اخبار عمومی
اعلام وصول 2
31664
تاریخ انتشار: 1395/04/21 08:16
نرگس آبیار که با فیلم شیار 143 و نفس تبدیل به یکی از کارگردانان صاحب سبک در سینمای ایران شده است،‌ متن مستند «سریر عفاف» را که فردا دوشنبه از شبکه مستند سیما پخش می شود به عنوان گوینده خوانده است.

به گزارش عصرجهان و به نقل از رسانه ملی، «سریر عفاف» عنوان مستندی است که به مناسبت سالروز حجاب و عفاف در روز دوشنبه 21تیر پخش می شود، با حضور کارشناسان، علاوه بر رعایت تنوع در روایت، به اعتبار فیلم قوت بخشیده است.
سکانس آغازین این مستند با خانم جوان محجبه‌ای آغاز می‌شود که از میان آثار تمدن هفت هزار ساله ایران زمین به دوربین (مخاطب) نزدیک می‌شود و نریشن که در اصل صدای ذهنی اوست، روایت می‌شود.


سادگی و صداقت در روایت، یکی از نقاط قوت این مستند است به طوری که حتی مخالفان حجاب و عفاف را نیز به فکر فرو می‌برد.
عکس ها، اسناد، سنگ نگاره، مجسمه ها و آثار تاریخی استفاده شده در این فیلم به کمک افتر افکت و دیگر نرم افزارهای گرافیکی زیباسازی شده‌اند تا مخاطب از تماشای آنها لذت بیشتری ببرد و درک او را نیز از موضوع تقویت کند.
به رغم گستردگی موضوع، فیلم همچنان از انسجام در ساختار و روایت برخوردار است و به مخاطبان خود مخصوصاً بانوان ایرانی این پیام را می‌رساند که عفت، حیا، پوشیده بودن و حجاب، میراثی است ارزشمند که در طول تاریخ ادیان مختلف آن را تائید کرده اند و موجب بالا رفتن ارزش زن و جایگاه اجتماعی او شده است .
زن ایرانی، همیشه تاریخ با حیا و عفت خود نسلی پاک را در دامن خود پرورش داده است و زندگی او اینچنین نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
«سریر عفاف» به کارگردانی علی جهانی و تهیه کنندگی سید سعید میرصادقی و ابوذر پورمحمدی، با گویندگی متن نرگس آبیار، دوشنبه 21 تیر ساعت 22 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و سه شنبه 22تیر ساعت 6 بازپخش می شود.

برچسب ها:
نرگس آبیار ؛ سینما ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*