اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31537
تاریخ انتشار: 1395/04/17 01:45
پروفسور شهنی کرم زاده چهره ماندگار کشور متولد مسجدسلیمان به سال ۱۳۴۸ در رشته ریاضیات محض از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی خود را اخذ و سپس راهی دانشگاه اکستر بریتانیا شد و در سن ۲۷ سالگی دکترای خود را در رشته جبر دریافت نمود.

محمد شریفی/پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
حکایت اول: خبرگزاری ها و رسانه های مجازی درست روز عید فطر(16تیر 95) خبر برکناری پرفسور امید علی کرم زاده شهنی را از دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید  چمران اهواز درج نمودند.خبر مثل دیوار صوتی ,مثل بمب ناکازکی و..  مهیب بود و سنگین و سهمگین و افکار عمومی را به شدت جریحه دار و مرعوب و مغموم ساخت.عام و خاص ,پیر و جوان از اقدام دکتر خواجه ریاست دانشگاه مات و مبهوت شدند و شیرینی رمضان و عید فطر را به کام جامعه علمی و فرهنگی زهرالود نمودند.بعدها به نقل از پرفسور اطلاعیه دادند که خود پرفسور چهارماه پیش استعفاء داده بودند.اما در متن حکم دکتر خواجه هیچ اشاره ای به استعفای ایشان نشده است,ما ماندیم و داستان قسم حضرت عباس و دم خروس و حکایت کی بود !!!! کی بود من نبودم بر فرض که انشاءالله گربه باشد ,این پرسش در اذهان متبادر می گردد.که چرا دکتر خواجه در روز تعطیل انهم عید فطر بر صور اسرافیل دمید...راستی چرا ؟؟! من یکی که عقلم قد نمی دهد...!!!!!
انچه شدت تعجب را نجومی تر می کند این است که پرفسور از استخوان دار ترین حامیان دولت تدبیر و امید بوده است.
حکایت دوم: عمه شاه باجی جد بزرگوارش میرزا اقاخان شریف از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه بود .بعدها در برابر ظلم ایلبیگی چهارلنگ قد علم کرد,به تهران رفت و در قورخانه به دیدار رضا خان سردار سپه رفت و درخواست عزل کج کلاه خان را کرد.رضا خان برای امیر نظام حاکم خوزستان در سلاسل شوشتر مرقومه نوشت که با هر حیلتی خواسته ی میرزا اقا خان تامین و کج کلاه خان عزل گردد و چنین هم شد و اسناد انهم موجود است.عمه شاه باجی من افتخارات جد بزرگوارمان را همیشه چماق می کرد و به سر دیگران می کوبید.مردم هم نجیبانه و کریمانه به احترام ابوی و خان عمو به روی خودشان نمی اوردند.اما عمه خانم گوشش بدهکار این حرفها نبود و هیچ پند و اندرزی هم در گوشش فرو نمی رفت و مرتب تهرون تهرون می کرد.   یک روز ملا شیرمحمد  هم ولایتی خوب ما از سخنان عمه خانم و تهرون تهرون کردنش از کوره در رفت و گفت: بی بی شاه باجی جد تو دوبار به تهرون رفت انهم با اسب اما داش قلندر(هم ولایتی ما گنده لات معروف که در تهران ساکن شده بود و  با شعبان بی مخ و رمضون یخی کل کل می کرد)دویست بار به تهرون رفت انهم با طیاره...... عمه شاه باجی با شنیدن حرفهای درشت ملا شیر محمد فشارش بالا رفت زبانش قفل شد  ....
اما عمه خانم یک حرف حساب زد . کی را با کی مقایسه می کنند .!!! مقایسه مجاهد مشروطه با گنده لات.
حکایت اخر: اول پرفسور قبادیان را تخریب کردند آسیاب به نوبت هم که باشد نوبت پرفسور کرم زاده شهنی بود.لطفا مواظب دکتر زراسوند باشید و چند نابغه دیگر.  
با احترام محمد شریفی
عصرجهان/شایان ذکر است مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید چمران در گفتگوئی اظهار داشتند: پروفسور شهنی کرم زاده مدتی پیش استعفا دادند و با مشورت وی دکتر چینی پرداز به سمت رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر منصوب شد.
اما دوستداران پروفسور به این تغییر واکنش نشان دادند و تحلیل منجر به استعفای ایشان را نپذیرفتند و با تشکیل کمپینی اعلام داشتند پروفسور شهنی کرم زاده از سمت خود عزل شده است و اقدام به حمایت از این مقام علمی نمودند
بیوگرافی پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده:
امیدعلی شهنی کرم‌زاده ریاضی‌دان ایرانی است. کرم‌زاده در سال ۱۳۲۳ در شهر مسجدسلیمان متولد شد. وی به خاطر تلاش برای عمومی کردن علم ریاضی، موفق به کسب جایزه ترویج علم ایران گردید. کرمزاده در سال ۱۳۸۴ بعنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.
شهنی کرم‌زاده در سال ۱۳۴۸ در رشته ریاضیات محض از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی خود را گرفت. سپس در دانشگاه اکستر بریتانیا مشغول به تحصیل گشت. وی مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را به ترتیب در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۳ در رشته جبر اخذ نمود.
در ۲۷ سالگی مفتخر به اخذ دکترای ریاضی از این کشور شد و بلافاصله در دانشگاه جندی شاپور اهواز مشغول به کار شد. از او تاکنون مقالات بسیاری حاوی ریاضی اصیل در مجلات خارجی، به چاپ رسیده‌است.
پروفسور کرم‌زاده، علاوه بر شرکت در کنفرانس‌های ریاضی خارج از کشور و ایراد سخنرانی در چندین المپیاد جهانی ریاضی، در چندین دوره نیز به عنوان سرپرست تیم اعزامی ایران در المپیاد جهانی ریاضی حضور داشته‌است.
کرم‌زاده در سال ۱۳۵۳ به عنوان عضو فعال انجمن ریاضی آمریکا (AMS) شروع به فعالیت کرد، که کماکان نیز با این انجمن، در حال همکاری می‌باشد.
وی از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۸ به عنوان رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه جندی شاپور اهواز (چمران) مشغول به فعالیت بود.

