اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31057
تاریخ انتشار: 1395/03/29 23:58
بخش اول/
کارشناس ارشد رشته ی جامعه شناسی،دارای مدرک مربی گری درجه ی c فوتسال آسیا،نایب رئیسی هیات فوتبال ایذه، قهرمانی علوان رامهرمز در لیگ دسته 2، هدایت تیم لیگ برتری دانیال ایذه،قهرمانی تیم فوتسال نوجوانان استان خوزستان بخشی از سوابق و افتخارات زهره محمدی فوتسالیست بازیکن ساز خوزستانیست.

سرویس ورزشی پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/محمد ابولیان(نوروزی)-اهواز
یکی از مربیان تحصیل کرده ،موفق و بازیکن ساز ورزش ایذه ،خوزستان و کشورمان زهره محمدی است که طی چندساله ی اخیر در رشته ی پرطرفدار فوتسال و درعرصه ی مربیگری به عناوین و افتخارات زیادی دست یافته است.ازجمله قهرمانی تیم فوتسال نوجوانان استان در مسابقات کشوری به   عنوان سرمربی در کنار فروزان سلیمانی سرمربی کنونی تیم فوتسال بانوان، قهرمانی در لیگ دسته دوبه همراه  دانیال ایذه درسال 88،هدایت تیم نوجوانان ایذه و قهرمانی در رقابتهای استان،سرپرست و مربی دانیال ایذه در لیگ دسته دو در سال 89-90،کسب عنوان سومی لیگ دسته یک کشور به همراه دانیال ایذه و صعود این تیم به لیگ برتر فوتسال بانوان ایران،مقام دوم لیگ جوانان استان درسال90-91،عنوان دوم المپیاد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان خوزستان به مربیگری وی درسال92-93،وی چندی پیش هم با هدایت تیم علوان رامهرمز با چهار بازیکن شاخص ایذه ای که با خود به این تیم آورده بود با اقتداربه عنوان قهرمانی لیگ دسته 2کشور دست یافت و این تیم را باشایستگی به لیگ دسته یک فوتسال ایران رهنمون ساخت.این افتخارات ارزشمند برای جامعه ورزشی استان بویژه بانوان بهانه ای شد تا با این مربی جوان گفتگوئی داشته باشیم که بخش اول این گفتگو ذیلا از نظرتان خواهد گذشت.
عصرجهان:خودتان رابه صورت مختصربرای مخاطبین این رسانه معرفی نمایید؟
زهره محمدی هستم متولد1366ایذه ،کارشناس ارشد رشته ی جامعه شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر،دارای مدرک مربی گری درجه ی c فوتسال آسیا و در حال حاضر به عنوان نایب رئیس هیات فوتبال ایذه مشغول خدمت می باشم.
عصرجهان:ازچه سالی به ورزش روی آوردید و چرا فوتسال را برای فعالیت ورزشی انتخاب کردید؟
زهره محمدی:ازسال 84 وارد عرصه ی پر پهنه  ورزش شدم و بخاطرعلاقه ی که به این رشته ورزشی داشتم فوتسال را برای فعالیت برگزیدم
عصرجهان:به غیر از شما افراد دیگر خانواده ات هم ورزشکارهستند؟
زهره محمدی:فقط یکی از خواهرانم در رشته ی ورزشی ایروبیک و پیلاتس فعالیت دارند،البته همه ی اعضاء خانواده ام به ورزش فوتبال علاقه مندهستند.


