اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3121
تاریخ انتشار: 1393/10/02 23:23
بخش خصوصی که قبلا معدن فسفات چرام را در دست داشت، زیر نظر وزارتخانه بود اما عقب نشینی کردند و گروه جدیدی به نام آیرما آمده و وسایل را خریداری کرده و وقتی دیدند با وضعیتی که زیرساخت‌ها دارند عقب‌نشینی کردند.

عصر جهان -بزرگواری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت طرح فسفات چرام و در پاسخ به اینکه آیا امیدی به راه‌اندازی این طرح است، اظهار کرد: حدود چهار سال پیش پروانه بهره‌برداری معدن فسفات چرام صادر شد و طی این مدت با وجود تلاش‌های زیاد هیچگونه اقدام خاصی جهت شروع فعالیت توسط سرمایه‌گذار انجام نشد، بنابراین مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید پروانه بهره‌برداری معدن فسفات چرام باطل شود.


نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بارها جلسات متعددی با حضور سرمایه‌گذاران برای رفع معضلات و ناهنجاری‌هایی که وجود داشت برگزار کردیم تا این پروژه به نتیجه برسد و بتوانیم پاسخگوی حداقل 100 کارگر باشیم ولی متاسفانه اثرگذار نبود.

وی عنوان کرد: در شورای تامین هم مصوب کردیم کسانی که سند زمین دارند بیایند پول بگیرند تا زمین آزاد شود و سرمایه‌گذار شروع به کار کند ولی اگر کسی سند ندارد شورای تامین با قدرت برخورد کند تا این پروژه راه بیافتد چرا که در بخشی هم خود مردم باعث شدند این کار عقب بیافتد.

حجت‌الاسلام بزرگواری با اشاره به این مطلب که این بخش دولتی نیست که بخواهیم مثلاً وزیر یا دولت را زیرسوال ببریم، متذکر شد: این بخش خصوصی است چرا که دولت کارها را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

این مسئول، اضافه کرد: بخش خصوصی که قبلا معدن فسفات چرام را در دست داشت، زیر نظر وزارتخانه بود اما عقب نشینی کردند و گروه جدیدی به نام آیرما آمده و وسایل را خریداری کرده و وقتی دیدند با وضعیتی که زیرساخت‌ها دارند عقب‌نشینی کردند.

وی با بیان اینکه آنان منتظر بودند ما بیایم معضلات زمین‌ها را رفع کنیم و حداقل 50 هکتار به نامشان شود، تصریح کرد: من به این نتیجه رسیدم شاید بعداً اینها نخواهند کار کنند و  طرح را با یک قیمت بالایی به سرمایه‌گذار دیگری واگذار کنند که وقتی این را فهمیدیم با آنان همکاری نکردیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر کسی قصد سرمایه‌گذاری دارد باید شروع کند چرا که حداقل 51 هکتار آماده است، گفت: متاسفانه عیار این پروژه پایین است و هر کسی می‌آید عقب‌نشینی می‌کند ولی با استاندار محترم نشست‌هایی داشتیم و به دنبال این هستیم با راه حل دیگری از جایی دیگر سرمایه‌گذار پای کار بیاوریم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*