اخبار عمومی
اعلام وصول 2
30793
تاریخ انتشار: 1395/03/15 04:04
به راستی سود ما از عواید حاصله از استخراج نفت این چاه به چه مقدار است؟ و سهم ما و فرزندان ما از عوارض منفی این همه دود به چه میزان است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،شهرستان بهمئی با مساحتی بالغ بر هزار و ۴۴۷ کیلومتر مربع دراستان کهگیلویه و بویراحمد و با شهرستان‌های آغاجاری–امیدیه- رامهرمز- بهبهان- باغ ملک– کهگیلویه همجوار است.
گفته می شود تولید روزانه از حدود 75 حلقه چاه نفت شهرستان بهمئی چیزی حدود ۱۸۰ هزار بشکه است از محدوه های نفتخیز شهرستان بهمئی می توان به قلعه نادر-شه ولی-بیدزرد و مارشاهی-کارند-دشت آهو-اسلام آباد......نام برد و حتی در سال 94 یک حلقه چاه نفت در شهر  لیکک حفاری گردید. و ناحیه نفت خیز پارسی کلاستر از منطقه نفتی آغاجاری تماما" در شهرستان بهمئی واقع گردیده و چاه های اکتشافی پرنج عموما در اطراف روستای کارند حفاری شده اند.


کار اکتشاف و میدان یابی نفت در این ناحیه  قبل از انقلاب شروع و بعد از انقلاب در دهه 70 و 80  با استفاده از لرزه نگاری توسط شرکت های چینی ادامه و اکنون چندین دکل حفاری با جدیت در مناطق غرب و شمال غرب شهرستان در حال کاوش و حفاری می باشد. از تأسیسات نفتی شهرستان می توان از ایستگاه تزریق گاز  400 ، 700 ، کلاستر، یک مجتمع اقامتی و75 حلقه چاه نفت نام برد که صدور نفت و گاز این شهرستان توسط منطقه آغاجاری خوزستان صورت می گیرد و با لوله های نفتی به جزیره خارک و آبادان انتقال می یابد.


تصاویری که مشاهد می نمایئد ساعت 17 روز جمعه به تاریخ 14 خرداد95 از روستای اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی برداشت گردید و همانگونه که در تصاویر می بینید چاه نفت شماره 3 پارسی کلاستر حدود 200 متر با روستا فاصله دارد و هنگام آتش زدن نفت و گاز زائد چاه به منظور تنظیم فشار روستائیان دچار این وضعیت زیستی محیطی می شوند به نحویکه تنفس کردن کاری سخت و بس زیان آور است. و بعد خاموش شدن چاه باید لباس ها و یا وسایلی که بیرون هستند دوباره شستشو داده شوند.
یکی از اهالی روستا در گفتگو با ما به راستی سود ما از عواید حاصله از استخراج نفت این چاه به چه مقدار است؟ و سهم ما و فرزندان ما از عوارض منفی این همه دود به چه میزان است؟

 
شایان ذکر است در سنوات گذشته چاه نفت شماره 3 پارسی کلاستر نشتی نفت داشت و نیمه های شب  تا چند صد متری اقدام به پاشیدن نفت بر روی منازل و باغات مردم روستای اسلام آباد داشت.
روستای اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی با مرز استان خوزستان فاصله 10 کیلومتری دارد.


رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: از ظلم آشکار در نحوه محاسبه سهم 2 درصدی استان های نفت خیز خبر داد
رییس سابق کمیسیون برنامه بودجه:
عصر جهان:تاجگردون از نحوه پرداخت حق آلایندگی به مناطق نفت خیز انتقاد نمودند



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


علیرضا
|
Iran
|
1395/03/15 10:22
  +0

  -0
پاسخ
تشکر از گزارش سایت عصرجهان.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*