اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308176
تاریخ انتشار: 1402/01/05 13:50
مطلب آخر خطاب به مردم شریف شهرستان بهمئی ریش سفیدان علما بزرگان و طوایف در این ماه مبارک است یک خرده فرهنگی در سطح این شهرستان است که هم موجب اذیت مردم است هم بر خلاف فرهنگ قرآن اسلام و عترت است و هم اسراف و گناه است و آن مسئله تیراندازی در مراسمات ختم و تشییع جنازه ها است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ متن ارسالی خطبه های نماز جمعه شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی به شرح زیر است:


خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم
هدف اصلی روزه رسیدن به تقوای الهی است
سوره بقره آیه 183:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿١٨٣﴾

ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید
عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله خَطَبَنَا ذَاتَ یَوْمٍ فَقَالَ:

أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.

ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است.
ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.

هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ.

ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفس های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت.
اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید.

فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ وَ تَصَدَّقُوا عَلَی فُقَرَائِکُمْ وَ مَسَاکِینِکُمْ وَ وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ وَارْحَمُواصِغَارَکُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکُمْ.

پس شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود. در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران و درماندگان کمک ویاری کنید.

به پیران و کهن‌سالان احترام و به کودکانتان ملاطفت و مهربانی نموده و با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشید
احترام به بزرگ تران رمز عاقبت بخیری انسان است
سالمندان احترام و حرمت دارند
وَ احْفَظُوا أَلْسِنَتَکُمْ وَ غُضُّوا عَمَّا لَا یَحِلُّ النَّظَرُ إِلَیْهِ أَبْصَارَکُمْ وَ عَمَّا لَا یَحِلُّ الِاسْتِمَاعُ إِلَیْهِ أَسْمَاعَکُمْ وَ تَحَنَّنُوا عَلَی أَیْتَامِ النَّاسِ یُتَحَنَّنْ عَلَی أَیْتَامِکُمْ وَ تُوبُوا إِلَی اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکُمْ.

زبان خود را از گفتار ناشایست نگاه دارید. دیدگان خود را از دیدن ناروا و حرام بپوشانید و گوش‌های خود را از شنیدن آنچه نادرست است، باز دارید. با یتیمان مردم مهربانی کنید تا بعد از شما با یتیمان شما مهربانی کنند. از گناهان خود به سوی خدا توبه و بازگشت کنید.
وَ ارْفَعُوا إِلَیْهِ أَیْدِیَکُمْ بِالدُّعَاءِ فِی أَوْقَاتِ صَلَاتِکُمْ‏ فَإِنَّهَا أَفْضَلُ السَّاعَاتِ یَنْظُرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِیهَا بِالرَّحْمَةِ إِلَی عِبَادِهِ یُجِیبُهُمْ إِذَا نَاجَوْهُ وَ یُلَبِّیهِمْ إِذَا نَادَوْهُ وَ یُعْطِیهِمْ إِذَا سَأَلُوهُ وَ یَسْتَجِیبُ لَهُمْ إِذَا دَعَوْهُ.

در اوقات نماز، دست‌های خود را به دعا بردارید، زیرا که وقت نماز بهترین ساعت‌هاست و در این اوقات، حق تعالی با رحمت، به بندگانش می نگرد و اگر با او مناجات کنند، پاسخشان دهد و چنانچه او را ندا کنند لبیکشان گوید و اگر از او بخواهند عطا کند و چون او را بخوانند مستجابشان گرداند
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَنْفُسَکُمْ مَرْهُونَةٌ بِأَعْمَالِکُمْ فَفُکُّوهَا بِاسْتِغْفَارِکُمْ وَ ظُهُورَکُمْ ثَقِیلَةٌ مِنْ أَوْزَارِکُمْ فَخَفِّفُوا عَنْهَا بِطُولِ سُجُودِکُمْ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ أَقْسَمَ بِعِزَّتِهِ أَنْ لَا یُعَذِّبَ الْمُصَلِّینَ وَ السَّاجِدِینَ وَ أَنْ لَا یُرَوِّعَهُمْ بِالنَّارِ یَوْمَ یَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ.