عصرجهان:خانواده اوایل حضورتان در ورزش آن هم در بعد قهرمانی موافق بودند؟
زهره محمدی:گرایشم به ورزش مورد استقبال خانواده ام بود.از همان ابتدا بنده را مورد حمایت خود قرارداده و در این مسیر یاریم کردند و همیشه نتایج مسابقاتم را به صورت  جدی پیگیری می کنند.
عصرجهان:برخورد جامعه نسبت به سالهای گذشته در مواجه با ورود دختران و بانوان به عرصه ی ورزش چگونه است؟ آیا این نگرش تغییر یافته یا خیر؟
زهره محمدی:بنده فکرمی کنم عدم استقبال در گذشته به خاطر تفکر خانواده ها وعدم فرهنگ سازی ورزش زنان در سطح جامعه و ترس آنها از حضور در اذهان عمومی و القاء کردن این تفکر که ورزش خاص آقایان است ،گرایش به ورزش توسط بانوان کم بود.اما با گذشت زمان و آگاهی بیشتر آنها نسبت به ورزش و فواید ورزش در زندگی شان همچنین فرهنگ سازی و پوشش مسابقات ورزشی از سوی رسانه ها از فعالیتهای ورزشی بانوان،ترویج قهرمان پروری در بین جامعه زنان و تشویق آنها به امر ورزش و شناخت قهرمانان ملی و الگوپذیری آنها از این بانوان موفق تاثیر مثبتی بر روی زندگی زنان ایران همچنین در سطح شهرستان داشته که با رونق ورزش در رشته های ورزشی تا جایی پیشرفت که امروز شاهد درخشش بانوان دررشته های پرطرفدار فوتبال، فوتسال، دومیدانی،رشته های رزمی و...هستیم و ورزشکاران کم امکانات شهرمان در میادین آسیایی و جهانی پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورده اند.


عصرجهان:باتوجه به زحمات زیاد مدیریت،مربیان و بازیکنان باشگاه دوست داشتنی دانیال ایذه و راهیابی آن به لیگ برتر چرا این تیم فقط یک فصل در لیگ برتر دوام آورد؟
زهره محمدی:تیم دانیال از پتانسیل خوبی برخورداربود و خیلی موفق عمل کرد.اگر مشکلات مالی و حواشی که دور این تیم را گرفته بود حل می شد و باشگاه از حمایت مسئولین برخوردار بود،همچنین دیگر امکانات ابزاری برای میزبانی مهیا بود این تیم شایسته به لیگ دسته یک سقوط نمی کرد.جادارد از احسان اخلاقی مالک سابق و زحمتکش این باشگاه هم یاد کنیم
عصرجهان:با سقوط این تیم به دسته پایین تر بازیکنان دانیال در دیگرتیم های لیگ برتری پراکنده شدند یاخیر؟
زهره محمدی:بله، با سقوط تیم دانیال به دسته یک، پس از واگذاری امتیاز آن به دزفول بازیکنان جذب دیگر تیم های از جمله نفت آبادان،ملی حفاری،گل گهرسیرجان و...شدند.
عصرجهان:باتوجه به حضورتیم های پرقدرت پالایش پخش آبادان و ملی حفاری پر افتخارترین تیم فوتسال ایران در لیگ برتر،چرا بازهم سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران صنایع بزرگ خوزستان آنچنان میل و رغبتی به تیم داری ندارند؟
زهره محمدی:درحال حاضربخش خصوصی دیگر تیم داری نمی کند و صنایع هم میل و رغبتی به تیمداری بویژه در بخش بانوان ندارند.برای همین تعداد تیم های لیگ برتری هر سال کمتر و در نتیجه لیگ ضعیف ترگذشته می شود.
عصرجهان:برای ارتقاء سطح بنیه علمی وعملی و افزایش دانش مربی گریتان تاکنون در چه دوره هایی شرکت کرده اید؟
زهره محمدی:متاسفانه به خاطرمشغله ی  زیاد و ادامه ی تحصیلاتم نتوانستم پس از اخذ مدرک مربیگری سطح c آسیا ادامه دهم اما در آینده نزدیک برای افزایش و ارتقاء سطح دانش در این دوره ها حضورخواهم یافت.


