اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307968
تاریخ انتشار: 1401/11/19 08:38
یورونیوز نوشت: شمار جانباختگان زلزله در ترکیه و سوریه از ۷ هزار ۸۰۰ نفر فراتر رفت

 امدادرسانی برای نجات قربانیان زلزله ۷.۸ ریشتری  در ترکیه و سوریه و اسکان آوارگان همچنان ادامه دارد. 

مقامات از کشته‌شدن هزاران نفر نفر خبر داده‌اند، در حالی که هنوز تعداد زیادی زیر آوار هستند و سازمان بهداشت جهانی گفته است احتمال دارد تعداد تلفات تا ۸ برابر رقم فعلی برسد.

بنا بر اعلام مسئولان دو کشور، پس لرزه‌های این زلزله شدید نیز همچنان ادامه داشته و بسیاری از ساکنان در پی تخریب خانه‌های خود در سرمای هوا آواره شده‌اند.

آخرین اخبار و اطلاعات درباره این حادثه را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید:

شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به ۵ هزار و ۸۹۴ نفر رسید

 معاون رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که آمار جانباختگان زلزله در ۱۰ استان این کشور با کانون قهرمان‌ماراش به ۵ هزار و ۸۹۴ نفر و تعداد مجروحان به ۳۴ هزار و ۸۱۰ نفر رسید. 

زلزله روز دوشنبه در سوریه نیز تا کنون جان هزار و ۹۳۲ تن را گرفته است. 

بدین‌ترتیب، زلزله ۷.۸ ریشتری صبح دوشنبه تا کنون بیش از ۷ هزار و ۸۲۶ قربانی به جا گذاشته است.

تعداد کشته شدگان در زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۷۳۰۰ نفر رسید

شمار کشته‌شدگان بر اثر زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری بامداد دوشنبه در ترکیه و سوریه از ۷۳۰۰ نفر فراتر رفت.

امدادگران در مناطق زلزله‌زده سه‌شنبه شب با وجود سرمای هوا همچنان برای آواربرداری و کمک به زلزله‌دگان تلاش می‌کنند. تاکنون دستکم ۱۸۵ پس‌لرزه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزانده است. شدت یکی از این پس‌لرزه‌ها که ظهر دوشنبه روی داد ۷.۵ ریشتر بود. 

اتحادیه اروپا ۱۱۸۵ امدادگر و ۷۹ سگ جستجوگر را برای کمک به عملیات امداد و نجات در ترکیه بسیج کرده است. بروکسل برای کمک به عملیات امداد و نجات در سوریه با سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه که در این کشور فعالیت می‌کنند در تماس است. 

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از ۷ هزار نفر فراتر رفت

به گزارش آفاد، سازمان امدادرسانی رسمی ترکیه، تعداد قربانیان زمین لرزه قدرتمندی که روز دوشنبه جنوب شرق این کشور را لرزاند در ترکیه به ۵۴۳۴ کشته رسید.

بدین ترتیب، مجموع تعداد کشته‌شدگان در ترکیه و سوریه به بیش از ۷ هزار نفر می‌رسد.

بیش از پنج هزار ساختمان در ۱۰ استان ترکیه فروریخته است

به گفته مدیر مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، در پی زلزله‌های دیروز حداقل پنج هزار و ۷۷۵ ساختمان در ده استان ترکیه فروریخته است.

آقای اورهان تاتار ضمن اعلام این خبر گفت که در مجموع بیش از ۶۰ هزار نفر در عملیات امداد و نجات در این استان‌ها مشغول کمک‌رسانی هستند

در ترکیه شمار قربانیان زلزله از ۴۵۰۰ نفر عبور کرد

بر اثر زلزله‌های دیروز دست‌کم شش هزار و ۳۰۰ نفر در دو کشور ترکیه و سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین اعلام مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه موسوم به «آفاد»، شمار قربانیان زمین‌لرزه دیروز در ترکیه به عدد ۴۵۴۴ نفر رسید.

تعداد جان‌باختگان در سوریه نیز بیش از ۱۷۸۲ نفر عنوان شده است؛ چرا که بنابر اطلاعات گروه موسوم به «کلاه سفیدها»، بیش از ۹۷۰ نفر در مناطق تحت کنترل مخالفان حکومت اسد جان خود را از دست داده‌اند و در طرف دیگر به گزارش «سانا» خبرگزاری دولتی سوریه، تعداد ۸۱۲ نفر هم در مناطق تحت کنترل دولت اسد جان باختند.

بر اساس آمارهای دولت ترکیه، کلاه سفیدها و رسانه‌های دولتی سوریه، بیش از ۳۰ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

خاکسپاری قربانیان زمین‌لرزه در استان حلب سوریه (آسوشیتدپرس - هفتم فوریه)

گروه‌های متخصص امداد و نجات از ده کشور اروپایی خود را به مناطق زلزله زده رساندند

در حالی که همچنان افراد زیادی در حال آوار برداری با دست ناباورانه به دنبال یافتن بازماندگان زلزله دیروز در ترکیه و سوریه هستند، گروه‌های متخصص در زمینه امداد و نجات از ده کشور عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه خود را به ترکیه رساندند.

