اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308394
تاریخ انتشار: 1402/02/08 21:58
استاندار خوزستان خبر داد؛
استاندار خوزستان گفت: موافقت دولت برای اخذ یک میلیارد دلار فاینانس چین برای بخش کشاورزی خوزستان اخذ شده است که این اقدامی بزرگ و خبری خوب برای رونق بیشتر کشاورزی استان است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ علی اکبر حسینی محراب شامگاه جمعه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان با حضور رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان، با بیان اینکه رییس جمهور ثابت کردند که به خوزستان و خوزستانی ها عشق می ورزند گفت: آیت الله رییسی در این دوره مسوولیت خود به عنوان رییس جمهور هفت بار در خوزستان حضور یافت که این نشان دهنده پیگیری امور خوزستان توسط وی است.

محراب گفت: رییس جمهور و هیات همراه در این سفر ۲ روزه در شهرهای مختلف استان حضور یافتند و طرح های متنوعی به بهره برداری رسید.

وی افزود: باید از مردم عزیز خوزستان ضمن عذرخواهی به خاطر ضعف و کمبودها؛ به خاطر حضور پرشور آنها در استقبال از رییس جمهور قدردانی کنم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: مردم ولایتمدار خوزستان با حضور پرشور در استقبال از رییس جمهور و دفاع از انقلاب، رهبری و دولت سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود به میدان آمدند و بار دیگر نشان دادن که از مسوولان جلوتر هستند.

استاندار خوزستان گفت: مردم خوزستان یک دل و متحد در استقبال از رییس جمهور در صحنه حاضر شدند و مشت محکمی به دهن بدخواهان نظام زدند؛ از طرفی هم موجب قوت قلب مسوولان برای حرکت قدرتمند در مسیر خدمت شدند.

محراب با بیان اینکه خوزستان دارای ظرفیت های بسیار زیادی است ادامه داد: مصوبه های متنوعی در بخش های مختلف از جمله آب، فاضلاب، آسفالت، بهداشت و درمان و راه های استان در این سفر نهایی شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری وزارت نفت در خوزستان گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وزارت نفت در قالب مسوولیت اجتماعی در حال سرمایه گذاری در این استان است که اقدامی بسیار بزرگ برای توسعه استان بحساب می آید.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در سفر ۲ روزه خود به خوزستان، روز جمعه وارد هویزه شد و با حضور وی پالایشگاه گاز هویزه افتتاح شد.

سه طرح ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰ و پست برق ۴۰۰ کیلو ولت ایثار با برنامه‌ریزی متخصصان مناطق و اهتمام شرکت‌های مجری داخلی در این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلار با هدف دستیابی تولید ۳۰ هزار بشکه در روز، بهره برداری از ۴۰ حلقه چاه نفتی میدان آزادگان جنوبی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار و اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر و افتتاح فاز سوم سیکل بخار نیروگاه غرب کارون با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات در روز و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیون یورو دیگر طرح‌هایی هستند که توسط رییس جمهور افتتاح شدند.

آیت الله رئیسی روز گذشته(پنجشنبه) همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدارهای مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، پالایشگاه گاز هویزه و طرح‌های آبرسانی به چند روستا، بازدید مانیتورینگ از طرح آب غدیر، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان هستند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*