اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308559
تاریخ انتشار: 1402/02/28 23:06
وزیر امور خارجه ایران: بر اساس معاهده هیرمند مبنای اینکه که آیا در سد کجکی که منشا حق‌آبه ایران است آبی وجود دارد یا نه، اظهارات سیاسی من و آقای ملامتقی نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر لازم باشد از ابزار فشار هم برای وادار کردن آن بخش از هیئت حاکمه افغانستان که همراهی نخواهند کرد با اعطای حق‌آبه ایران استفاده خواهد شد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور پیگیری حق‌آبه هیرمند به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در خصوص حق‌آبه ایران و مذاکرات با هیئت حاکمه افغانستان گفت: بر اساس معاهده هیرمند مبنای اینکه که آیا در سد کجکی که منشا حق‌آبه ایران است آبی وجود دارد یا نه، اظهارات سیاسی من و آقای ملامتقی نیست.

وی تصریح کرد: بلکه باید هیئت فنی از وزارت نیروی ما به طور مشترک با طرف افغانستانی از سد کجکی بازدید کنند و میزان آب را بسنجند و بر مبنای آن اعلام کنند که آیا در صورت رهاسازی آب این آب به منطقه سیستان وارد می‌شود یا نمی‌شود.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه بر اساس معاهده این حق طبیعی سیستان است و ما با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: اگر لازم باشد از ابزار فشار هم برای وادار کردن آن بخش از هیئت حاکمه افغانستان که همراهی نخواهند کرد با اعطای حق‌آبه ایران استفاده خواهد شد.
تماشاخانه



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*