اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31605
تاریخ انتشار: 1395/04/20 02:44
جایگاه والای گوهر افرینش زن اقتضا می کند که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش های او حفظ شود و ازهمین روست که خداوند پوشش دینی را بر او واجب فرمود

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/سید وحید چام پور
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)زن مظهر ظرافت و عفت و جمال افرینش است.اصلاح جامعه در گرو تقوای زن و محیط خانواده و کلاس درس اوست.زن مربی بشر است و می تواند با تربیت صحیح فرزندان امتی را بیمه کرده و رهایی بخشد.
حجاب به مفهوم مانع و حایل میان دو چیزاست.خواه ان دو چیز از امور مادی واشیا محسوب شود و یا از امور معنوی و غیرمحسوس باشد و در مفهومی دیگر حجاب به معنای منع  از وصول و رسیدن دو چیزبه همدیگر است.


 جایگاه والای گوهر افرینش زن اقتضا می کند که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش های او حفظ شود و ازهمین روست که خداوند پوشش دینی را بر او واجب فرموده است.بنابراین ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ ساز ازقبیل کتاب،مطبوعات،صداوسیما درمسیرترویج ارزش های اسلامی که یکی ازبارزترین انها حجاب و عفاف است هدایت شوند.
فرهنگ پوشش از جمله فرهنگ هایی است که از زمان های گذشته دور تا کنون بر اساس اعتقادات دینی و اداب و رسوم اجتماعی به اشکال مختاف وجود داشته و درفرهنگ اسلامی نشانه عفت وحیا است.
قران خطاب به حضرت محمد "ص" چنین میفرمایند;ای پیامبر به زنان و دختران خود و زنان مومنین بگو تا چادرهای خود را بر صورتشان نزدیک اورند این کار بهتراست تا انکه به فسق و فجور و الودگی شناخته شوند و مورد آزار و اذیت هوسرانان و مزاحمین نامحرم قرارنگیرند و خداوند بخشنده و مهربان است.لذا پیامدهای آثار بی حجابی درهرجامعه باافزایش فحشا و فساد و همچنین افزایش فرزندان نامشروع که منجر به کم کاری و عقب افتادگی و عدم مسئولیت پذیری در جامعه است می شود.
حال در عصر ما که ان را عصر برهنگی و آزادی جنسی گذاردند و افراد غربزده بی بند باری زنان را جزئی از ازادی قلمداد می کنند سخن از حجاب گفتن برای این دسته از افراد ناخوشاینداست.
ایات قران کریم یکی از دلایل وجوب حجاب است .قران در سوره نور ایه 21چنین می فرمایند:به زنان بگو چشم های خود را از نگاه هوس الود فرو گیرند و زنان نباید زینتشان را مگر ان مقدار که طبیعتا ظاهر است اشکار سازند.
انواع حجاب شامل حجاب پوششی که در پوشش انسان ها خلاصه میشود و حجاب گفتاری که در نحوه گفتار افراد با یکدیگر در جامعه است اطلاق میشود سومین نوع حجاب، حجاب رفتاری است که پاره ای از رفتارها در تعامل و معاشرت زنان و مردان است که پیام های ویژه ان در دوسری طهارت و پاکی و یا انحراف و الودگی برای طرف مقابل است.
و اما عفاف شامل خود نگهداری و بازداشتن نفس انسانی از محرمات و خواهش های شهوانی است که با فرهنگ اسلامی و دینی وارد زبان فارسی شده است .
عفاف مانع تساط شهوت برانسان می گردد وانسان عفیف کسی است که با تمرین مستمروپیروزی برشهوت و هواهای نفسانی به این حالت دست می یابد.
تاثیر حجاب وعفاف بر یکدیگر از یک سو عفاف و تسلط بر خودغریزی اثاری دارد که متناسب با عفت درساحت و عرصه ای در رفتار و گفتار و تعامل اجتماعی فرد عفیف پدیدار می گردند.بدین ترتیب حجاب و عفاف هر یک بر پیدایش و تداوم دیگری اثر گذار است.
سید وحید چام پور کارشناس ارشد مدیریت


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*