ای مردم! جان‌هایتان در گرو اعمال شماست. پس با طلب آمرزش از خدا، آن‌ها را از گرو، خارج کنید. پشت شما از بار گناهان سنگین است، پس با طولانی کردن سجده‌ها، آن را سبک گردانید و بدانید که حق تعالی به عزت خود سوگند یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کنندگان در این ماه را عذاب نکند و در روز قیامت آن‌ها را از آتش دوزخ در امان دارد

أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ فَطَّرَ مِنْکُمْ صَائِماً مُؤْمِناً فِی هَذَا الشَّهْرِ کَانَ لَهُ بِذَلِکَ عِنْدَ اللَّهِ عِتْقُ نَسَمَةٍ وَ مَغْفِرَةٌ لِمَا مَضَی مِنْ ذُنُوبِهِ، قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَلَیْسَ کُلُّنَا یَقْدِرُ عَلَی ذَلِکَ فَقَالَ ص اتَّقُوا النَّارَ وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ اتَّقُوا النَّارَ وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاء.ٍ

ای مردم! هرکه از شما روزه دار مؤمنی را در این ماه افطار دهد، نزد خدا پاداش بنده آزاد کردن و آمرزش گناهان گذشته‌اش را خواهد داشت.

برخی از اصحاب گفتند: یا رسول الله! همه ما قادر به انجام آن نیستیم. حضرت فرمود: با افطار دادن روزه داران، از آتش جهنم به پرهیزید اگرچه به نصف دانه خرما و یا به یک جرعه آب باشد
أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ حَسَّنَ مِنْکُمْ فِی هَذَا الشَّهْرِ خُلُقَهُ کَانَ لَهُ جَوَازاً عَلَی الصِّرَاطِ یَوْمَ تَزِلُّ فِیهِ الْأَقْدَامُ وَ مَنْ خَفَّفَ فِی هَذَا الشَّهْرِ عَمَّا مَلَکَتْ یَمِینُهُ خَفَّفَ اللَّهُ عَلَیْهِ حِسَابَهُ وَ مَنْ کَفَّ فِیهِ شَرَّهُ کَفَّ اللَّهُ عَنْهُ غَضَبَه
ُ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ أَکْرَمَ فِیهِ یَتِیماً أَکْرَمَهُ اللَّهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ.

ای مردم! هرکس اخلاق خود را در این ماه نیکو کند، از صراط، آسان بگذرد، آن روز که قدم‌ها، بر آن بلغزد. هرکس در این ماه کارهای غلامان و مستخدمان خود را سبک گرداند، خدا در قیامت حساب او را آسان کند.
هرکس در این ماه از آزار رساندن به مردم خودداری کند، حق تعالی، روز قیامت، خشم خود را از او بازدارد.

هرکس در این ماه یتیم بی پدری را گرامی دارد، خدا او را در قیامت عزیز گرداند
وَ مَنْ وَصَلَ فِیهِ رَحِمَهُ وَصَلَهُ اللَّهُ بِرَحْمَتِهِ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ قَطَعَ فِیهِ رَحِمَهُ قَطَعَ اللَّهُ عَنْهُ رَحْمَتَهُ یَوْمَ یَلْقَاهُ وَ مَنْ تَطَوَّعَ فِیهِ بِصَلَاةٍ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بَرَاءَةً مِنَ النَّارِ وَ مَنْ أَدَّی فِیهِ فَرْضاً کَانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَدَّی سَبْعِینَ فَرِیضَةً فِیمَا سِوَاهُ مِنَ الشُّهُورِ.

هر کس در این ماه صله رحم کند و با خویشان بپیوندد، خدا او را در قیامت به رحمت خود واصل گرداند و هرکس در این ماه رابطه اش را با خویشان خود قطع کند، خداوند در قیامت رحمت خود را از او دریغ نماید.
هرکس در این ماه نماز مستحبی بپا دارد، خداوند او را از آتش جهنم برهاند و کسی که نماز واجبی بجا آورد، خداوند ثواب هفتاد نماز واجب در ماه‌های دیگر را به او عطا کند
وَ مَنْ أَکْثَرَ فِیهِ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَیَّ ثَقَّلَ اللَّهُ مِیزَانَهُ یَوْمَ تَخِفُّ الْمَوَازِینُ وَ مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُورِ.

هر کس در این ماه بسیار بر من صلوات فرستد، خداوند کفه سبک اعمال او را سنگین گرداند.

و هر کس که در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسی را دارد که در ماه‌های دیگر قرآن را ختم کرده باشد
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَبْوَابَ الْجِنَانِ فِی هَذَا الشَّهْرِ مُفَتَّحَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُغَلِّقَهَا عَنْکُمْ وَ أَبْوَابَ النِّیرَانِ مُغَلَّقَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُفَتِّحَهَا عَلَیْکُمْ وَالشَّیَاطِینَ مَغْلُولَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُسَلِّطَهَا عَلَیْکُمْ.

ای مردم! درهای بهشت در این ماه گشوده است، از پروردگار خود بخواهید که آن‌ها را بر روی شما نبندد.

