اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308122
تاریخ انتشار: 1401/12/18 23:33
بخشنامه نحوه افزایش فوق‌العاده ویژه به تفکیک مشاغل عمومی و اختصاصی در وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از شناسه؛ بخشنامه شماره ۲۱۰/۲۰۶۷۷۶ مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۱ در خصوص نحوه افزایش فوق‌العاده ویژه به تفکیک مشاغل عمومی و اختصاصی در وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه ابلاغ شد.

بخشنامه نحوه افزایش فوق العاده ویژه مشاغل عمومی و اختصاصی در وزارت راه و شهرسازی

رؤسا/ مدیران عامل محترم سازمان ها و شرکت ها

مدیران کل محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام؛

در اجرای مقرره مورخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۱ شورای حقوق و دستمزد و مصوبه مورخ ۱۴/۱۲/۱۴۰۱ هیأت محترم وزیران، در خصوص افزایش فوق العاده موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای مشاغل عمومی و اختصاصی؛ مقتضی است ضمن رعایت موارد زیر، نسبت به صدور احکام افزایش فوق العاده یاد شده اقدام لازم معمول نمایند:

نحوه افزایش فوق العاده ویژه مشاغل عمومی و اختصاصی

۱- از تاریخ ۱/۹/۱۴۰۱، فوق العاده ویژه کلیه مشاغل عمومی که در بخشنامه شماره ۳۶۸۶۶۸ مورخ ۲۱/۷/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ گردیده تا ۳۵ درصد مجموع حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر تعیین می‌گردد، بنایراین صرفاً افزایش موضوعه، ناظر بر کارکنانی است که به موجب پست مندرج در حکم کارگزینی به یکی از مشاغل مذکور منصوب گردیده‌اند.

خاطرنشان می سازد، هر گونه تغییر در مشاغل مبتنی بر نظام های مترتب بوده و عملاً قرار دادن پست‌های گروه مشاغل عمومی در دایره مشاغل اختصاصی تخلف محسوب و وجوه متعلقه از این بابت مصداق تصرف در اموال دولتی محسوب می‌گردد، بنابراین معاونین توسعه مدیریت و منابع در مؤسسات تابعه، مدیران کل استان‌ها و مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی در ستاد ناظر بر حسن اجرای این مهم خواهند بود.

۲- از تاریخ ۱/۹/۱۴۰۱، فوق العاده ویژه پرداختی به مجموعه مشاغل اختصاصی وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه که به موجب ابلاغ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و در اجرای اختیار ناشی از ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، تأیید و ابلاغ گردیده اند؛ تا سقف پنجاه درصد حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر موضوع تبصره بند ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، قابل افزایش خواهد بود، لذا مدیران عامل و رؤسای سازمان‌ها مکلفند بر اساس اختیار مصرح در ماده ۷۷ قانون اخیرالذکر، ابتدا ساز و کار پرداخت این فوق العاده را با رویکرد تأثیر حداکثری بر اجرای مأموریت های محوله و اساسی دستگاه طراحی و سپس مبادرت به صدور احکام افراد مشمول نمایند. ضمناً فهرست مشاغل عمومی و اختصاصی به ضمیمه ارسال می‌گردد.

تبصره: متصدیان پست‌های مجموعه مشاغل کارشناس حقوقی و فن‌آوری اطلاعات که در ذیل تصریح می‌گردند، نیز مشمول افزایش فوق العاده ویژه به مأخذ ۵۰% بوده، فلذا ضروری است پس از بررسی دقیق و ضمن رعایت ملاحظات تبیین شده احکان این دسته از افراد نیز صادر گردد:

کارکنان مشاغل حقوقی و حوزه فناوری اطلاعات، شامل: کارشناس حقوقی و مشاغل فناوری اطلاعات نظیر کارشناس تحلیل و تولید نرم افزار، کارشناس شبکه، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس حراست فناوری اطلاعات و کاردان فنی فناوری اطلاعات.

۳- در رابطه با کارکنان شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان بنادر و دریانوردی، برقراری فوق‌العاده مورد بحث منوط به حذف فوق‌العاده خاص موضوع بند هـ ماده ۵۰ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی از احکام کارگزینی خواهد بود؛ بنابراین متولیان مربوطه مو؟فند ضمن رعایت مفاد فوق و پس از اجرای شرط یاد شده احکام مربوط را صادر نمایند.

۴- تاریخ احکام صادره از ۱/۹/۱۴۰۱ تعیین و منابع آن، می بایست در سقف اعتبارات مربوط و تخصیص صادره از محل منابع داخلی دستگاه به شرط اینکه هیچ گونه خللی در انجام امور وظایف ذاتی و تأمین هزینه های اجتناب ناپذیر دستگاه ایجاد نشود، صورت پذیرد. از این رو ضروری است معاونین توسعه مدیریت و منابع مؤسسات و متولیان ستادی و استانی، ضمن عنایت ویژه به این مهم اقدام لازم را معمول فرمایند.

ایمان اسلامیان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*