اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308194
تاریخ انتشار: 1402/01/07 20:49
در این جلسه، پایش وضعیت فرهنگ عفاف و حجاب در بهمئی ، فراهم سازی زمینه مناسب برای ایجاد امنیت اخلاقی برای ساکنان وگردشگران ، صیانت از حقوق شهروندی ، ارائه راهکار‌های عملیاتی برای فرهنگ سازی هر چه بیشتر در حوزه عفاف و حجاب ..... مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهمئی در دفتر امام جمعه شهر لیکک برگزار شد.

 امام جمعه شهر لیکک و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان درجلسه هم اندیشی اعضای ستاد امربه معروف ونهی از منکر این شهرستان ، با اشاره به اینکه ، رمضان ماه بندگی خدا، ماه توبه، قرآن خواندن، استجابت دعا و بهترین فرصت برای استغفاراست بر احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اساسی فرد مسلمان است و اگر این فریضه مهم دینی در جامعه رعایت شود هرگز دشمنان ما نخواهند توانست فتنه‌های خود را در کشور پیاده کنند و رمضان از دوجنبه معنوی و جسمی بسیار مهم هست و روزه گرفتن از لحاظ معنوی تمرینی برای کسب تقوا وهمچنین از نظرجسمی تندرستی را باخود به همراه می‌آورد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه ، لزوم اهتمام بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حفظ شعائر دینی باید در دستور کار قرار گیرد گفت: انتظار می‌رود پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مراکز فروش مواد غذایی در سطح شهر بویژه ، رویکرد اصلی خود را آموزش، تذکر و ارشاد قانونی قرار داده و در صورت عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه با حفظ کرامت انسانی به عمل آورند.

وی به اهمیت ترویج امربه معروف ونهی از منکراشاره کرد وگفت: دایره امر به معروف و نهی از منکر از مسائل کوچک تا مسائل بزرگ را در بر می گیرد و اگر مردم از ما این را ببینند می تواند بر رعایت معروف ها موثر باشد و خود آمران به معروف و نهی از منکر هم باید با معروف ها و منکر ها آشنا باشند.

حجت‌الاسلام صلواتی افزود: مساله گردشگری، ایرانگردی و جهانگردی و صنایع دستی فرصت بزرگ و ظرفیت عظیمی است تا گردشگران پیام‌رسان فرهنگ ایران و منطقه باشند.

علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه در قانون اساسی وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ سازی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده است گفت: ادارات شهرستان باید همکاری لازم را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

وی از دستگاه‌های فرهنگی خواست با آموزش مبانی ، مفاهیم دینی و قانونی آگاه سازی لازم را برای عموم شهروندان انجام دهند و سایر دستگاه‌های مسئول نظیر صمت، اتحادیه ها، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز بر مراکز فروش، اقامتی و تفریحی می‌بایست نظارت لازم را انجام دهند.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی ، بر رعایت حرمت ماه رمضان تاکید کرد و گفت: در نظر گرفتن پیام ها و نکته های فاخر و تاثیر گذار فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی دستگاههای خدمات رسان نوروزی از راههای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

سرهنگ فرزین جمشیدی فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، برای حفظ امنیت و همکاری با مردم و بویژه گردشگران و مسافران نوروزی مجموعه انتظامی شهرستان آمادگی کامل دارند گفت: اهمیت توجه همگان برای پیشبرد منویات مقام معظم رهبری و محورقرار دادن جوانان، فراهم کردن رونق تولید ، توجه به معیشت مردم و تلاش برای حفظ کرامت آنان، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و توجه به وضعیت فرهنگی اجتماعی جامعه باید بیشتر مد نظرمسئولان باشد.

حجت الاسلام طاها خوب نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهمئی هم در این جلسه گفت: ¬اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رعایت شود هرگز دشمنان ما نخواهند توانست فتنه‌های خود را در کشور پیاده کنند و توجه به این فریضه الهی ضروری است.

حجت الاسلام طاها خوب نژاد افزود: تشکیل شورا‌های امربه معروف و نهی از منکر در هر دستگاهی گامی به منظور تحقق اصل هشتم قانون اساسی برای کاربردی کردن امربه معروف و نهی از منکر به خصوص در حوزه مردم به مسئولان باید در دستورکار قرار گیرد. 

در این جلسه، پایش وضعیت فرهنگ عفاف و حجاب در بهمئی ، فراهم سازی زمینه مناسب برای ایجاد امنیت اخلاقی برای ساکنان وگردشگران ، صیانت از حقوق شهروندی ، ارائه راهکار‌های عملیاتی برای فرهنگ سازی هر چه بیشتر در حوزه عفاف و حجاب ، انتشار تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، سرو غذا‌ها و نوشیدنی‌های غیر حلال در برخی از مراکز پذیرایی ، پوشش نامناسب برخی کارکنان و مراکز خدمات دهی ، برگزاری مراسمات با اُمور نامتعارف ، رواج سگ گردانی ، ترویج امر به معروف در برنامه های نوروزی ، ضمیمه فرهنگی تبلیغات در برنامه های نوروز در شهرستان با رویکرد ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر فعالیت کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها در روز‌های ماه مبارک رمضان ، بررسی فعالیت رستوران‌ها و مراکزعرضه غذا درسطح شهرستان ، پلمپ آبدارخانه و سلف سرویس‌های متخلف و آماده کردن نمازخانه‌ها برای برپایی نمازجماعت مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی شهرستان هم در این نشست برنامه ها و پیشنهادات خود در بخش های بقاء متبرکه و مساجد ، زائر سراها، امور بانکی ، خدمات راهنمای مسافران هلال احمر و میراث فرهنگی، دستگاههای خدمات رسان را بیان کردند.

گفتنی است این جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهمئی با حضور اعضای مختلف این ستاد در دفتر امام جمعه شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.

خبرنگار/مسلم مختاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*