اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31054
تاریخ انتشار: 1395/03/29 00:56
شهردار اهواز:
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:کارگران با شکایت مستقیم شهردار منطقه 4 بازداشت شدند که مدعی شده بود آنها اغتشاش کرده و مشکل امنیتی ایجاد کرده اند.

عصرجهان:سیدخلف موسوی عصر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز با انتقاد از تحریف واقعیت علت دستگیری تعدادی از کارگران شهرداری اهواز اظهار کرد: تعدادی از کارگران شهرداری منطقه 4 اهواز که هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند و به‌صورت حجمی زیر نظر پیمانکار مسؤولیت جمع‌آوری زباله را عهده‌دار بودند تنها به دلیل اختلاف در خصوص نحوه پرداخت عیدی با پیمانکار دچار اختلاف شدند.
وی افزود: کارگران از پیمانکار درخواست پرداخت عیدی در طول سال کرده بودند اما پیمانکار به آنها اعلام کرده بود که عیدی در پایان سال به‌صورت یکجا پرداخت می‌شود که این موضوع باعث شد برخی کارگران تجمع کرده و دست از کار بکشند.
شهردار اهواز خاطرنشان کرد: بعد از شروع تحصن و اعتراض این عده از کارگران، شهردار منطقه و همچنین معاون خدمات شهری با آنها وارد مذاکره شده اما برخی از آنها حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود نبودند.
موسوی تصریح کرد: این کارگران مربوط به منطقه 4 شهرداری بودند که شهرداری مرکزی برای جلوگیری از اخلال در روند خدمات رسانی به مردم تعدادی از کارگران شهرداری‌های سایر مناطق را به منطقه یاد شده اعزام کرد ولی متاسفانه تعدادی از کارگران معترض اقدام به جلوگیری از خدمات‌رسانی کارگران و همچنین شکستن شیشه‌های خودروهای شهرداری کردند که بعد از این اتفاق پلیس وارد عمل شد و آنها را بازداشت کرد.
شهردار کلانشهر اهواز گفت: شهرداری به هیچ عنوان شاکی نبوده بلکه با توجه به اخلال در نظم عمومی و اغتشاش دادستان حکم به بازداشت موقت آنها داد که با سپردن وثیقه این افراد امروز آزاد شدند.
موسوی با اشاره به سابقه فعالیت خود به عنوان مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی خوزستان پیش از شهردار شدن، اظهار داشت: از زمان حضور در شهرداری همه پیمانکاران مکلف شدند که برای تک تک کارگران خود فیش حقوقی صادر و تمام پرداختی آنها طبق بند بند قانون کار باشد.
وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر برخی افراد و رسانه‌ها به شهرداری هجمه‌ کردند که برخلاف اخلاق اسلامی و حرفه‌ای بود.
شهردار اهواز گفت: نیروهای پلیس و دستگاه قضائی هیچ بنایی بر برخورد با اعتراضات مسالمت آمیز و صنفی نداشتند اما آسیب رساندن به اموال بیت‌المال و اخلال در خدمات رسانی به مردم را نمی‌توان با بی‌تفاوتی از آن گذشت.
موسوی خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری حق دارند برای احقاق حقوق خود به شکل مسالمت‌آمیز و از راه‌های قانونی و صنفی اقدام کنند اما اخلال و تخریب بیت‌المال پذیرفتنی نیست.فارس

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:کارگران با شکایت مستقیم شهردار منطقه 4 بازداشت شدند
آقایار حسینی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این کارگران با قرار آزاد شده اند و دادگاه انقلاب از آنها وثیقه 300 میلیون ریالی، فیش حقوقی و ضمانت گرفته است.
حسینی دلیل بازداشت این کارگران را اعتراض صنفی به وضع حقوق و تاخیر در پرداخت مطالبات عنوان کرد و افزود:این کارگران 24 خرداد در مقابل شهرداری منطقه 4 اهواز تجمع کردند که در ابتدا 24 کارگر بازداشت شده و 20 نفر نیز راهی زندان شدند.
وی با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در بازداشت کارگران اظهار کرد:این نخستین بار است که این تعداد از کارگران، تنها به جرم اعتراض صنفی به زندان کشیده می شوند.
حسینی تصریح کرد: این کارگران با شکایت مستقیم شهردار منطقه 4 بازداشت می شوند که مدعی شده بود آنها اغتشاش کرده و مشکل امنیتی ایجاد کرده اند.
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با بیان اینکه کارگران شهرداری اهواز در یک ماه گذشته سه چهار تجمع اعتراضی نسبت به دستمزد خود برگزار کرده اند، گفت:به نظر می آید شهرداری اهواز برای زهرچشم گرفتن از سایر کارگران این گونه برخورد کرده و تعدادی را بازداشت کرده تا مانع تجمعات و اعتراضات بعدی شود.
شهردار منطقه 4 اهواز در حالی اتهام امنیتی به این کارگران وارد می کند که فرماندار اهواز پیش از این امنیتی بودن این تجمع را رد کرده و گفته بود که تجمع کارگران کاملا صنفی بوده و بازداشت آنها به دستور شورای تامین شهرستان نبوده است.
70 نفر از کارگران شهرداری منطقه 4 اهواز صبح دوشنبه در مقابل ساختمان شهرداری این منطقه برای مطالبات صنفی تجمع کردند.
این کارگران در سال جاری حقوقی دریافت نکرده و پرداخت حقوق خود طبق قانون کار را خواستار شدند.
به گفته این کارگران پیمانکار حداقل حقوق اداره کار را به آنها پرداخت نمی کند و با وجودی که روزهای جمعه در محل کار حاضر می شوند دستمزد این روزها همچنین حق اولاد برای آنها در نظر گرفته نمی شود.
تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز همچنین دلیل بازداشت این کارگران را زیاده خواهی آنها و درخواست یک میلیون ریال اضافه حقوق عنوان کردند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*