اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31286
تاریخ انتشار: 1395/04/08 14:47
مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه خبر داد:
این تیم حفار غیر مجاز فلزیابی در اختیار داشتندکه می توانست هرگونه شئی دفن شده را در سایتهای تاریخی شناسائی نماید

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در بخش دیشموک خبر داد
سیاوش زمان افزود:این تیم با خود دستگاهی همراه داشتند که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء عتیقه را در سایتهای مختلف تاریخی  امکان پذیر می ساخت.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در یکی از بخش های  دیشموک و قلعه ریسی ، موضوع در دستور کار یگان حفاظت اداره قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم و با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و مراقبتی، مسیرهای تردد احتمالی حفاران تحت پوشش قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش و همکاری بی وقفه مامورین یگان حفاظت و پرسنل محترم نیروی انتظامی پاسگاه اسفندان، در نزدیکی یکی از روستاهای بخش دیشموک دستگیر شدند. و همینجا لازم میدانم از زحمات کلیه این عزیزان بخصوص فرماندهی محترم پاسگاه تقدیر و تشکر نمایم.
زمان تصریح کرد: دستگاه فلزیابی در اختیار این گروه قرار داشت،  که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه را در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مامورین از هر گونه اقدام مجرمانه در این خصوص جلوگیری بعمل آمد .
ایشان خاطر نشان شد:حفاری با هر وسیله ای به قصد بدست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی مطلقاً ممنوع و جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده چنین جرایمی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می نمایند برخورد خواهد نمود.
سیاوش زمان در پایان افزود:این تیم حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند

شایان ذکر است،بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد است

برچسب ها:
دیشموک ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*