اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308250
تاریخ انتشار: 1402/01/18 18:19
هم اکنون این گروه جهادی در حال احداث چندین منزل برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است اما این دو سازمان در راستای فعالیت های گروه جهادی هیچ کمکی به این خانواده ها نمی کنند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، روز چهارشنبه 16 فروردین مصادف با میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) مراسم تجلیل و تقدیر از اعضائ گروه جهادی پیوندهای آسمانی استان خوزستان  در حسینیه شهدای نریمیسا واقع در منطقه سپیدار اهواز به صرف افطار برگزارشد.

 

در این ویژه برنامه به مناسبت میلادامام حسن مجتبی(ع) مولودی خوانی اجرا و از جهادگران و خیرین عرصه سازندگی گروه جهادی تجلیل و گزارشی از اقدامات جهادی آنان در اهواز (زرگان، عین دو، کوی آلصافی، شکاره یک و دیگرمناطق)  قلعه چنعان بیان شد.

 

مجید شریفی مدیر گروه جهادی ضمن انتقاد از عدم همکاری نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) اظهار داشتند جامعه هدف در بحث اسناد منازل خود با مشکل مواجه هستند و دستگاه های حمایتی با همین مستمسک از همکاری با گروه جهادی خودداری می کنند

وی افزود: با وجود تمام این موانع گروه جهادی هم اینک درحال احداث پنج منزل و تعمیر بیش ازده منزل است

 

شریفی ادامه داد: البته از زمان جریان سیل خوزستان درسال 1398 تاکنون این گروه جهادی, توانست بیش از ده منزل رااحداث نمایدو تقریبآ بیش ازچهل منزل را تعمیر و بازسازی نماید و بیش از120 منزل را ایزوگام نماید و به بیش از چهار صد منزل دراستان خوزستان سرامیک های اهدایی مردم شهرستان های اردکان، میبد و مهریز استان یزد,بصورت رایگان تحویل دهد و با روابطی که باخیرین این مناطق داشته توانسته است از ظرفیت های موجود در این مناطق, فعالیت های خوبی انجام شود و بصورت تقریبآ24 ساعته در حال فعالیت میباشد و بواسطه حضور دائمی در بین مردم این مناطق توانست رابطه نزدیکی بامردم این مناطق داشته باشد و خوشبختانه این گروه جهادی مورد لطف ومحبت مردم، کارگران، بناها، مصالح فروشان، کاشی و سرامیک فروشان و مغازه های اجاره وسایل بنایی و... این مناطق قرارگرفت.


متآسفانه سازمان های بهزیستی و کمیته امداداستان همکاری لازم را ندارند و هم اکنون این گروه جهادی در حال احداث چندین منزل برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است و این دو سازمان اداری و دولتی با وجود بودجه های میلیاردی هیچ کمکی به این خانواده ها نمی کنند و این گروه جهادی بنا به وظیفه انسانی و انقلابی, خودش و باسختی بسیار و با جمع کردن کمک های مردمی در حال ساخت منزل برای خانواده های سه معلول بسیار شدید و قطع یک پا و... می باشد.

ما به این دوسازمان مراجعه کردیم و درخواست انجام وظایف قانونی آنان در قبال رسیدگی به این خانواده های تحت پوشش شدیم ولی در جواب ما میگویند که قانون دست ما را بسته و نمیتوانیم کمکی کنیم.

میگویند چون زمینشان سند رسمی ندارد و پروانه ساختمان ندارد نمیشود کمک کرد.

ما درجواب گفتیم بیشترمناطق محروم و حاشیه ای شهر اهواز فاقد سند قانونی هستند و در نتیجه این خانواده ها از کجا سند تهیه کنند؟!!!
بخاطرترک فعل و عدم همکاری این دوسازمان دولتی, چندین خانواده با بیش از سه معلول بسیار شدید را میسناسیم که در حال ساخت آلونک و خانه های متزلزل و خطرناک هستند.

هم اکنون گروه جهادی پیوندهای آسمانی ازاین دو سازمان اداری نهایت اعتراض و شکایت را دارد و قصد شکایت به دیوان عدالت اداری را دارد و چنانچه حادثه ای برای این خانواده های فقیر دراین زمینه بیفتد باید جواب ترک فعل خود باشند
متآسفانه شرکت ها به وظیفه مسؤلیت های اجتماعی خودش درقبال مردم روستاهای قلعه چنعان و زورآباد و درویشیه و... عمل نمی کند و با اطلاعاتی که دردست داریم مبالغ بسیار کلانی را که باید در این مناطق محروم خرج کنند در جاهای دیگری خرج میکنند.


شایان ذکراست که این گروه جهادی چندسالی می باشد که درروستاهای قلعه چنعان و زورآباد و درویشیه و کوت سیدصالح تعداد چهار منزل احداث کرد و به بیش از بیست منزل سرامیک رایگان تحویل داد و تعداد بیش از بیست منزل را هم تعمیر کرد و دریغ از حمایت حداقلی شرکت های مستقر در محدوده
این شرکت ها رسمآ و قانونآ دراین مناطق مسؤلیت رسیدگی به همین کارها را دارند ما با کمترین امکانات مردمی در حال کارهستیم و از شرکت های مستقر شاکی هستیم 

شایان ذکراست که برنامه سال 1402 انشاالله احداث بیش از بیست منزل وتعمیربیش از یکصد منزل در چشم اندازامسال این گروه جهادی تعیین شده است.

با بررسی های بعمل آمده مشخص شده است که منازل بسیاری در مناطق محروم شهراهواز وجود دارد که با کمترین مقدار مصالح ساختمانی تعمیر میشوند و مشکل این خانواده ها حل میشود.

هم اکنون بیش از پنجاه منزل شناسایی شده است که هرمنزل برای تعمیرات جزئی ,به دو مترماسه و هفت پاکت سیمان و مقدارکمی سرامیک احتیاج دارند که جمع مخارج تقریبآ دو میلیون تومان خرج دارد.

شایان ذکراست این گروه جهادی بصورت خودجوش و باکمک های مردمی و با حضور تعدادی از جانبازان و آزادگان و رزمندگان قدیمی دوران پرافتخاردفاع مقدس تشکیل شده است.
ویژگی این گروه جهادی در مردمی بودن آن است که تمامی هزینه های آن توسط خیرین و نیکوکاران تآمین می شود.

 

 

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*