اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308555
تاریخ انتشار: 1402/02/28 22:54
تل آویو نگران است امریکا اسرائیلی ها را در حمله به ایران محدود کند.

به گزارش عصرایران، سایت خبری امریکایی "اکسیوس" (Axios) به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی ادامه داد: دولت جو بایدن چند هفته قبل ایده برنامه ریزی نظامی مشترک درباره ایران را مطرح کرد اما تل آویو به دیده شک و تردید به این پیشنهاد می نگرد.
 
مقامات امریکایی می گویند این پیشنهاد "بی سابقه" است و می تواند سطح همکاری نظامی امریکا و اسرائیل را به میزان زیادی ارتقا دهد اما تل آویو نگران است این اقدام، حرکت امریکا برای "بستن دست اسرائیل" در اقدام احتمالی علیه ایران به ویژه تاسیسات هسته ای اش باشد.

یک مقام امریکایی که نامش اعلام نشده هم گفت پیشنهاد مربوط به برنامه ریزی برای هر گونه ضربه نظامی امریکایی - اسرائیلی مشترک علیه برنامه هسته ای ایران نیست.

به گزارش اکسیوس، پیشنهاد به هنگام سفرهای اخیر فرمانده ارتش امریکا (ژنرال مارک میلی)، وزیر دفاع امریکا (لوید اوستن) و فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا - سنتکام (ژنرال اریک کوریلا ) به اسرائیل مطرح شد. سنتکام فرماندهی ارتش امریکا در منطقه را برعهده دارد.

یک مقام ارشد اسرائیلی هم گفت تل آویو این پیشنهاد را رد نکرده اما درخواست توضیحات بیشتری کرده است. درباره اینکه "برنامه ریزی نظامی مشترک" در عمل چه معنی می دهد؟ اینکه آیا این موضوع در چارچوب اطلاعاتی - امنیتی باقی می ماند یا به سطح عملیات نظامی مشترک هم کشیده می شود؟

پیشنهاد جدید امریکا به اسرائیل: برنامه ریزی مشترک نظامی علیه ایران

مقام امریکایی افزود هدف از این پیشنهاد بازگشت اطمینان بخشی به اسرائیل درباره دریافت حمایت نظامی از امریکاست. هدف از آن به هیچ وجه، بستن دست اسرائیلی ها در برابر ایران نیست.

 به گفته این مقام امریکایی، چنین برنامه ریزی مشترک نظامی به این معنی است که هر طرف، برنامه های نظامی اضطراری خود را با طرف مقابل، به اشتراک می گذارد و دو طرف می توانند راه های تعامل با سناریوهای مختلف مرتبط با فعالیت های ایران در منطقه را بهتر بررسی کنند.

قبل از این روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال"  (Wall Street Journal) به نقل از مقامات امریکایی نوشته بود ارتش امریکا جنگنده های هجومی مسلح به بمب های سپرشکن / محافظ شکن/ سنگرشکن به خاورمیانه اعزام کرده است. به نوشته وال استریت، این اقدام با هدف مهار ایران  صورت گرفته است.

جنگنده های A10 ارتش امریکا قادر به حمل بمب های سنگرشکن هستند

وال استریت ژورنال: امریکا بمب سنگرشکن به خاورمیانه فرستاد / هدف:  گروه های نزدیک به ایران در سوریه

  روزنامه امریکایی ادامه داد هدف از اعزام جنگنده های " A10 " و " A-10 Warthog " و بمب هایی با قدرت تخریب بالا این بود که به خلبانان امریکایی فرصت بیشتری برای نابودی مخفیگاه های مهمات و تسلیحات و دیگر اهداف حفاظت شده در سوریه و عراق بدهد چرا که ارتش امریکا در سوریه از سوی گروه های مورد حمایت تهران، مورد حمله قرار گرفته بود.

ژنرال نیروی هوایی امریکا (الکسوس گرینکوچ) که بر عملیات نظامی امریکا در آسمان سوریه و آسمان 20 کشور دیگر خاورمیانه و جنوب شرق آسیا نظارت می کند هم گفت: "جنگنده های  A10 در برخی عملیات های مورد نیاز به شدت فعال و تاثیرگذار هستند".



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*