و درهای جهنم در این ماه بسته است، از خدا بخواهید که آن‌ها را بر روی شما نگشاید.
شیاطین در این ماه در غل و زنجیرند. از خدا بخواهید که آن‌ها را بر شما مسلط نگرداند
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام فَقُمْتُ فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِی هَذَا الشَّهْرِ؟ فَقَالَ یَا أَبَا الْحَسَنِ أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ.

علی علیه السلام می فرماید: در این حال از جا برخاسته و عرض کردم، ای پیامبر خدا! برترین اعمال در این ماه چیست؟ حضرت فرمود: ای ابا الحسن! برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است.

 

سید زاهد افتخاری زاده:

مجددا خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم

یکی از مصادیق تقوا نگه داشتن حرمت ماه رمضان است

شکستن حرمت ماه رمضان شکستن حرمت خداوند متعال است

به کسانی که حرمت شکنی میکنند تذکر دهید

بر اساس نظرات علمای اخلاق و عرفان اول سال اصلی انسان ماه مبارک رمضان است

عبادت، نماز، قرآن ودین فردی که عبادات اجتماعی را احیا نکند باید علامت سوال جلوی آن نماز گذاشت

نماز ما وقتی نماز است که عبادات اجتماعی ما درست شود

ما مسلمانیم ما پیرو قرآنیم ما پیرو علی هستیم

ما پیرو حضرت زهرا(س) هستیم

در شهر خانه و جامعه ما باید رنگ و بوی خدایی الهی علوی نبوی و رضوی باشد

همه باید تلاش کنیم

وظیفه امر به معروف و نهی از منکر تذکر زبانی 

 وظیفه همه است

آن عبادتی که انسان را به تذکر دادن نسبت به امورات دین برنمی تابد آن عبادت مورد سوال است

اساس عبادات های اجتماعی است

اساس رفتارهای اجتماعی است

نماز من باید اخلاق من رادرست کند

ماه رمضان فرصتی برای خودسازی است

ماه رمضان فرصتی برای خودسازی خانواده سازی و جامعه سازی است

مقام معظم رهبری شعار سال را مهار تورم و رشد تولید نام گذاری کردند

دولت باید برای تحقق شعار سال مجاهدانه وارد کار شود

مهم ترین عامل برای پیشگیری از تورم مدیریت نقدینگی است

برای رشد تولید باید از سرمایه گذار حمایت شود

پرداخت انواع تسهیلات ارزی رقابت و بهبود محیط کسب و کار ارتقاء امنیت سرمایه گذاری کنترل قاچاق و مدیریت واردات باید اولویت دولت باشد

دولت باید موانع تحقق شعار سال را برطرف کند

مدیرانی که هنوز حائل به جنگ اقتصادی نیستند و آرایش جنگی نگرفتند ناتوان هستند

این دموکراسی پیچیده زمان بر وقت گیر و حاکم بر ساختارهای تصمیم گیر و اجرا و برنامه ریز در سطح کشور باید حذف و اصلاح شود تا شعار سال محقق شود

مطلب دوم: بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی

سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری یک سنت ۳۳ ساله است که در حریم آسمانی امام رضا (ع) با مردم سخن می گوید

این سخنرانی هوشمندانه امید آفرین انسجام بخش و وحدت افزا است

حضور امام امت و امت در معیادگاه امام رئوف یک پیوستگی تاریخی دارد که امام نقشه یک ساله را با مردمش در میان می گذارد

مطلب سوم: 

جهان و منطقه آسیا(خصوصا غرب آسیا) به وسیله شکل گیری نظم نوین جهانی است

ایران انقلابی در محور تحولات منطقه ای و جهانی نیاز به اتخاذ سیاست های جدید راهبرد های نو اقدامات و اثر گذاری فعال دارد. 

همه ی کشور ها برای ایفای نقش خود سناریوهای مختلفی را طراحی کردند

ایران اسلامی سیاست خارجی خود را بر مبنای سطح عزت حکمت و مصلحت ترسیم میکند تصمیم نظام اسلامی در سطح حاکمیتی مبنی بر آرام سازی همه جانبه ی تمام پرونده های منطقه ای کشور در جهت آمادگی ایران برای ورود به نظم نوین جهانی است

توافق با عربستان مذاکرات با سطح بالا با امارات و بحرین و مصر

تحویل سفارت افغانستان به طالبان برای خنثی سازی اقدامات تکفیری ها در شرق، زمینه سازی به اقدام برای بازگشت سوریه به جهان عرب، ایجاد شبکه راهداری ایرانی در سوریه برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی، مساعدت در تشکیل دولت عراق حذف و کنار زدن افراد و عناصر ناپخته اینها همه در راستای نقش آفرینی ایران در نظم نوین جدید جهانی ارزیابی میشود

