اخبار عمومی
اعلام وصول 2
3151
تاریخ انتشار: 1393/10/05 20:37
معاون پژوهش دانشگاه آزاد مسجدسیلمان خبر داد:
احمد نیامدپور: کارگروهی از اساتید متخصص در زمینه جامعه شناسی و روانشناسی تشکیل شده و با همکاری یک نماینده از بهزیستی آغاز به کار خواهد کرد.

عصرجهان -معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد مسجدسیلمان گفت: برای کارگروه آسیب‌شناسی خودکشی‌های اخیر در مسجد سلیمان تا سقف ۲۰ میلیون تومان از سوی بهزیستی تامین اعتبار صورت گرفته است.

احمد نیامدپور  گفت: این کارگروه از اساتید متخصص در زمینه جامعه شناسی و روانشناسی تشکیل شده که با همکاری یک نماینده از بهزیستی آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه اداد: اعتباری تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای بررسی وضعیت خودکشی در مسجدسلیمان برای این کارگروه تعیین شده است که پس از دریافت اطلاعات تکمیلی از سوی دادستان و نیروی انتظامی این کارگروه به طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

نیامدپور تصریح کرد: دانشگاه آزاد متخصصان خوبی در زمینه جامعه شناسی و روانشناسی داشته و مستعدترین ارگان در یک کار پژوهشی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای کارگروه از سوی دانشگاه دو نفر تعیین شده و خود بنده نیز سرپرستی تیم را بر عهده دارم، افزود: امیدواریم با بررسی های بومی به یکسری راه‌حل‌ها که مختص مسجد سلیمان است، برای حل مسئله خودکشی برسیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد مسجدسیلمان خاطرنشان کرد: فاکتورهای مختلفی مانند سن، جنس، تحصیلات و... برای این تحقیق نیاز است که مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه برای آسیب شناسی اعلام شود.منبع:ایلنا

اکنون به نستالوژی برخی از خودکشی های مسجد سلیمان در سایت های استان خوزستان می پردازیم

(سایت صدرا93/2/27) در یکی از این حادثه ها، یک خانم معلم بوسیله چادر، خود را حلق آویز کرد و جان داد.

در حادثه ای دیگر، یک وکیل پایه یک دادگستری با طناب خود را به دار آویخت و جان سپرد.

و در جدیدترین حادثه، یک دختر هجده ساله که به قصد خودکشی تعداد زیادی قرص خورده بود، به بیمارستانی در اهواز انتقال یافت اما اقدامات پزشکی بر روی این دختر جوان ثمربخش نبود و یک روز بعد در آن بیمارستان جان داد. -

(خوزنیوز93/12/4)دیشب جوانی 25 ساله خود را به دار آویخت و خودکشی کرد،  دیروز جوانی با بنزین خود را آتش زد و خودکشی کرد. این اخبار از جمله خبرهایی هستند که هر چند وقت یکبار از گوشه و کنار شهر ما به گوش می رسد! و موجی از عواطف انسانی و احساسی را به دنبال خود می کشاند.

در دو سال اخیر  آمار افرادی که در شهرستان مسجدسلیمان دست به خودکشی می زنند بسیار نگران کننده شده است،  حتی در طول سال پیش آمده که در یک هفته دو خود کشی داشته ایم و از طرفی افرادی که دست به این عمل زده اند اکثرا زیر 25 سال سن داشته اند! و این نشانه خوبی نیست و حکایت از آن دارد که بهداشت روانی جوانان نگران کننده و هشدار دهنده است.

(سایت خوز نیوز93/7/29) در یک فقره خودکشی که ماه گذشته در این شهرستان رخ داد، جوانی 20 ساله به هویت ش.ب به وسیله سیم تلفن اقدام به خودکشی کرد که پس از انتقال به بیمارستان، فوت کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*