اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307745
تاریخ انتشار: 1401/10/11 12:47
مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل خبرداد:
مانور افت فشار گاز در اثر سرما در شهرستانهای پارس آباد و اصلاندوز با همکاری تیم های عملیاتی درون سازمانی در راستای آمادگی مقابله با بحران های احتمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تایماز نیوز؛  مانور افت فشار گاز در شهرستان پارس آباد و اصلاندوز از توابع استان اردبیل با هدف آمادگی مقابله با بحران های احتمالی و قطعی گاز ناشی از افزایش مصرف گاز با همكاری کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان و نیروهای معین شهرهای گرمی، بیله سوار  و مشگین شهر  برگزار شد.

میر سعید سید متین، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در جلسه کمیته مدیریت بحران که به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف مانور افت فشار گاز ، برگزار شد؛ اظهار داشت: هدف از اجرای این مانور ایجاد هماهنگی ، سنجش میزان آمادگی پرسنل در مقابله با حوادث ، قطع جریان گاز، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش سریع، مدیریت و عبور از هرگونه شرایط اضطراری ناخواسته ، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و واکنش نیروهای پیشرو در صورت بروز حادثه یا افت فشار گاز می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با تشریح جزئیات اقدامات انجام شده در این مانور افزود: مانور افت فشار گاز در اثر سرما و افزایش مصرف گاز در مراحل قبل از مانور با مشخص نمودن محدوده مانور و مطابق برنامه ريزي انجام شده و سناريوی از پيش طراحي شده و بعد از اعلام شرايط اضطراري، بلافاصله جلسه كميته بحران تشكيل شده و ابعاد مختلف مانور در بين اعضاء مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و اقدامات لازم با راهبری فرماندهی عملیات صورت گرفت.

این مقام مسئول، اعلام قطع گاز واحدهای صنعتی و CNG ها در سطح شهر ، اعزام گروه فنی به ایستگاههای CGS و TBS و کنترل و قرائت فشار در فاصله زمانی مشخص را از اقدامات اولیه این مانور برشمرد و گفت: همه تدابیر و اقدامات انجام یافته در راستای اهداف مانور بوده و قطعاً در شرایط واقعی کنترل و کاهش شدت تبعات منفی هرگونه حادثه غیر منتظره نیازمند توانمندی در فرماندهی عملیات می باشد که نیاز است با تداوم چنین مانورهایی آمادگی نیروهای عملیاتی ارتقاء یابد.

وی بیان کرد: پس از اتمام مانور ، جلسه ارزیابی مانور با حضور اعضای کمیته مدیریت بحران تشکیل شد و سرعت عمل در زمان وقوع حادثه، مدت زمان دسترسي به شيرهاي قبل و بعد از تاسيسات توسط كاركنان عملياتی و ميزان هماهنگي كاركنان مورد سنجش قرار گرفت.

گفتنی است طی سالجاری و با توجه به ورود هوای سرد و شروع فصل سرما میزان مصرف گاز طبیعی به شدت افزایش یافته و در صورت عدم صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دراستان اردبیل که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در انتهای مسیر گازرسانی واقع شده است، احتمال افت فشار وجود دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل
برچسب ها:
تایماز نیوز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*