اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31348
تاریخ انتشار: 1395/04/10 01:22
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترورهای سال 60 گفت: در این سال ابتدا آیت‌الله خامنه‌ای را ترور کردند که خدا ایشان را برای آینده نظام حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور و جمعی از فعالان کانون‌های فکری و هنری و همچنین کانون‌های نشریات دانشجویی، دانشجویان امروز دانشگاه‌های سراسر کشور را مدیران و مسئولان فردای جامعه دانست و گفت: ارزش کار دانشجویی، ورود به عرصه‌های پر هزینه با هدف تقویت پایه‌های نظام و حمایت از مردم است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سوابق پنجاه و چند ساله خود در مبارزه و مسئولیت‌های مختلف نظام و آشنایی با اقشار مختلف، گفت: جوانانی که در زمان دانشجویی، در کنار تحصیل، با نگاهی منصفانه، مسایل سیاسی را تجزیه و تحلیل می‌کنند، بعدها مسئولان موفق کشور می‌شوند.
هاشمی رفسنجانی، با اشاره به انتخاب آیت‌الله نمازی برای مسئولیت تشکل‌های دانشجویی و سوابق ایشان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: امیدواریم با حضور این روحانی جوان و فرهیخته، تشکل‌های دانشجویی که نماد تفکرات سالم نیروهای جوان برای الان و آینده کشور هستند، گستره‌ی به پهنای جغرافیایی ایران یابد و از تفکرات جوانان اقصی نقاط کشور استفاده شود.
وی با تشریح اهداف تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، به دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی آن در طول سال‌های اخیر، اشاره کرد و گفت: ورود دانشگاه به دو صنعت بسیار پیشرفته ایتر و پلاسما، نتیجه پژوهش‌های استادان و دانشجویان دانشمندی است که معمولاً با شهریه‌هایی که خودشان می‌دهند، تحصیل می‌کنند.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با تشریح کامل وضعیت امروز جهان و به ویژه ورود 7 کشور به صنعت ایتر که قرار است اولین نیروگاه آن طی سال‌های آینده در یکی از کشورهای اروپایی بهره‌برداری شود، به بخش‌هایی از توافقات برجام در خصوص عضویت ایران در جمع این 7 کشور اشاره کرد و افزود: یکی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی با محققان 7 کشور در حال مذاکره و گفت‌وگو است که امیدواریم ایران در این صنعت پیشرفت نماید.
هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش با یادآوری فلسفه‌ی خلقت بشر، گفت: انسان به عنوان گل سرسبد آفرینش، آن‌قدر عزیز و نازنین بود که خداوند پس از خلقتشان، تعبیر «فتبارک الله احسن الخالقین» به کار بردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح امتیازات انسان بر موجودات، از جمله ملائک، خاطر نشان کرد: اگر انسان در زندگی بی‌هدف باشد، ویلان است. اگر هدف بدی داشته باشد، منحرف است و اگر هدف خوبی داشته باشد، در همه‌ی لحظات عمر خویش، مانند لحظات ماه مبارک رمضان، در حال عبادت و جهاد است که پاداش آن مقام قرب ‌الهی خواهد بود.
وی در پاسخ به نگرانی چند تن از دانشجویان که به خاطر ایجاد محدودیت‌ها در فعالیت‌های آنان در سال‌های گذشته، ابراز گلایه کرده بودند، گفت: از محدودیت‌ها خسته نشوید که «افضل الاعمال احمزها».
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در فراز دیگری از سخنانشان با تسلیت شهادت مولی الموحدین، علی (ع) گفت: زیباترین گل باغ صدر اسلام را منافقینی که اخلافشان گروه‌های تروریستی امروز هستند، در محراب مسجد، با شمشیر آلوده به سم به شهادت رساندند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مجموعه‌ی گفتار و رفتاری که از حضرت علی(ع) در تاریخ ثبت شده است، گفت: اگر روزی از افکار و شیوه‌های زندگی و مدیریتی حضرت علی(ع)، تابلویی ترسیم شود تا انسان خود را با آن تنظیم کند، دنیا بهشت می‌شود.
وی با اشاره به مقامات حضرت علی(ع) در اسلام، به همراهی آن امام همام با حضرت محمد(ص) در همه‌ی مقاطع، مخصوصاً در معراج، اشاره کرد و گفت: وجود چنین شخصیتی صدیق برای خوارج که آن روزها ادعای اسلامی داشتند، غیر قابل تحمل بود که به ترور فیزیکی و شخصیتی ایشان پرداختند، به گونه‌ای که بعد از شهادتشان، بعضی‌ها با تعجب از همدیگر می‌پرسیدند: مگر علی نماز می‌خوانده که در محراب مسجد شهید شود!!
هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «منافقین در همه‌ی تاریخ اسلام حضور داشتند»، به اقدامات منافقین در شهادت ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: به خاطر انحرافات فکری کارشان به جایی رسید که زمانی ستون پنجم ارتش بعث برای مقابله با مردم ایران بودند و الان نیز در خدمت اهداف صهیونیست‌ها هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی تاریخی از روند شکل‌گیری منافقین در سال‌های مبارزه و انحراف تدریجی آنان تا محو شدن در افکار التقاطی کمونیست‌ها، به مقطع پس از پیروزی انقلاب به ویژه مقطع ایام فاجعه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: وقتی مردم به خاطر افکار انحرافی آنان را پس زدند، به فکر انتقام افتادند که به فاصله‌ی دو سه ماه در سال‌های اول انقلاب بسیاری از شخصیت‌های ارزنده انقلاب را شهید کردند و در سال 60، ابتدا آیت‌الله خامنه‌ای را ترور کردند که خدا ایشان را برای آینده نظام حفظ کرد، سپس دفتر حزب جمهوری اسلامی را با 72 مسئول از قوای سه گانه منفجر کردند که هدفشان سقوط انقلاب بود و در سومین حرکت منافقانه رئیس جمهور و نخست وزیر ما را به شهادت رساندند.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با یادآوری روزهای سخت تیرماه 60 ، گفت: پس از شهادت 72 نفر برای رسمیت بخشیدن به جلسات مجلس شورای اسلامی، مجبور بودیم نمایندگان مجروح را با تخت‌های بیمارستانی به مجلس بیاوریم و یادم می‌آید در اوج تلخی‌های آن روزها، نواختن زنگ رسمیت جلسه مجلس چقدر شیرین بود!
هاشمی رفسنجانی، در ادامه سخنان خویش با توصیه دانشجویان به فراگیری علم و دانش، جغرافیای سیاسی ایران، منابع غنی، نیروهای تحصیلکرده فراوان، استعدادهای درخشان، وفاداری مردم به کشور و بالاتر از همه مکتب اهل بیت(ع) را امتیازات ایران برای الگو شدن در دنیا و جهان اسلام خواند و خطاب به جوانان دانشجو، گفت: شما نسل جوان، خود را برای مسئولیت‌های مهم آماده کنید و یادتان باشد که مردمی بودن و با مردم بودن را فراموش نکنید.
وی با اشاره به اوضاع نگران کننده‌ی مسلمانان در کشورهای افغانستان، پاکستان، یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، مصر، لیبی و تونس، امنیت پایدار ایران در منطقه‌ی آلوده به آتش و خون را نتیجه اتکای نظام به مردم دانست و گفت: در تشکل‌ها با تکیه بر نظرات دانشجویان، تمرین دموکراسی و مردم سالاری کنید تا فردا در جامعه نیز از این شیوه‌ی ستودنی که پایه‌گذار آن در تاریخ معاصر ایران، امام راحل بودند، استفاده نمایید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح برنامه‌های دشمنان اسلام از صدر تا کنون، به اهداف جعل رژیم صهیونیستی در منطقه‌ی خاورمیانه اشاره کرد و با یادآوری اهمیت حضور در مراسم راه‌پیمایی جمعه آخر ماه رمضان برای قدس، گفت: اگر مسلمانان به جای درگیری‌های قومی و مذهبی و کشتار همدیگر، به حمایت از فلسطین می‌پرداختند، شاهد زندگی سخت آوارگان و زندانی‌های مبارزان و جنایات ضدّ بشری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی‌، مخصوصاً غزه نبودیم.
هاشمی رفسنجانی، با یادآوری حساسیت‌های امام نسبت به اسرائیل و ابتکار انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، اظهار داشت: مسلمانان عالم و به ویژه ایرانیان در تمام این سال‌ها ثابت کردند که روز قدس از آرمان‌های ملت فلسطین و قداست اسلامی مسجد الاقصی حمایت می‌کنند و امسال نیز با حضور شکوهمند خویش در راه‌پیمایی به غاصبان یادآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد.
در آغاز این دیدار، کریمی (مدیر روابط عمومی دبیرخانه تشکل‌ها)، محمد عرب(از تشکل اسلامی واحد زرند کرمان)، عارف یزدانی (از انجمن فرهنگ و سیاست واحد یاسوج)، نصرالله احمدی (از انجمن اسلامی واحد بوشهر)، احسان شریف‌ثانی (از انجمن اسلامی واحد مشهد) و سید سینا کشاورز (از انجمن آرمان واحد پزشکی تهران) با شرح برنامه‌های تشکل متبوع خویش، به ذکر برخی موانع و مشکلات فعالیت‌های دانشجویان و تشکل‌ها و همچنین دیدگاه‌های خود درباره‌ی مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه دانشجویی پرداختند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*