اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308369
تاریخ انتشار: 1402/02/06 17:28
امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد: با تمام توان از عوامل این مجموعه برای تولید کار قوی و اثر گذار حمایت می کنیم و الگو سازی شایسته از این شهید دفاع مقدس از اهداف این برنامه هاست.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ ساخت مستند "فراتر از زمان" با موضوع زندگی و شهادت شهید گرانقدر محمدرضا جهان نژادیان از شهدای فرهنگی و هنرمند شهرستان بهمئی ، در مراسمی در روستای پس باغ شهرستان بهمئی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

بنا به همین گزارش شهید والامقام محمد رضا جهان نژادیان در تاریخ یکم فروردین ۱۳۳۷در روستایی از توابع ممبی شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه وبویراحمد در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود ، در عملیات کربلای ۱۰ به شهادت رسید و محل شهادت این شهید گرانقدر تپه های دوقلوی کردستان است تاریخ شهادت این شهید گرانقدر چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ و هم اکنون محل گلزار مطهرشان در استان کهگیلویه وبویر احمد ، شهرستان بهمئی ، بخش ممبی قرار دارد.

 نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلید زنی و آغاز ساخت مستند و فیلم زندگی شهید گرانقدر محمدرضا جهان نژادیان از شهدای فرهنگی و هنرمند شهرستان بهمئی که در روستای پس باغ این شهرستان انجام شد گفت: ساخت مستند ارزشمند شهید محمد رضا جهان نژادیان نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان است تا مردم با اسوه‌های فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت آن شهید والامقام بیشتر آشنا شوند.

  حجت الاسلام سید محمد موحد به رشادت‌های شهید جهان نژادیان از رزمندگان و مدافعان ایران اسلامی در پاسداری از حریم اسلام اشاره کرد گفت : استقامت و جان فشانی مدافعان حرم در مقابله با جریان های تکفیری و تروریستی منطقه تمام معادلات دنیای استکبار را بهم ریخت و تلاش های آنان برای شکست خط مقاومت در منطقه را ناکام کرد.

وی با اشاره به اینکه ، شهید محمد رضا جهان نژادیان از نمونه های خوب عرصه جهاد و شهادت بود که باید الگوی جوانان شود گفت: نقش مردم دیار بهمئی در تاریخ کشور بسیار پررنگ و رشادت و شجاعت‌های این دلیرمردان ستودنی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در مراسم آغاز ساخت و کلید زنی مستند شهید محمد رضا جهان نژادیان با اشاره اینکه ، ثبت و روایت ایثارگری و رشادت های این شهدا در انعکاس فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل امروز و نسل های آینده ضروری است گفت: معرفی شهدا و رزمندگان در آثار مستند ، فرصتی است تا شهدا در این آثار شناسانده شوند.

سید جواد هاشمی ، شهید محمد رضا جهان نژادیان را از نمونه های بارز عرصه جهاد و شهادت معرفی کرد که باید الگوی جوانان شود گفت: هنرمندان زیبایی‌های دفاع مقدس را به تصویر می کشند و مردم ایران و جهان با این فداکاری‌ها آشنا میشوند و امروز هم کارگردانان و نویسندگان روایت گر این مجهادت‌ها باشند.

وی گفت : شناسایی و بهره گیری از مردان جهاد و شهادت ، راه را برای پیروزی های نسل جوان امروز می گشاید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم با اشاره به اینکه ، تولید مجموعه تلویزیونی شهید محمد رضا جهان نژادیان طرحی مهم و ارزشمند است گفت: ساخت مجموعه های قوی و اثر گذار می تواند ارتباط وسیع و ماندگار را میان نسل های گذشته و امروزی برقرار کند.

امین درخشان گفت : با تمام توان از عوامل این مجموعه برای تولید کار قوی و اثر گذار حمایت می کنیم و الگو سازی شایسته از این شهید دفاع مقدس از اهداف این برنامه هاست.

وی افزود : ساخت آثار ارزشمند هنری نقش مهمی در معرفی و تبیین حضور رزمندگان در عرصه های دفاع از ارزش های اسلام دارد و این مستند روایتگر زندگی و ابعاد مختلف مبارزات این شهید است.

فرماندار شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه شرایط فرهنگی ایجاب می کند که کاری فاخر در حوزه دفاع مقدس تولید شود گفت: هدف از ساخت مستند این شهید ، نشان دادن نقش آفرینی‌های جوانان این استان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

علی محمدی گفت: از طریق هنر بهتر می‌توان حقایق دفاع مقدس را برای نسل‌های بعد بازگو و منتقل کرد.

وی گفت: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و خانواده آنان از ضروریات است و پاسداری از اهداف و آرمان‌های مقدس شهدا از وظایف مسئولان و تک تک افراد جامعه است.

 

امید جهانژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان و برادر شهید محمد رضا جهان نژادیان ، نیز ضمن تشکر و قدردانی از همکاری خوب و شایسته مسئولان ، مردم ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان بهمئی ، تهیه کننده این اثر فاخر و هیئت جوانان حسینی گفت: هدف از ساخت فیلم مستند هنرمند شهید زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است که انشاالله اثری ماندگار خواهد بود.

امید جهانژادیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: پیروی از راه و آرمان‌های شهدا و امام شهیدان از ضروریات است و شهدا چراغ راه جوانان و همه آحاد جامعه هستند. 

وی با ارائه اطلاعاتی از شهید مذکور ، اضافه کرد: شهید در رشته‌های مختلف هنری از جمله نقاشی و خوشنویسی فعالیت داشت.

روح الله راوی مقدم تهیه کننده این مستند ، هم تولید این مجموعه را اتفاقی مهم در تولید مجموعه های دفاع مقدس خواند و افزود: عملیات مستندسازی رشادت های این شهید والا مقام از روز سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 در روستای گل سرخ بخش ممبی آغاز شد.

روح الله راوی مقدم ادامه داد: در این مستند زندگی شهید به طور کامل بازسازی داستانی می‌شود.

عادل پور جشیره سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی در این خصوص گفت: خدمت به مردم ولایت مدار و خانواده معزز شهدا و ایثارگران لوح افتخار زرین و پشتوانه معنوی گران قیمتی است که خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن مفتخر بوده و باعث سربلندی در پیشگاه خداوند متعال می‌شود.

وی افزود: این مستند فاخر ، با نقش آفرینی هنرمندان استان ساخته می شود.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی با اشاره به جایگاه مهم مستند شهدا در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: تلاش می کنیم با تمام توان و امکانات، رشادتها و ایثارگریهای مردم را در هشت سال دفاع مقدس به صورت هنرمندانه به نمایش بگذاریم.

پورجشیره از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار بهمئی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اداری شهرستان که در این زمینه نهایت همکاری را داشتند تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است در این مراسم نمایشگاه دست نوشته ها و آثارخوشنویسی این شهید والامقام به نمایش گذاشته شد و تمثال مبارک این شهید گرانقدر هم رونمایی شد.

خبرنگار/مسلم مختاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*