امروز آنچه مشهود است منطقه ما و غرب آسیا در بدترین شرایط برای رژیم اشغالگر قدس و بهترین شرایط برای رشد تصاعدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف است

ایستادگی ملت در برابر سنگین ترین جنگ ترکیبی جهانی بود که با ارتقا قدرت بازیگری کشور را در یک چنین جایگاهی قرار داد

تمامی این اقدامات مبتنی بر تامین حداکثری منافع و امنیت ملی ما است

سرنوشت گروه های مقاومت در یمن چه میشود؟ چه اتفاقی می افتاد؟

ما بر اساس یک الگویی از گروه ها حمایت میکنیم

اولا نسبت آنها با آمریکا و نظام ابی الیسم برای ما مهم است

این که دارای بدنه مردمی و مذهب باشد

گروه های ضد آمریکایی را ما بعد از انقلاب تقویت کردیم

خودشان توانستند روی پای خودشان بایستاند

بدنه اجتماعی و مردمی فراهم کردند

گروه های سیاسی اجتماعی و حتی نظامی به خودکفایی دفاعی رسیدند

این گروه ها دیگر نیاز به حمایت دائمی ایران ندارند اما در هر حال ما آنها را مورد حمایت معنوی خودمان قرار میدهیم

شرایط ما زمان ما و ایستادگی ملت ما یک ره آوردی برای ما به ارمغان آورد 

شرایط امروز ما رو به پیشرفت است

هیچ مسئله ای در جهان بدون گفتمان و موضع ایران حل نخواهد شد

این اوج قدرتی است که برکت اسلام نظام امام شهدا نیرو های مسلح و انتظامی مردم و رهبر حکیم و عالی قدر انقلاب در یک چنین دنیایی که پر از امواج پر تلاطم نا امنی سخت اما یک جزیزه امنی در این نقطه از زمین بوجود آمد اینها به برکت این رشادت هاست

 

شاهد برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیتی سه کشور ایران چین و روسیه بودیم

این رزمایش نمایش تقویت نظم ضد آمریکایی در منطقه بود

امنیت و ایمنی در دریا را برای منطقه و جهان به ارمغان می آورد

 

مطلب آخر: 

خطاب به مردم شریف شهرستان بهمئی

ریش سفیدان علما بزرگان و طوایف در این ماه مبارک است

یک خرده فرهنگی در سطح این شهرستان است که هم موجب اذیت مردم است هم بر خلاف فرهنگ قرآن اسلام و عترت است

و هم اسراف و گناه است

و آن مسئله تیراندازی در مراسمات ختم و تشییع جنازه ها است

خواهش میکنم اهل علم اهل فهم و درک صاحبان ایده و نظر را دعوت کنند توجه بفرمایید تشییع جنازه آدابی دارد در اسلام

اگر از لحظه ای که اسلام دستور می دهد محتضر رو به قبله باشد تا جان بدهد

انسان رو به قبله می ایستاد با خدا حرف می زند محتضر باید رو به قبله باشد

در روایت آمده است برای تشییع جنازه عجله کنید

دستور میدهد میت را صبح غسل بدهید

دستور می دهد کفن باشد

دستور میدهد مومنین را برای نماز خبر بدهید

میت احترام دارد

حرمت میت را باید حفظ کرد

اسلام دستور میدهد در تشییع جنازه لا اله الا الله بگویید

میت کسی میخواهد که کمکش کند خواننده نمی تواند کمکش کند

تیراندازی نمی تواند کمکش

کند

آیه ۱۲ سوره یس:

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ ﴿١٢﴾

 

بی تردید ما مردگان را زنده می کنیم و آنچه را پیش فرستاده اند و [خوبی ها و بدی های] بر جا مانده از ایشان را ثبت می کنیم و همه چیز را در کتابی روشن [که اصل همه کتاب هاست و آن لوح محفوظ است] بر شمرده‌ایم

میتی که نیاز به توجه اهل بیت دارد شما چرا در مراسم تشییع جنازه اش شروع به تیراندازی میکنید؟

تیراندازی گناه و اسراف است

با تیراندازی کردن به دنبال چه چیزی هستی؟

مگر با تیراندازی برای میت آبرو درست میشود؟

قاری قرآن دعوت و سوره الرحمن برای میت تلاوت کنید

تیراندازی سبک کردن میت است

برای میت حرمت و احترام بگذارید

درخواستم اول از علما و روحانیت و جامعه فرهنگی ما است

به امواتمان رحم کنیم

از تیراندازی دست برداریم

تیراندازی آزار و اذیت مومنین است

میت نیاز به صدای قرآن دارد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*