اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307936
تاریخ انتشار: 1401/11/12 11:29
عمادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیاد اینکه به لحاظ انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات مسکن جایگاه خوبی در سطح کشور نداریم و از بانک‌ها می‌خواهیم در این زمینه همکاری کنند، گفت: مردم در پرداخت تسهیلات مسکن از بانک‌ها ناراضی هستند و در همین خصوص هم مراجعات زیادی به شعب بانک‌ها و حتی خود بنیاد مسکن دارند.

علی‌رغم تاکیدات دولت و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی همکاری ندارند که مردم از این رویه گلایه‌مند هستند.


بیشتر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در روستاها زندگی می‌کنند که مسئولان برای ماندگاری مردم در روستا و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها برنامه‌هایی در دست اقدام است که مقاوم‌سازی مسکن روستایی به وسیله پرداخت تسهیلات یکی از این اقدامات است.

با شروع به کار دولت سیزدهم و همچنین انتخاب اکبر نیکزاد به عنوان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به صورت جدی‌تری دنبال شد اما متاسفانه بانک‌ها آنطور که باید و شاید مشارکتی و همکاری در این خصوص ندارند، موضوعی که نارضایتی متقاضیان مسکن روستایی را در پی داشته است.

پرداخت تسهیلات وام مسکن روستایی انتقادات زیادی از سوی مردم در پی داشت و مردم از عدم همکاری بانک‌های دولتی گلایه داشتند، برخی بانک‌های دولتی در کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم تاکید استاندار مبنی بر پرداخت تسهیلات مسکن روستایی اما راه و روش خود را ادامه می‌دهند.

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات روستایی به ملاقات‌های حضوری استاندار هم رسید و وقتی یکی از متقاضیان از این رویه بانک‌ها انتقاد کرد استاندار معاون اقتصادی خود را مامور کرد تا موضوع را پیگیری کند که جلسه‌ای در همین زمینه هم پرداخت شد.

اما روح‌الله عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به زلزله ۵.۹ ریشتری خوی استان آذربایجان غربی گفت: اگر مقاوم‌سازی منازل روستایی شهرستان خوی انجام نگرفته بود حجم خسارت جانی زلزله بیشتر از این مقدار بود که اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی را می‌رساند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان تسهیلات مسکن روستایی آبان ماه سال جاری به استان ابلاغ شده افزود: هفته گذشته با حضور استاندار جلسه‌ای برگزار و با توجه به مصوبه هیات وزیران۰ مقرر شد بانک‌های عامل با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت تسهیلات روستایی را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مقاوم‌سازی مسکن روستایی شعار دولت سیزدهم است، گفت: برای تحقق شعار دولت می‌طلبد بنیاد مسکن و بانک‌های عامل دست به دست هم داده و تسهیلات پرداخت کنند که برخی از بانک‌ها از جمله بانک تجارت عملکرد خوبی داشته که از آنها قدردانی می‌کنیم.

این مسئول بیان کرد: عملکرد برخی بانک‌ها آنطور که انتظار می‌رفت نبوده و از این بانک‌ها گلایه داریم که طبق دستور استاندار هر دو هفته یکبار جلسات بررسی تسهیلات مسکن برگزار می‌شود که شنبه آینده با حضور استاندار این جلسه تشکیل و وضعیت موجود تشریح می‌شود و بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات خواهیم کرد.

عمادی با بیاد اینکه به لحاظ انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات مسکن جایگاه خوبی در سطح کشور نداریم و از بانک‌ها می‌خواهیم در این زمینه همکاری کنند، گفت: مردم در پرداخت تسهیلات مسکن از بانک‌ها ناراضی هستند و در همین خصوص هم مراجعات زیادی به شعب بانک‌ها و حتی خود بنیاد مسکن دارند.

وی با اشاره به ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع روند وام مسکن بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی است که جمعیت روستایی بیشتری نسبت به جمعیت شهری دارد لذا انتظار می‌رود که بانک‌ها نهایت همکاری را در این خصوص داشته باشد‌.

عمادی در خصوص سهمیه استان گفت: سهمیه سال گذشته استان ۴ هزار واحد است که با توجه به ظرفیت استان دو هزار واحد انعقاد قرارداد شد و در فاز اول دو هزار و ۳۰۰ واحد به بانک‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: به محض اینکه بانک‌ها همکاری کنند و پرداخت وام مسکن روستایی در فاز اول که دو هزار و ۳۰۰ مورد بوده به ۸۰ درصد برسد این آمادگی وجود دارد که تسهیلات ۴ هزار واحد ابلاغ شود و ۴ هزار واحد را مقاوم‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: همچنین این قابلیت وجود دارد که سهمیه مقاوم‌سازی روستایی استان به ۶ هزار واحد برسد که می‌طلبد بانک‌ها پای کار باشند.

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*