عصرجهان:علاقه بانوان ایذه ای به فوتبال نسبت به گذشته بیشتر شده یا با انحلال باشگاه لیگ برتری دانیال کاهش یافته است؟
زهره محمدی:با اینکه دانیال منحل شد،وهمچنان با مشکلات فراوانی دست به گریبانیم و در بخش ابزاری و امکانات دچار کمبود هستیم ولی با این حال ادامه داده ایم و خانم ها باعلاقه ویژه ای از این رشته استقبال می کنند.به همین سبب ما علاوه بر داشتن چهارملی پوش فوتبال و فوتسال از سال 93تاکنون شش بانوی دعوت شده به اردوی تیم های ملی فوتبال و فوتسال داشته ایم ،ازجمله فاطمه کی منصوری،سحررمضانی،سحرملمولی و فائزه ممبینی
عصرجهان:در کل آینده فوتسال بانوان در شهرستانهایی نظیر ایذه که بیش از یازده بازیکن را از اوایل دهه ی هشتاد تاکنون در رده های پایه تا بزرگسالان به تیم های ملی تحویل داده را چگونه ارزیابی می کنید؟
زهره محمدی:متاسفانه در سطح کلان روز به روز شاهد کم لطفی به فوتبال و فوتسال هستیم که این امر خود به خود باعث عدم پیشرفت وبی انگیزه شدن و از بین رفتن علاقه و هدف نهایی بازیکنان فوتبالیست می شود.در سطح شهرستان های کوچک اما بازیکن ساز مثل ایذه هم این قضیه بی تاثیر نیست و طبیعتا این فرایند بروی آنها هم اثرات منفی خود را خواهدگذاشت.
عصرجهان:درفصل 94-95لیگ های مختلف  چند بازیکن از این شهرستان در تیم های باشگاهی کشورتوپ زده اند؟
زهره محمدی:در فصلی که به اتمام رسیده بیش از ده بازیکن ایذه ا ی در رقابتهای  دسته یک ،دو،سه ولیگ برتر مشغول بازی بودند.


عصرجهان:بعد از تجربه حضور با دانیال به عنوان سرمربی در لیگ برتر،چندی پیش با هدایت علوان رامهرمز این تیم را هم از لیگ 2 بااقتدار به سوی لیگ دسته یک رهنمون ساختید در این باره هم توضیح بفرمایید؟
زهره محمدی:تیم رامهرمزهم مثل دانیال ایذه با همان شرایط و امکانات در لیگ شرکت کرد. بازیکنان مستعد و مربی و سرپرست زحمتکش و با اراده ی همچون نرگس علوان مالک این باشگاه،همچنین در سایه وحدت و همدلی،باهمه ی کمبود ها توانستیم با اقتدار به لیگ دسته یک صعود کنیم .یکی دیگر از دلایل صعود این تیم بازیکنان شایسته تیم دانیال و حضور دوست عزیزم حلیمه نوروزی سرگروه و سه بازیکن دیگر ایذه ای بودند که در راه این موفقیت تاثیرغیرقابل انکاری داشتند.
جهت دریافت بخش دوم مصاحبه با زهره محمدی اینجا کلیک کنید


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


طیبه
|
Iran
|
1395/03/29 10:46
  +0

  -1
پاسخ
خانم محمدی عزیز عالی بود.اگه مسئولین شهرمون حمایت میکردند وضعیت دانیال و بازیکنایی خوبی ک داشت خیلی بهترمیشد وافعا حیف شد که تیم شهرمون توی لیگ نموند..جای تاسف داره واسه مسئولین شهر......مرسی ازمصاحبه ای که باخانم محمدی داشتین
سیسی
|
Iran
|
1395/04/18 17:28
  +0

  -0
پاسخ
درسته پوست بدنشون مشخص نیست اما خیلی زشته که عکس زن ایرانی را با شرت نشون بدی - یه روز باید پاسخگوی اعمالمون باشیم - هر کاری نکنیم که آخرش پشیمانیه

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*