این گروه‌ها از کشورهای کرواسی، جمهوری چک، فرانسه، یونان، مجارستان، مالت، هلند، لهستان، رومانی و بلغارستان با هدف امدادرسانی در قالب یک ماموریت بین‌المللی گردهم آمده‌اند.

هنوز ۲۴ ساعت از زمان وقوع زمین‌لرزه دیروز نگذشته بود که یک گروه از یورونیوز که تیم دوازده‌نفره امدادگران بلغارستانی را همراهی می‌کرد نیز وارد شهر آدانا ترکیه شد.

اوکراین هم روز سه‌شنبه از اعزام گروهی متشکل از ۸۷ امدادگر به ترکیه خبر داد.

گروه امداد و نجات فرانسه پیش از اعزام به ترکیه (آسوشیتدپرس - هفتم فوریه)

نجات یک جوان ۲۵ ساله پس از ۳۰ ساعت زیر آوار ماندن

بنا بر گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، گروه‌های جستجو و نجات در حین عملیات امداد موفق شدند یک نفر را پس از سی ساعت زیر آوار ماندن، زنده بیرون بیاورند.

فرد نجات‌یافته یک مرد ۲۵ ساله معرفی شده است که پس از ۳۰ ساعت تلاش و جستجو از زیر آوار یک ساختمان هشت طبقه در منطقه قهرمان‌ماراش نجات می‌یابد.

این جوان که از ناحیه دست و پا مصدوم شده بود هم اکنون برای انجام امور درمانی به بیمارستان منتقل شده است.

نیروهای امدادی پس از نجات یک نفر از زیر آوار در قهرمان ماراش ترکیه به تاریخ هفتم فوریه ۲۰۲۳ (آسوشیتدپرس)

نوزاد تازه متولد شده سوری از زیر آوار زنده بیرون آورده شد 

فعالان محلی گزارش دادند که در شهر حلب سوریه، یک مادر باردار فرزندش را در زیر آوار به دنیا آورده، اما خودش قبل از رسیدن نیروهای امدادی جان باخت.

خویشاوندان این خانواده در حالیکه به دنبال یافتن افراد زیر آوار بودند متوجه صدای این نوزاد می‌شوند. موقع پیدا شدن این دختر هنوز بند نافش به مادرش بسته شده است.

با ادامه جستجو برای یافتن سایر اعضای این خانواده مشخص می‌شود که تمامی آن‌ها از جمله پدر و مادر و چهار برادر و خواهر وی در زیر آوار کشته شده‌اند.

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان داده می‌شود که مردی این کودک را از زیر آوار یک ساختمان چهار طبقه بیرون می‌کشد و فرد دیگری بلافاصله به‌دنبال پتو می‌رود تا ویرا از سرمای زیر صفر در امان نگه دارد.

این نوزاد هم اکنون در بیمارستان است.

نوزاد تازه متولد شده سوری که از زیر آوار زنده بیرون آورده شد.
 

آلمان: مسکو باید دمشق را تحت فشار قرار دهد تا به زلزله زدگان امدارسانی شود

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان از «همه بازیگران بین‌المللی، از جمله روسیه» خواست تا به دمشق فشار بیاورند تا کمک‌های بشردوستانه برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌های مرگبار دیروز به سرعت و بدون مانع‌تراشی وارد سوریه شوند. خانم بائربوک تصریح کرد که «اکنون باید سلاح‌ها کنار گذاشته شود و تمام تلاش‌ها در منطقه بر روی امدادرسانی‌های بشردوستانه و حفاظت از آسیب‌دیدگان متمرکز باشد.»

برلین و دمشق فاقد روابط دیپلماتیک با یکدیگر هستند و هم اکنون کمک‌های آلمان از طریق سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی ارسال می‌شود.

ترکیه یکی از حامیان اصلی گروه‌های مخالف دولت بشار اسد در طی جنگ داخلی در سوریه بوده است. حال آنکه روسیه یکی از متحدان کلیدی بشار اسد به حساب می‌آید.

خانم بائربوک در مرکز نگهداری از آوارگان سوری در آنکارای ترکیه به تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲ (آسوشیتدپرس)
 

آتسو بازیکن فوتبال غنایی‌الاصل باشگاه ترکیه از زیر آوار بیرون کشیده شد

اتحادیه فوتبال غنا روز سه شنبه تایید کرد که کریستین آتسو فوتبالیست غنایی از زیر آوار زمین‌لرزه نجات یافته است.

آتسو ۳۱ ساله، هافبک سابق نیوکاسل، در ماه سپتامبر گذشته به باشگاه فوتبال «هاتای اسپور» ترکیه پیوست بود.

در بیانیه اتحادیه فوتبال غنا اشاره‌ای نشده است که آقای آتسو چه زمانی از زیر آوار بیرون کشیده شده است و جزئیاتی در مورد وضعیت او نیامده است؛ بلکه تنها عنوان شده است که او هم اکنون تحت مداوا قرار دارد.

آتسو چند ساعت قبل از وقوع زمین لرزه بامداد دیروز، گل پیروزی را در سوپر لیگ مقابل تیم قاسم‌پاشا به ثمر رسانده بود.

همچنان جستجو برای یافتن هم تیمی‌اش «اونور ارگون» و مدیر ورزشی آن‌ها «تانر ساووت» ادامه دارد.

آتسو در دوران بازی در باشگاه اورتون در سال ۲۰۱۴ (آسوشیتدپرس)
 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*