 

برچسب ها:
محمد شریفی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


حسین
|
Iran
|
1395/04/17 13:05
  +0

  -2
پاسخ
یعنی دکتر داخل ایران نبود که دکتر از چین بیارن دکترامون دیگه چینی شدند
اکبر
|
Iran
|
1395/04/17 16:10
  +2

  -0
پاسخ
اقای دکتر خواچه شایسته است از مجضر مردم عذرخواهی کنید وبا دلجویی واحترام به پرفسور کرم زاده جکم صادره را لغو کنید وبرسر در ورودی دانشکده جک شود ریاست همیشگی دانشکده علوم ریاضی پروفسور شهنی کرم زاده نابغه ریاضی جهان
مهدی
|
Denmark
|
1395/04/19 10:21
  +2

  -0
پاسخ
به پاس خدمات پروفسور كرمزاده
تو حرف آخر علم ابوریحان و خیامی
تو نطق اول استاد درس علم لا بهامی
توخارزمی و رازی را دو مقصود و دو منظوری
وجالینوس وبطلمیوس وتالس را سه پیغامی
تو طول و عرض راه سخت علم ودانش روزی
همان راهی که خود آن را هم آغازی هم انجامی
خدا روز ازل می خواست ای دکتر کرم زاده
که تو از باده دانش هزاران خم بیاشامی
نمی دانم چرا جمعی نمی خواهند در یابند
که آری افتخار ملک کیکاووس و بهرامی
مرنج از عده ای نااهل و کوته بین وبی منطق
که تو از اصل و نسل عقل و حلم و علم ایامی
اگرچه در رگ اهواز اکنون خون کارونی
دل مسجد سلیمان را قرار و صبر و آرامی
تورا ای پرفسور این بس که اهل فضل میگویند
تو مرد دانش و علمی و نیک اندیش و خوش نامی
سلامم را پذیرا باش ای مرد بلند اختر
که اکنون وارث علم ابوریحان و خیامی
شعر از حسن حاجتی
مرتضی
|
Iran
|
1395/06/10 14:20
  +4

  -0
پاسخ
درود بر پروفسور کرم زاده استاد مسلم ریاضیات محض

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*