اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308472
تاریخ انتشار: 1402/02/16 16:39
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تداوم بی برنامه‌گی و عدم نظارت بازار موجب گلایه مردم شده و این امر معیشت و سفره اقشار کم درآمد جامعه را با مشکل مواجه کرده است.

عبدالجلال ایری با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در بازار، گفت: متاسفانه در سال جدید در سایه خلا نظارتی دستگاه‌‎های متولی شاهد رشد مجدد برخی از کالاها نظیر مرغ، گوشت، مواد شوینده، قند و شکر و... در بازار بودیم، این در حالی هست که در برخی مناطق کشور کمبود این اقلام نیز مردم را با مشکل مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: به گفته برخی از مسئولان کمبود مرغ و گرانی آن در بازار ناشی از عدم مدیریت صحیح این بازار است چرا که در اواخر سال گذشته شاهد خارج شدن حدود 20 میلیون تخم مرغ نطفه‌دار از چرخه جوجه ریزی بودیم که امروز اثرات آن در بازار مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تداوم بی برنامه‌گی و عدم نظارت بازار موجب گلایه مردم شده و این امر معیشت و سفره اقشار کم درآمد جامعه را با مشکل مواجه کرده است لذا باید برای مدیریت فوری این بازار کمبودهای مرغ و گوشت را از ذخیره استراتژیک جبران کرده و برای توزیع آنها در بازار مدیریت یکپارچه و سیاست مشخصی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعمال شود.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه با اشاره به رشد قیمت ارز و طلا و تاثیر روانی آن بر سایر اقلام عنوان کرد: اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته بوده که افزایش برخی از اقلام بر سایر اقلام نیز موثر است. از جمله آن می‌توان به رشد قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر اشاره کرد که تاثیر روانی آن بر سایر کالاها کاملا محسوس است و در صورت تدوام بی ثباتی در بازار ارز و طلا شاهد رشد خارج از ضابطه قیمت ها خواهیم بود./خانه ملت



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*