اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307842
تاریخ انتشار: 1401/10/26 22:50
معاون پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد
به محض مشاهده حوزه پلاک خودرو، اعمال قانون انجام داده و برخورد می‌کنیم.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، گفت: در طرح جدیدی که طی سه هفته گذشته اجرایی کرده‌ایم به شکل مکانیزه و با استفاده از دوربین‌ها، تخلفات احصا می‌شود و اگر کسی پوشش پلاک را انجام داده باشد با سامانه‌های پلیس قابل شناسایی،‌ اعمال قانون و جریمه است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد رازقی در رابطه با تخلفات پلاک خودرو،‌ گفت: اگر تخلفات را دسته بندی کنیم، بخشی از تخلفات شامل تخلف از ناحیه پلاک می‌شود. خوردوهایی که فاقد پلاک حرکت می‌کنند، خودروهای تک پلاک، آنهایی که پلاک خودرو را مخدوش کرده‌ یا آن را پوشانده‌اند؛ از نظر راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می‌شود و برابر قانون انواع مختلف این تخلفات تا ۶۰ هزار تومان اعمال قانون دارد.

وی افزود: البته بخشی از این مخدوشی‌های پلاک و دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه برابر با ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، به هر شکلی جرم است و قاضی می‌تواند پس از تشکیل پرونده و ارسال به دادسرا، راننده مجرم را تا یکسال به زندان بفرستد.

وی تاکید کرد: ما در مناطقی که فراوانی این تخلف زیاد است مانند ورودی‌های محدوده طرح ترافیک، ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و جاهایی که دوربین وجود دارد متاسفانه این معضل ترافیکی و این ناهنجاری را مشاهده می‌کنیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تخلفات حوزه پلاک خودرو جزو خط قرمزهای پلیس راهور است، اظهار کرد: ما به محض مشاهده این تخلفات، اعمال قانون انجام داده و برخورد می‌کنیم.

وی بااشاره به طرح جدید پلیس در این باره گفت: در این طرح که طی سه هفته گذشته اجرایی کرده‌ایم به شکل مکانیزه و با استفاده از دوربین‌ها تخلفات احصا می‌شود و اگر کسی پوشش پلاک را انجام داده باشد با سامانه‌های پلیس قابل شناسایی است. پوشش دو یا سه رقم از پلاک یا پوشاندن حرف روی پلاک با سامانه‌های پلیس قابل تشخیص است که این وسیله نقلیه پلاکش چیست و متعلق به چه کسی است.

سرهنگ رازقی ادامه داد: با توجه به وضعیت خودرو و مشخصات آن اعم از رنگ، کاربری و نوع خودور این تشخیص صورت گرفته و اعمال قانون در نظر گرفته می‌شود. کار جدیدی که برای تخلفات در نظر گرفته شده است این است که راننده باید در کلاس‌های آموزشی _ توجیهی شرکت کند. در مورد جرایم هم که اعزام به دادسرا و سایر روند حقوقی_قضایی که ذکر کردم رخ می‌دهد.

وی درباره متخلفین پلاکی که از شرکت در کلاس‌های آموزشی خودداری می‌کنند، بیان کرد: با عدم مراجعه، شکایت منع خدمات بر وسیله نقلیه ثبت شده و در سوابق او می‌ماند و اگر بعدا برای دریافت خدمت (نظیر شماره‌گذاری یا تعویض پلاک) به پلیس راهور مراجعه کند قطعا دچار مشکل می‌شود و هر نقطه‌ای از ایران باشد به راهنمایی و رانندگی تهران ارجاع داده می‌شود تا در این کلاس‌ها شرکت کند و بعد شکایت از وسیله نقلیه برداشته شود.

سرهنگ رازقی درباره تعداد تخلفات ثبت شده پلاک خودرو طی سه هفته گذشته، تصریح کرد: در این مدت حدود ۳۵۰۰ تخلف پوشش پلاک اعمال قانون شده‌اند و حدود ۷۰۰ نفر هم در این کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خاتمه گفت: دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پلاک خودروها را ثبت می‌کنند و در سامانه مشخص ما بر مبنای سایر مشخصات خودرو، پلاک اصلی تشخیص داده می‌شود



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*