اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31053
تاریخ انتشار: 1395/03/29 00:47
وقتی شهرهای لیکک ، سوق، دهدشت و…. با معضل کم آبی مواجه هستند یا دشت های کلاچو ،هدشت غربی،چرام و…برای کشاورزی تشنه می باشند چرا هاشمی پور کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را انتخاب نکرد

عصرجهان/عماد عزیزیان
مطابق ماده۷۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر نماینده ملزم است در یکی از۱۲کمیسیون تخصصی مجلس عضو شود.برهمین منوال نمایندگان هم بر اساس تجربیات، تخصص و مشکلات حوزه انتخابیه خود دریکی از این کمیسیون های موصوف عضو می شوند تا مطابق کارکرد اصلی کمیسیون های مجلس و براساس تخصص آن کمیسیون به بررسی مقدماتی طرح ها و لوایح مجلس و دولت بپردازند و تا شاید هم از رهگذر وجودشان در آن کمیسیون بتوانند با رایزنی ها لازم با مبادی مربوطه مشکلات معضلات منطقه حوزه انتخابیه خود را حل فصل نمایند.
در این بین عدل هاشمی پور نماینده محترم مردم شریف کهگیلویه بزرگ که سالهای سال مدیریت شرکت ها و موسسات پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در زمینه های عمرانی را بر عهده داشته ، کمیسیون انرژی مجلس را برای ادامه خدمت انتخاب کرده است، کمیسیونی که مطابق ماده ۵۴ آئین نامه داخلی مجلس وظیفه بررسی طرح ها و لوایح در محدوده نفت، گاز، برق، انرژی های اتمی و نو را بر عهده دارد که انتخاب این کمیسیون از سوی عدل هاشمی پور با معضلات و مشکلات حوزه انتخابیه هیچ گونه سنخیتی ندارد و بهتر بود نماینده محترم یکی از کمیسیون های صنایع و معادن، عمران یا کشاورزی و آب رو انتخاب می کرد که با یک بررسی اجمالی و سطحی می توان عمده مشکلات ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را در حوزه صنایع و معادن، آب ، پتروشیمی و جاده سازی دانست.
اگر نماینده محترم از حضور در کمیسیون انرژی مجلس مسرور و شادمان می باشد که اولین نماینده استان در این کمیسیون هستند، مگر از حضور در این کمیسیون چه افتخاری برای منطقه خواهد داشت که ما مردم هم شادمان و مسرور باشیم؟
اگر عدل هاشمی پور در کوران انتخابات شعار نبود کارخانجات صنعتی در منطقه را به مردم گوشزد می نمود یا دغدغه پروژه های معادن بوکسیت، فسفات چرام یا نیترات دیشموک را داشت چرا متقاضی کمیسیون صنایع و معادن نشد که نماینده محترم بویراحمد و دنا عضو این کمیسیون شود و بتواند از این فرصت برای حوزه بویراحمد و دنا استفاده کند؟
اگر نماینده محترم کهگیلویه دغدغه جاده پاتاوه به دهدشت یا جاده های منطقه یا عمران آبادی شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه را دارد چرا کمیسیون عمران مجلس که برابر ماده ۵۹ آئین نامه داخلی مجلس در زمینه بررسی طرح ها و لوایح محدود به راه و ترابری، مسکن، عمران شهری و روستایی فعال است، انتخاب نکرده که در این زمینه هم بقول خودشان تخصصشان زبانزد عام خاص است؟
وقتی شهرهای لیکک ، سوق، دهدشت و…. با معضل کم آبی مواجه هستند یا دشت های کلاچو ،هدشت غربی،چرام و…برای کشاورزی تشنه می باشند یا منابع طبیعی منطقه دچار مشکلات بیشماری هست چرا عدل هاشمی پور کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را برای خدمت انتخاب نکرده است که خود ایشان بارهای بار اعلام داشته اند آب کشی به شهرهای کشور در تخصص من است؟
آیا حضور در کمیسیون انرژی مجلس معضل جاده پاتاوه به دهدشت یا مشکل معادن فسفات چرام و نیترات دیشموک، آب کشی به شهرهای تابعه کهگیلویه بزرگ را با رایزنی حل فصل می کند.
وقتی که معضلات و مصایب منطقه کهگیلویه بزرگ با کمیسیون انرژی آنچنان که باید و شاید حل فصل نخواهد شد، پس حضور عدل هاشمی پور در این کمیسیون به چه دلیلی می باشد؟
آیا می توان این حضور را به سفارش غلامرضا تاج گردون نماینده شهر نفت خیز گچساران دانست یا خواسته های شخصی خود نماینده کهگیلویه و تعدادی از حامیانش را در این انتخاب دخیل دانست.
بهرحال باید منتظر ماند و دید رهاورد حضور عدل هاشمی پور در کمیسیون انرژی برای منطقه چه خواهد بود و بعنوان یک جوان از جوانان کهگیلویه بزرگ به وکیل و نماینده خود در مجلس پیشنهاد می نمائیم برابر ماده ۶۶آئین نامه داخلی مجلس پس از طی شش ماه اول مجلس، کمیسیون خود را تغییر دهد.
با احترام ـــــ عماد عزیزیان
۲۸ خرداد ۹۵


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


بهمیی اگاه
|
Iran
|
1395/03/29 21:25
  +0

  -1
پاسخ
عزیزم چیزی بلد نیستی حرف نزن....بهمیی 180هزار بشکه نفت روزانه داره...اقای بزرگواری چکاری کرد تو کمیسون کشاورزی؟؟؟؟ دهدشت پتروشیمی داره....چرام معادن و....اینا همع مرتبط با انرژی هستند...ما از کشاورزی چ خیری دیدم این همه مدت ها...اتفاقا ایشون خوب میدونه داره چیکار میکنه...
پاسخ ها
جواد
|
Iran
|
1395/03/29 22:39
  +0

  -0
کمسیون انرژی منافع خوبی داره
بهمئی
|
Iran
|
1395/03/31 13:59
  +0

  -0
پاسخ
برادر بزرگوار شما چه از کمیسیون انرژی میدونید، بفرمایید آقا بزرگواری که هشت سال کمیسیون کشاورزی بود چه عایدی برای حوزه انتخابیه داشت، شهرستان بهمنی با 70 حلقه چاه و فقدان برق فشار قوی که عمده عدم به وجود آمدن کارخانجات فولاد و تراکتور بود میطلبه که نماینده این حوزه در این کمیسیون فعالیت بکند، ضمن اینکه شما تا برق فشار قوی نداشته باشید نمیتوانید از آب سدها جهت مصارف خانگی و قابل شرب بهره برداری کنید، وقتی اطلاعاتی ندارید لطفا مطلب نزنید، سایر شهرستان های حوزه هم به همین منوال میباشد، بفرمایید پتروشیمی چه ربطی به کشاورزی و معدن داره؟ خوراک پتروشیمی باید از نفت و گاز تامین بشه. برادر جهانتاب هر مطلبی را نزن

با سلام.

نقد افراد و بالاخص مسئولین به شرط عدم توهین در عرصه مطبوعات آزاد است و تشویق می شود


ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*