اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308179
تاریخ انتشار: 1402/01/05 10:11
طبق گزارش المیادین چندین راکت به پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در میدان گازی کونیکو اصابت کرده اما حجم خسارات هنوز مشخص نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرنگار المیادین در سوریه همچنین از پرواز سنگین بالگردهای آمریکایی بر فراز میدان گازی کونیکو بعد از حملات راکتی به این پایگاه خبر داده است.

 

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع گزارش داد حمله به پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی کونیکو با ۸ راکت انجام شد که برخی از آنها در داخل این پایگاه و اطراف آن فرود آمدند. 

دقایقی بعد، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند آمریکا اقدام به «حملات تلافی‌جویانه» در شرق سوریه کرده است. اسکای‌نیوز گزارش داد هواپیمای ائتلاف آمریکا به چند مرکز در دیرالزور حمله کرد. 

سنت‌کام: حملات به پایگاه ما خسارت یا تلفاتی نداشت

سازمان تروریستی سنت‌کام در بیانیه‌ای گفت که در مجموع ۱۰ راکت به سمت «دهکده سبز» در شمال شرق سوریه شلیک شد اما این حمله هیچ خسارت یا تلفاتی به همراه نداشت. 

مطابق این بیانیه یکی از راکت‌ها از مسیر خارج شد و به یک منزل مسکونی اصابت کرد که باعث «خسارت سنگین» به آن و زخمی شدن دو زن و دو کودک شد. 

دهکده سبز در میدان گازی العمر واقع شده و حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در آنجا مستقر هستند.

قانونگذار ارشد آمریکایی: بازدارندگی ما علیه ایران از بین رفته است

مایکل مک‌کاول، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق سوریه ضمن متهم کردن ایران به نقش داشتن در این حمله گفت که بازدارندگی آمریکا علیه ایران از بین رفته است. 

پامپئو: نیروهای آمریکا ۷۸ بار مورد حمله قرار گرفتند بایدن تنها به ۳ مورد پاسخ داد 

وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن ابراز خرسندی از حملات آمریکا در دیرالزور نوشت: «باید واضح بگوییم: شبه‌نظامیان تحت کنترل ایران ۷۸ بار در سال ۲۰۲۱ به نیروهای آمریکا حمله کردند اما بایدن تنها به سه مورد از آنها پاسخ داد.»

پامپئو در ادامه نوشت: «ادامه ضعف تنها دعوت به ستیزه‌جویی بیشتر خواهد بود.» 

زخمی شدن یک آمریکایی

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تأیید کرده که دست‌کم یکی از نیروهای نظامی این کشور در نتیجه حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیرالزور زخمی شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تأیید کرد که یکی از نظامیان این کشور در حمله جدید راکتی به میدان گازی کونیکو در سوریه زخمی شده است. 

مقام آمریکایی گفت این نظامی در حال حاضر در شرایط باثبات قرار دارد. 

آغاز حملات از شامگاه جمعه

این تحولات در حالی صورت گرفت که منابع خبری شامگاه جمعه از حمله به دو پایگاه در شرق سوریه خبر دادند. 

منابع خبری ابتدا از حملات راکتی به پایگاه‌های غیر قانونی نظامیان تروریستی آمریکا در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع محلی گزارش داد که در جریان این حملات، پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی «العمر» هدف قرار گرفته و پس از آن، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شده است.

علاوه بر پایگاه العمر، پایگاه آمریکایی‌ها در «کونیکو» هم هدف چند حمله راکتی قرار گرفته است. برخی گزارش‌ها مدعی هستند نیروهای آمریکایی به شدت با عوامل این حملات در حال تبادل آتش هستند. 

منابع محلی هم گفتند که در این حملات، ۲۰ راکت به سمت پایگاه آمریکا در کونیکو شلیک شده است. این حملات باعث آتش‌سوزی مهیبی در داخل پایگاه شده است و چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

حملات بامداد پنجشنبه

این حملات در ادامه حملاتی است که بامداد پنجشنبه به پایگاه آمریکا صورت گرفت. در آن حمله پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمرهدف حمله راکتی قرار گرفت. یک پیمانکار آمریکایی در این حمله کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند. 

پس از این حمله، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به یک تأسیسات نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور حمله کرد. چند نفر در آن حمله به شهادت رسیدند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*