اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31146
تاریخ انتشار: 1395/04/01 02:11
۱۸۵۳ نفر، امسال از طریق آزمون پیمانی و کنکور سراسری به استخدام آموزش‌وپرورش خوزستان در می‌آیند.

عصرجهان:محمد تقی‌زاده با اشاره به مجوز وزارتخانه برای استخدام 20 هزار معلم در سراسر کشور گفت: از این تعداد، ۶۹۷ نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از طریق آزمون‌رسمی و به‌صورت پیمانی در استان خوزستان جذب می‌شوند که آموزش‌وپرورش استان، رتبه چهارم را در جذب نیروی انسانی دارد و همچنین، تعداد ۱۱۵۶ نفر از طریق آزمون سراسری کنکور و از میان فارغ‌التحصیلان پیش‌دانشگاهی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.از این لحاظ نیز، خوزستان رتبه اول جذب نیرو را دارد.

وی با تأکید بر اینکه زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی اعلام نشده، اظهار کرد: داوطلبان نیازی به حضور و مراجعه به ادارات مناطق و شهرستان‌ها ندارند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام تابستان امسال پیگیر اطلاعیه‌های سایت سنجش، صداوسیما و جراید باشند.

تقی‌زاده توضیح داد: پذیرفته‌شدگانی که به‌صورت پیمانی جذب می‌شوند، پس از طی مراحل استخدام که شامل آزمون کتبی، مصاحبه عمومی و تخصصی، بررسی صلاحیت‌ها و معاینات پزشکی است، به مدت یک‌سال در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های مختلف و مهارت‌های تدریس را طی می‌کنند و سال تحصیلی ۹۶ وارد مدارس می‌شوند. پذیرفته‌شدگان کنکور و ورودی دانشگاه فرهنگیان نیز پس از 4 سال وارد فرایند آموزش‌وپرورش می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: ۶۰ درصد نیروهایی که استخدام می‌شوند، در مقطع ابتدایی مشغول به کار خواهند شد و ۴۰ درصد نیز سهمیه دوره متوسطه اول و دوم هستند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان نیز با اشاره به کمبود معلم در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: این سهمیه پاسخگوی نیاز استان نیست و خروجی ما کماکان دو برابر است.

حرج چلداوی افزود: امسال حدود ۹۰۰ نفر در رشته‌های ابتدایی که اولین گروه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند، وارد مدارس می‌شوند و حدود ۳۰۰ نفر که سال گذشته از طریق آزمون استخدامی وارد سیستم شدند، سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مدارس مشغول به کار می‌شوند.

لینک منبع

برچسب ها:
استخدام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*