اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308339
تاریخ انتشار: 1402/02/02 14:36
آنچه می بینید جلوه همبستگی، وحدت و اقتدار اسلامی ملتی برخاسته از کهن ترین خاستگاه های تمدنی خود است که امروز در بهمئی به قنوت ایستاده اند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان ؛ امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز عید سعید فطر در مرکز شهرستان بهمئی ، ضمن تبریک عید فطر و قبولی عبادات مردم ، به تشریح آثار روزه داری در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان ماه کسب تقوی و پرهیزکاری است و این تقوی و معنویت کسب شده باید بتواند حرکت مومنین در مسیر الهی را تضمین کند و از همه انتظار می رود اعمالی که در این ماه به آنها پرداخته اند را تکرار کنند.

حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه ، باید قدر ماه های خدا را بیشتر بدانیم و شکر آن را بجا آوریم ، تا از فیوضات آن بهرمندتر شویم افزود: هر روزى که در آن، نافرمانی خداوند نشود، آن روز عید است.

وی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان جلسات جزء خوانی ، اعتکاف ، ختم قرآن کریم و ویژه برنامه های دینی و مذهبی درماه مبارک رمضان از همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان خواست با برپایی جلسات تلاوت قرآن کریم و برنامه های فرهنگی و مذهبی ، فضای معنوی حاکم بر جامعه را بیش از پیش تقویت کنند. 

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه ، دشمن به دنبال توطئه است ، دشمن در کمین ماست و به مقابله با ما آمده است در حال جنگ هستیم و با تهدید ، تحریم ، جنگ اقتصادی می خواهد مردم را از نظام و انقلاب اسلامی خسته کنند و می خواهند مردم را نسبت به آینده نا امید کند، در جامعه القای نا امیدی میکنند ، با هر نقشه ، طرح و توطئه ای وارد میشوند تا مردم نظام و انقلاب را همراهی نکنند گفت: ما باید در مقابل دشمن حرکت کنیم و هر کس هر توان ، ظرفیت و هر امکاناتی در عرصه های مختلاف دارد به یاری نظام مقدس جمهوری اسلام ایران بیاورد ، چون آرمان و پرچم این نظام و اهداف انبیاء ، اولیاء ، امیر المومنین و حسین بن علی است.

حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه ، ما باید در مقابل تحرکات دشمن با بصیرت عمل کنیم و همه نهادها از جمله مجلس ، دولت ، قوه قضائیه و دیگر نهادها باید مجاهدانه وارد میدان شوند و مسائل و مشکلات مردم را حل کنند گفت: مجلس می تواند به وظیفه نظارت عمل کند و دولت هم از نیروهای زرنگ و پرانگیزه استفاده کند.

وی گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت سیزدهم در بیانات خود در پیام سال نو 1402 ، با اشاره به اینکه ، جناحِ دولت ، مردم و انقلاب است باید بعد از 3 سال از عملکرد مدیران ارزیابی صورت گیرد ، از همه ظرفیت های نیروهای ، متعهد ، متخصص ، دارای روحیه جهادی ، مومن و حزب الهی در منصب ها و پست ها باشد و باید با مدیران ضعیف ، فاقد صلاحیت و بی انگیزه برای خدمت جهادی در هر مقامی که هستند خداحافظی شود ، هم دولت و هم مجلس با حل مشکلات اقتصادی و بهبود آن ، زمینه حضور و مشارکت حداکثری برای تشکیل مجلس انقلابی ، دلسوز ، ولایتمدار ، متعهد و جوان را فراهم کنند.

 

امام جمعه شهر لیکک ، به کارهای خوب دولت در بهمئی از جمله طرح آبرسانی سد کوثر و طرح های هادی بنیاد مسکن اشاره کرد و خواستار تکمیل طرح های مهم برای این شهرستان شد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی ، با اشاره به اینکه ، مسئله مهم شهرستان موضوع بیکاری جوانان است گفت: با تسهیلات 50 و 100 میلیونی کسی شاغل نمی شود ، این ضعف بزرگ برای مدیران شهرستان است که نتوانستند برای موضوع بیکاری چاره اندیشی کنند و حقیقتا اینجا نیاز به تحول است و اولویت دولت در شهرستان بهمئی باید مسئله اشتغال باشد ، مسائل حاشیه ای ، دخالت و حاکمیت مطلق افراد غیر دولتی بر نهادها ، ضعف بزرگی است ، باید دولت مردان در شهرستان کمر همت ببندند و اولویتشان اولویت مردم باشد این درحالی است که مردم از دولت مردان ، شایسته سالاری ، شغل ، رفع موانع ازدواج و اشتغال را مطالبه می کنند.

 

وی خطاب به شورا و شهرداری لیکک گفت : یک اتحاد ،همدلی ، انسجام و همراهی جهت کار برای مردم ، بین اعضای شورا و شهرداری وجود دارد، اما مطالبات و بدیهی هایی از گذشته دارند درآمدهای داخلی آنها ضعیف هست ، با این وجود توانستند وسایل نقلیه مناسبی را برای شهر تامین کنند ، کانال هایی برای هدایت آبهای فصلی ایجاد کردند ، به عنوان اقدامی خوب و خدمتی ارزشمند ، برای بانوان پارک بانوان را احداث نمودند که آماده افتتاح هست و یک کارگاه تولیدی مصالح را در دست افتتاح دارند ، اما در موضوع آلایندگی ها حق و حقوق مردم با همکاری حوزه قضایی و پیگیری های شورا و شهرداری نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وی در پایان سخنان خود از والدین خواست که برای موفقیت فرزندانتان هزینه کنید و از آنها در مقابل خطرات مراقبت کنید.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به موضوع اعتیاد ، گریزی هم به وضعیت قهوه خانه ها در شهر زد و گفت : عده ای به بهانه قهوه خانه ، مردم و بویژه فرزندان این دیار را نابود می کنند.

سراسر بهمئی صبح امروز نوای دعای اَلهُمَ اَهلَ الکِبریاءِ وَالعَظَمَه فراگرفت و به شکرانه سی روز اجابت دعوت معبود ، نماز روز عید فطر را همچون همیشه پرشور برگزار کردند و از خداوند توفیق دوباره بندگی اش را خواستند.

 

اقامه نماز عید سعید فطر با تلاوت آیات قرآن کریم ، بیان احکام شرعی روز عید فطر و چگونگی پرداخت زکات فطره آغاز و سپس نماز این عید فرخنده در ساعت 7 صبح به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر لیکک اقامه شد در این محفل و مراسم عرفانی مردم ، مسئولان و بویژه جوانان و نوجوانان از جای جای شهر حضور داشتند.

خبرنگار/مسلم مختاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*