اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308473
تاریخ انتشار: 1402/02/16 17:41
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: کمیسیون کشاورزی نظارت لازم را اعمال می‌کند تا قیمت‌های منطقی و قابل دفاع برای شیر خام و محصولات لبنی تعیین شود.

پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی پیشنهاد افزایش 15 درصدی قیمت شیر خام در شورای قیمت گذاری، گفت: باید بر اساس کار کارشناسی دقیق و محاسبه هزینه تولید به علاوه سود منطقی و معقول افزایش قیمت شیر خام اعمال شود تا انگیزه برای تولیدکنندگان حفظ شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خط قرمز ما در کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه تولید است، اگر تولید نباشد تنظیم بازار معنایی ندارد، ادامه داد: متولی حمایت از تولید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده و از سوی دیگر مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد تا تعیین قیمت دستخوش اقدامات غیرکارشناسی نشود.

وی با تاکید بر اینکه شیر خام خوراک اولیه صنایع لبنی است و این افزایش قیمت بر روی تولیدات آنها تاثیر دارد اما تاثیر شیر خام به عنوان یکی از مواد اولیه چه میزان است که این صنایع قصد دارند افزایش 30درصدی را بر روی محصولات لبنی اعمال کنند، عنوان کرد: محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری هستند و باید محصولات آنها نیز با کار کارشناسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نظارت لازم را اعمال می‌کند تا قیمت‌های منطقی و قابل دفاع برای شیر خام و محصولات لبنی تعیین شود./خانه ملت



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*