حق و گفتن حقایق هزینه دادند، سیلی خوردند و تا پای بذل جان رفتند و ایفای نقش ایشان در مسئله فدک و دفاع از ولایت حضرت امیرالمؤمنین (ع) نمونه و الگو بسیار عینی و عملی در جهاد تبیین شمرده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی‌نژاد بر ضرورت بازخوانی تاریخ جهان اسلام و همچنین چگونگی برخورد قدرت‌های غربی با کشورهای اسلام گفت: بنی امیه بیش از ۹۰ سال و سپس بنی العباس بیش از ۵۰۰ سال و بعد از آن عثمانی‌ها بیش از ۶۰۰ سال حکومت کردند و همگی به دنبال حذف نام و خط راستین امام علی (ع) بودند، اما ناکام ماندند و پس از آنها بریتانیایی‌ها نیز با هدف ضعیف کردن مسلمان، بلاد اسلامی را چندپاره کردند، اما بیداری اسلامی روز به روز در حال گسترش است.

وی در پایان، کارگران و فعالان بخش تولید و صنعت به ویژه کارگران مجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی را مبارزان خط مقدم مواجهه با استکبار جهانی دانست.

 پرسنل نیشکر امیرکبیر در سوگ یاس نبوی

در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر نیز مراسم عزاداری و سوگواری شهادت صدیقه کبری و تکریم مقام و الگوی برتر زنان دو عالم در نمازخانه این شرکت برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سید عادل هاشمی فخر از خطبای حوزه علمیه شهرستان اهواز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، با اشاره به مقام و ابعاد شخصیتی بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری(س)، پیروی از سیره ایشان را راه سعادت و رستگاری عنوان کرد. در ادامه این مراسم، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در رسای بانوی دو عالم به ذکر مصیبت و مداحی و نوحه سرایی پرداختند.

مداحی ایام فاطمیه با نوای حاج صادق آهنگران

پرسنل کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی نیز در ایام فاطمیه با نوای دلنشین حاج صادق آهنگران در حسینیه ولایت این شرکت، به سوگ نشستند. در این مراسم ضمن قرائت زیارت‌نامه حضرت فاطمه (س) با روضه خوانی و نوحه سرایی ارادت خود را به این بانوی بزرگوار ابراز کردند.

کار فرهنگی نیشکر میرزا کوچک خان در ایام فاطمیه

نیشکری‌های کشت و صنعت میرزا کوچک خان نیز با حضور در نمازخانه این شرکت، با برگزاری سینه‌زنی و نوحه‌خوانی به سوگ نشستند.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عادل‌پور امام جمعه شهرستان خرمشهر ضمن تسلیت ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، بر جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: در جهاد تبیین باید تبیین فاطمی را الگو قرار دهیم چرا که  حضرت زهرا(س) به درب منزل تک تک انصار و مهاجران می‌رفت تا نسبت به جبهه حق و ولایت روشنگری کند.

اهدای قرآن و مفاتیح الجنان به روستاهای همجوار از دیگر اقدامات کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان در این ایام بود. این شرکت در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی، طی مراسمی، به نمایندگان مسجد رسول اکرم روستای دیم ابن نجم، مسجد امام علی روستای سبعه، مسجد فاطمه زهرا، مسجد اصحاب الیمین رحمانیه فیصلی، مسجد علی ابن ابیطالب سویتچی یک، چندین جلد قرآن کریم و مفاتیح الجنان اهدا کرد.

حجت‌الاسلام بحرانی نائب رئیس کمیته فرهنگی شرکت، هدف از اجرای این کار را ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی در مناطق و روستاهای همجوار شرکت عنوان کرد.

سوگواری پرسنل نیشکر سلمان فارسی

پرسنل کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی نیز در حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) این شرکت، سوگواری کردند. در این مراسم،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در رابطه با شخصیت والامقام دخت گرانقدر پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کرد.

حاج احمد طرفی از ذاکرین و مداحان برجسته خوزستان نیز به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام پرداخت. در پایان این مراسم معنوی، عزاداران میهمان سفره کریمانه حضرت فاطمه زهرا(س) شدند.

برپایی موکب در نیشکر دهخدا

در کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز همزمان با ایام فاطمیه موکبی برپا و از عزاداران فاطمی پذیرایی شد. در حسینیه ولایت این شرکت هم پرسنل با برگزاری مجالس روضه‌خوانی و عزاداری به سوگ نشستند و ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ حضرت زهرای اطهر(س) به عزاداری پرداختند.

برچسب ها:
هنر قلم ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*