اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31094
تاریخ انتشار: 1395/03/30 03:52
عملکرد خوزستانی‌ها در بازار نقل و انتقالات؛
بازار نقل و انتقالات از سه تیم خوزستانی، هندوانه در بسته‌ای ساخته که هیچکس از داخل آن با خبر نیست

عصرجهان:بازار نقل‌ و انتقالات فوتبال رفته رفته به روزهای داغ خود نزدیک می‌شود و سه تیم خوزستانی حاضر در رقابت‌های لیگ بر‌تر کشور نیز عملکرد پر فراز و نشیبی از خود بر جای گذاشته‌اند.
تیم فوتبال استقلال خوزستان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در تلاش است تا از حیثیت خود در این رقابت‌ها دفاع کرده و بار دیگر با فوتبال کم سر و صدا و بی‌حاشیه، برای فوتبال خوزستان افتخارآفرین باشد.
فولاد خوزستان نیز پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس وار، اکنون با انتخاب نعیم سعداوی به عنوان سرمربی، قصد دارد با یک کادر فنی بومی، رضایت هواداران خود را جلب کرده و بار دیگر در صحنه اول فوتبال کشور ظاهر شود و رنگ مدعی به خود گیرد.
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز پس از صعود دراماتیکی که به لیگ بر‌تر داشت، ابتدا نادر دست‌نشان را برای یک فصل دیگر بر سمت سرمربیگری مجموعه خود حفظ کرد و سپس وارد بازار نقل و انتقالات شد تا خود را برای یک فصل سخت آماده کند.
بر همین اساس، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، پس از جدایی عبدالله ویسی از کسوت سرمربیگری استقلال، سریعاً سیداکبر پورموسوی را به عنوان جانشین وی انتخاب کرد.
این باشگاه که در ابتدای جدایی ویسی، چند بازیکن کلیدی خود را نظیر دروازه‌بان و مدافع سیه‌چرده و آفریقایی خود را از دست داد، به فکر چاره افتاد و سریعاً با تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته، در اندیشه تقویت بیشتر  افتاد.
استقلالی‌ها پس از تمدید قرارداد بازیکنانی نظیر حسن بیت‌سعید، فرشاد جانفزا، عقیل کعبی، مهدی زبیدی، فرشاد سالاروند، گودرز داوودی و میثم دورقی، به دنبال بازیکنان دیگری به راه افتادند تا جای خالی فرناندو دخسوس و موسی کولی‌بالی را نیز پر کنند.
در این بین محمد طیبی، کاپیتان فصل گذشته استقلالی‌ها پیش از همه قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرده بود، اما رحیم زهیوی با تاخیر فراوان و با حرف و حدیث‌های زیاد تن به امضای قرارداد خود داد.
آبی‌های شهر اهواز در ادامه روند یارگیری خود سراغ مدافع چپ تیم ملی رفتند و عزت‌اله پورقاز را به خدمت گرفته تا در فصل آینده چهار مدافع تیم ملی فوتبال را در اختیار داشته باشند.
همچنین لاجوردی‌های شهر اهواز، حسین بهرامی، سلمانی بحرانی، حسین بازیاری را نیز به خدمت گرفته‌اند.
استقلالی‌ها هنوز از جذب یک دروازه‌بان شش‌دانگ برای حراست از چارچوب دروازه خود ناتوان مانده‌اند.
تیم فوتبال استقلال خوزستان در حالی که از پایان فصل گذشته، بهمن روشنایی را بر مسند سرپرستی خود نمی‌بیند، در حال حاضر در اردوی کرج حضور دارد تا پورموسوی همراه با تیم خود به میزان مطمئنی از آمادگی دست پیدا کنند.
اما تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که با صعود خود به لیگ بر‌تر، سهمیه استان را در این آوردگاه حفظ کرد، به گفته هواداران خود در بازار نقل و انتقالات منفعل عمل کرده است.
این تیم پس از آغاز تمرینات از 19 خردادماه و تست‌گیری از بازیکنان بومی، تمرینات خود را با بازیکنان فصل گذشته آغاز کرده و به زودی نیز یک اردوی تدارکاتی در شمال کشور برگزار خواهد کرد.
نفتی‌ها تا کنون با تمدید قرارداد بازیکنانی مثل شادکام، جهانی، عبدالله‌زاده، بغلانی، زلیکانی، نیک نفس و پورمحمد هنوز حرکت مثبتی در بازار نقل و انتقالات انجام نداده‌اند.
تنها صید رسمی طلایی‌پوشان آبادانی حسین ساکی، بازیکن جوان و ملی‌پوش فصل گذشته تیم فوتبال استقلال اهواز بوده است.
از این باشگاه خبر می‌رسد که نفتی‌ها با سه بازیکن خارجی با ملیت‌های کره‌ای، کامرون و نیجریه‌ای به توافق رسیده‌اند و به زودی قرارداد آنان با آبادانی‌ها منعقد خواهد شد.
همچنین پیوستن پویا نزهتی به صنعت نفت آبادان، منوط به تعیین تکلیف ملوانان بندرانزلی در لیگ بر‌تر فوتبال کشور خواهد بود.
گزینه‌های دیگری نیز روی میز مدیرعامل نفتی‌ها قرار دارد که باید منتظر ماند و دید که نماینده آبادان در پایان فصل نقل و انتقالات چه عملکردی را از خود بر جای خواهند گذاشت.
اما فولاد خوزستان، که نعیم سعداوی را در فصل آینده بر روی نیمکت خود خواهد داشت، آمده تا اعتبار از دست رفته خود را بازیابد و باز هم در جمع مدعیان قرار گیرد.
احتمال می‌رود که چند بازیکن در روز‌های پیش روی به این تیم اهوازی که در حال حاضر در بروجرد برای برپایی اردوی تدارکاتی خود به سر می‌برد، بپیوندند.
باشگاه فولاد‌خوزستان تاکنون با وجود اینکه لیست مازاد خود را اعلام کرده و بازیکنانی را که مورد توجه سعداوی نبوده‌اند از این باشگاه جدا کرده، عملکرد مثبتی در بازار نقل‌وانتقالات نداشته و نتوانسته بازیکن بزرگی را به خدمت بگیرد.
سعداوی با حضور خود روی نام‌هایی چون سلیمی، بدرلو، مساریچ، بهمن کامل، چاگو، کوئه‌ما‌ها، خانزاده، فشنگ‌چی و ساسان انصاری خط قرمز کشید تا نشان دهد لیست دراگان اسکوچیچ را به هیچ عنوان قبول ندارد، سعداوی تمام بازیکنان مورد نظر این مربی کروات را از لیست خارج کرد.
این مربی اهوازی پس از اینکه از فروپاشی نفت تهران و لیست مازاد سپاهان با خبر شد، اقدام به جذب حمید بوحمدان از نفت تهران و عبدالله کرمی از سپاهان کرد.
همچنین میلاد پاک‌پرور را از تیم استقلال‌اهواز سقوط کرده به خدمت گرفت و احمد آل‌نعمه را نیز از پدیده مشهد به اهواز بازگرداند.
باید دید خانه تکانی سعداوی چه نتایجی را در پایان فصل نقل‌وانتقالات و پایان لیگ بر‌تر فوتبال کشور بر جای خواهد گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، لیگ بر‌تر فوتبال کشور از هفتم مردادماه آغاز خواهد شد و فصل نقل و انتقالات پیش از آغاز فصل نیز تا اول مردادماه ادامه خواهد داشت.
***************
گزارش: علی دایلی/فارس
***************


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*