اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308045
تاریخ انتشار: 1401/12/06 08:32
چند روز بعد از اعلام پایان موج هشتم کرونا از سوی دو معاون درمان و بهداشت وزارتخانه، شاهد افزایش موارد ابتلاء و فوتی در کشور بودیم

معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت، چندی قبل مدعی شدند که از قله موج هشتم کرونا عبور کرده ایم، در حالی که در روزهای اخیر شاهد سیر صعودی موارد ابتلا و فوتی هستیم.

به گزارش مهر، موج هشتم کرونا آنقدر ضعیف شروع شد که مقامات وزارت بهداشت، خیلی زود اعلام کردند که از قله موج هشتم کرونا عبور کرده ایم.

اولین موضع در این خصوص، از سوی سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت اعلام شد و پس از آن، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، نیز اعلام کرد که موج هشتم به پایان رسیده است.

این در حالی است که چند روز بعد از اعلام موضع دو معاون درمان و بهداشت وزارتخانه، شاهد افزایش موارد ابتلاء و فوتی در کشور بودیم. به طوری که در دو هفته اخیر، شاهد روند صعودی موارد ابتلاء و فوتی‌ها بوده ایم.

از ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، آمار روزانه کرونا تقریباً روند صعودی به خود گرفته و اغلب روزها شاهد ۳ رقمی شدن موارد ابتلاء بوده ایم.

۱۶۱ مورد ابتلاء در ۲۳ بهمن

۱۲۶ مورد ابتلاء در ۲۴ بهمن

۱۸۷ مورد ابتلاء در ۲۵ بهمن

۱۷۸ مورد ابتلاء در ۲۶ بهمن

۲۲۲ مورد ابتلاء در ۲۷ بهمن

۱۲۵ مورد ابتلاء در ۲۸ بهمن

۴۶ مورد ابتلاء در ۲۹ بهمن

۱۵۹ مورد ابتلاء در ۳۰ بهمن

۲۰۸ مورد ابتلاء در اول اسفند

۳۵۸ مورد ابتلاء در دوم اسفند

۲۶۰ مورد ابتلاء در سوم اسفند

در این روزها، همان طور که از آمارهای روزانه وزارت بهداشت می‌توان استنباط کرد، روند صعودی کرونا رقم خورده است. به طوری که از ۲۳ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، در مجموع ۲۰۳۰ مورد ابتلاء گزارش شده است.

همچنین، آمار فوتی‌های روزانه نیز در این بازه زمانی تقریباً صعودی بوده و ۵۳ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا گزارش شده است.

در همین حال، نقشه کرونایی کشور نیز دستخوش تغییر رنگ بندی شده و بر تعداد شهرهای نارنجی افزوده شده و از تعداد شهرهای آبی کم شده است.

این روند می‌تواند برای روزهای باقی مانده تا پایان سال، زنگ خطر تلقی شود. زیرا، با توجه به سرعت انتقال اومیکرون در موج هشتم و افزایش ترددهای مردم برای خریدهای پایان سال، این احتمال وجود دارد که موارد ابتلاء در سال نو، افزایش یابد.

به نظر می‌رسد، وزارت بهداشت در اعلام پایان موج هشتم کرونا، اشتباه محاسباتی داشته است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ قدری جدی تر باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*