اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3117
تاریخ انتشار: 1393/10/02 19:55
از محل بودجه نفت 50 میلیارد برای کهگیلویه و بویراحمد درنظر گرفته شد 37 میلیارد آن برای گچساران، سه میلیارد به بهمئی و مابقی برای سایرنقاط استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی محمد بزرگواری " در نشست رسانه ای امروز در چرام ، اظهارداشت: از محل بودجه نفت 50 میلیارد برای کهگیلویه و بویراحمد درنظر گرفته شد که براساس قانون 37 میلیارد آن برای گچساران و مابقی برای سایرنقاط استان است.وی ادامه داد از محل بودجه  نفت به  شهرستان بهمئی سه میلیارد تومان تعلق گرفت. آیا اختصاص سه میلیارد تومان به بهمئی عادلانه است؟ سهم بهمئی از 70 و اندی حلقه چاه نفت فقط همین است؟ بزرگواری چه پاسخی برای مردم بهمئی دارد؟

در گزارش زیر به نقش بهمئی در تولید نفت می پردازیم

شهرستان بهمئی با مساحتی بالغ بر 1447 کیلومتر مربع دراستان کهگیلویه و بویر احمد  و با شهرستان های آغاجاری – امیدیه- رامهرمز- بهبهان- باغ ملک - کهگیلویه همجواراست.

ناحیه نفت خیز پارسی کلاستر از منطقه نفتی آغاجاری تماما" در شهرستان بهمئی واقع گردیده و چاه های اکتشافی پرنج عموما در اطراف روستای کارند حفاری شده اند.

کار اکتشاف و میدان یابی نفت در این ناحیه  قبل از انقلاب شروع و بعد از انقلاب در دهه 70 و 80  با استفاده از لرزه نگاری توسط شرکت های چینی ادامه و اکنون چندین دکل حفاری با جدیت در مناطق غرب و شمال غرب شهرستان در حال کاوش و حفاری می باشد. از تأسیسات نفتی شهرستان می توان از ایستگاه تزریق گاز  400 ، 700 ، کلاستر، یک مجتمع اقامتی و75 حلقه چاه نفت نام برد که صدور نفت و گاز این شهرستان توسط منطقه آغاجاری خوزستان صورت می گیرد و با لوله های نفتی به جزیره خارک و آبادان انتقال می یابد

در برخی آمارهای رسمی و غیر رسمی میزان تولید روزانه شهرستان بهمئی را چیزی حدود 180 هزار بشکه برآورد نمودند اما از عواید حاصله چیزی نصیب مردم شهرستان نمی گردد. در بخش دو در هزار مبلغی که تخصیص می بابد بین تمام شهرستان های استان سرشکن می شود.در بخش آلاینده ها بر طبق گزارشات شورای شهر مبلغی به بهمئی تعلق نگرفته در صورتیکه استخراج نفت حوادث و خطرات زیست محیطی بسیاری برای سلامتی مردم و اراضی کشاورزی آنان و حتی آثار تاریخی تنگ سولک دارد. به طور مثال چاه شماره 3 پارسی کلاستر در دو سال گذشته نشتی نفت داشت و نیمه های شب  تا چند صد متری اقدام به پاشیدن نفت بر روی منازل و باغات مردم داشته و یا دود حاصله از سوخت ضایعات نفتی به صورت ابری بر روی برخی روستا ها از جمله روستای اسلام آباد سایه می گستراند.

 



کانال تلگرام عصر جهان


افتخاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/03 08:16
  +0

  -0
پاسخ
این دود کی بینید دود چاه شماره 3 است که در دویست متری روستای اسلام اباد شهرستان بهمئی استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد اما مردم از آن هیچ بهره ای ندارند ؟!
بابا حداقل صد میلیون از این بودجه را به این روستا اختصاص دهید

گاز ندارند
جاده مناسب ندارند
فضای سبز ندارند
مکان تفریحی ندارند
چه سی پاسخگو می باشد
آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/10/03 14:10
  +0

  -0
پاسخ
درود بر عصر جهان حرف دل بهمئی را زدی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*