اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308453
تاریخ انتشار: 1402/02/15 16:39
در نامه‌ای به هیات رییسه؛
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نامه جمعی از نمایندگان مجلس خطاب به هیات رییسه برای شفافیت در روشن شدن ابعاد موضوع دریافت خودروهای شاسی بلند خبر داد.

حجت السلام مجید نصیرایی در گفت و گو با ایرنا درباره موضوع دریافت خودروهای شاسی بلند خارج از ضابطه توسط برخی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی گفت: باید هیات رییسه در این باره اطلاع رسانی و شفاف سازی کند تا اسامی افرادی که خودرو خارج از ضابطه دریافت کردند به صورت شفاف و روشن اعلام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به هیات رییسه خواستار شفافیت در موضوع دریافت خودروهای شاسی بلند شدند تا اسامی این افراد مشخص و اعلام شود.

وی با بیان اینکه باید افراد دریافت کننده خودرو در این باره شفاف سازی کنند، تصریح کرد: اگر این افراد برای کار شخصی یا اداری خودرو دریافت کردند باید در این باره توضیح دهند. چرا که نباید فعالیت خارج از ضابطه ۱۰، ۲۰ یا ۱۰۰ نفر برای مجلس انقلابی شائبه‌ای ایجاد کند.

نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه بیشتر افرادی که خودرو دریافت کردند از کارکنان مجلس هستند، یادآور شد: اگر این افراد خودرو دریافت کردند، چرا باید هزینه آن را مجلس بدهد و کلیت مجلس زیر سوال برود و برای چنین موضوعی افکار عمومی را نسبت به مجلس انقلابی حساس کرد.

به گزارش ایرنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان‌ بازرس ویژه رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایرنا درباره بحث واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس اعلام کرده است که بررسی‌های قبلی انجام شده و مدارک به‌دست آمده حاکیست تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) با آن خودروساز منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مستندات بدست آمده، با کارسازی یکی از مسؤلان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از ایشان و براساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده و این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته که طبق بررسی انجام شده، وزیر وقت صمت اطلاعی از وقوع و یا کم و کیف آن نداشته و ظاهراً تعدادی از نمایندگان هم از آن بی اطلاع بوده‌اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*