اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308058
تاریخ انتشار: 1401/12/07 20:36
قیمت ارز پس از رکوردشکنی به یکباره ۵ هزار تومان کاهش یافت و صرافان میدان فردوسی معتقدند قیمت های بالای ارز هیچ منطقی ندارد و کاملا هیجانی است.

به گزارش مهر امروز قیمت ارز همانند روزهای گذشته روند افزایشی داشت و حتی رکوردهای جدیدی را نیز ثبت می‌کرد اما از ظهر به یکباره روند نزولی قیمت ارز آغاز شد تا جایی که به یک باره شاهد کاهش ۵ هزار تومانی قیمت ارز در بازار آزاد بودیم.

به همین منظور خبرنگار مهر برای رصد بازار به میدان فردوسی رفت که عمده مغازه‌های صرافی این منطقه از درج قیمت ارز خود داری کرده بوده و برخی نیز قیمت ارز مرکز مبادلات را درج کرده بودند اما نکته قابل توجه عدم حضور دلالان در میدان فردوسی و خرید و فروش ارز در بازار بود.

برخی از صرافان در گفت وگو با خبرنگار مهر گفتند قیمت ارز هیجانی افزایش پیدا کرده است و این روند قطعاً ادامه دار نخواهد بود.

یکی از این صرافان اظهار داشت دولت با راه اندازی مرکز مبالات ارز به دنبال کنترل تقاضا است که با تزریق ارز و همچنین برداشتند بخش نامه عدم فروش عرض با کارت ملی موجب می‌شود تا ثبات بازار ارز باز گردد.

وی گفت: تنها راه کاری که دولت برای کنترل قیمت ارز دارد کنترل تقاضا است و قطعاً این مسئله با مدیریت تزریق ارز برطرف خواهد شد و قطعاً با گفتار درمانی نمی‌توان بازار را کنترل کرد.

این صراف خاطرنشان کرد: قیمت ارز همانطور که یکباره بدون هیچ منطقی افزایش یافت به همان شکل نیز کاهش پیدا خواهد کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*